Gå til innhold

Trenger tips til Menzerna og roterende?


Dahlsveen

Recommended Posts

Dahlsveen

Hei, jeg har litt lyst til å teste ut Menzernas produkter snart og jeg har kun en Cotech roterende maskin fra Clas å bruke. Har en god kompis som nettopp har hatt Saab 95'en sin inne til lakkering. Bilen er sort og har endel hologrammer på de nylakkerte panelene og maskinvaske-swirls på de gamle panelene. Jeg har en VW Passat i koksgrå som ikke ser så ille ut annet enn milde vaske-swirls rund baut.

Dette virker for meg som typisk Scholl S17/30 arbeid, men jeg vil gjerne prøve Menzerna fra bilnerden.no da de kun bruker én dag på levering til meg:

Er det noen som kan anbefale polish og puter fra bilnerden til dette da jeg ikke har vært borti Menzerna tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ein PM/Mail til Kristian hos Bilnerden ;) Han gir deg nok gode svar på det du lurer på. båda pad valg, polish, kjøretid osv. :)

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Hei Dahlsveen,

Hvis jeg forstår riktig, så skal du ha en kombinasjon av poleringspute og poleringsmiddel for å fjerne hologrammer, kjørespor og milde swirls?

Hvis det er tilfelle, så ville jeg gått for Menzerna Intensive Polish IP2000 og Über 160 mm blå og oransje.

Du kan bruke Menzerna IP til lett cutting med oransje (Über) og samtidig kjøre finishing med samme produkt bare på blå (Über).

PS! Du skal være litt obs med Menzerna da det er veldig mye oljer i produktene. Menzerna er i hovedsak laget for PPG-klarlakk (keramisk hard klarlakk), og har derfor lang kjøretid. Kjempeprodukt, men husk wipedown. :)

Lykke til.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dahlsveen

Se her ja! Takk for fyldig og informativt svar. Det at produktet er oljete er helt okå da jeg synes det er bedre å jobbe med.

Det er ikke nødvendigvis kun ETT produkt som står på handlelista, men det holder med et ettstegsprodukt i starten. Vil gjerne prøve meg frem på egen bil før jeg handler meg blakk ^_^

Da legger jeg inn en bestilling på dette hos bilnerden snart!

Var forresten innom den lokale BilXtraen idag og de har virkelig fylt opp hyllene!! Fra et smalt utvalg i Meguiars serien, hadde de plutselig Flex maskiner, Ferro-bet, 3M serien med tilhørende puter, full Autoglym serie og et lass med puter, kluter og bakplater! Meget imponert :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...