Larsen

Grå gummimatter brune etter Swissvax Pneu - Matt!

Tok en halvgrundig jobb på V50n tidligere i dag. Etter vask og tørk av originale grå gummimatter behandlet jeg med SV Pneu Matt.

Denne matta ser ikke lenger så lekker ut mot det grå interiøret...

DSC_0600.jpg

Tok begge mattene fremme. Bak er behandlet med Autoglym Vinyl and Rubber Care for over et år siden, kun tørket støv av og tatt med for sammenligning av farge.

DSC_0597.jpg

Her har jeg brettet matta dobbelt for å vise originalfargen på baksiden.

DSC_0596.jpg

Noen som har vært ute for dette tidligere?

Jeg vil advare alle som ikke har sorte matter mot å bruke Pneu, uten å prøve et lite synlig hjørne/bakside før full påføring!

Har ikke prøvd å vaske med ren Surfex ennå, mattene ble lagt til siden så jeg fant denne overraskelsen idet jeg pakket sammen bilen etter endt økt... Haff..

Gode ideer mottas!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har opplevd samme med Pneu 2-3 ganger på noen matter samt noen dekk. Men det var for en stund siden og tror det kanskje hadde noe med produktet mitt å gjøre da denne flasken var den eldste jeg hadde. Ble vasket på nytt etterpå med Surfex og lagt på noe annet uten at jeg denne gangen tenkte mere på det.

Men med de siste flaskene mine med Pneu har jeg ikke opplevd noe brunt enda.

Så vet du kanskje hvor gammel denne Pneu du har er?

Uten at jeg vet sikkert så kan du kanskje høre med Dag/Kim fra Swissvax om de har en løsning på dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skrubber alltid gummi, uansett om det er dekk eller matter, skikkelig med børste og feks Surfex 1/5 før de tørkes og påføres feks Pneu. Og jeg har til dags dato ikke hatt noe problem med at det blir brunt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble de skrubbet og vasket skikkelig første gangen?

Såvidt jeg vet er vel Pneu vannbasert og dermed er det ingenting som tilsier at den kan gjøre gummi brun.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var et problem på et parti for flere år siden, vi diskuterte det internasjonalt, men hadde aldri noe problem her med unntak av et par tilfeller. I etterkant har det dukket opp kun ett tilfelle, og det er Makki, som jeg snakket med kun for få dager siden. Vi tar det videre ned Sveits i dag. Send oss en Mail på salg (at ) Swissvax.no for oppfølging av ditt tilfelle.

Mvh Dag

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mattene ble skrubbet godt men ikke i surfex denne gangen. De var ikke så møkkete så de fikk skum fra kanonen, type Megs NXT hubbafruttisåpe, og en ordentlig runde med stiv kost før skylling. Deretter tørket de helt før Pneu.

Har Surfex i 1:5 til dekksider og lignede, tenker jeg får prøve det når jeg får tid.

Dag/Swissvax har fått mail av meg med ordredetaljer. Blir varm om hjerterota når et firma tar en så liten kunde som meg alvorlig og følger opp på denne måten! :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er viktig med en avfetting som er bra på gummi uansett. Hadde prøvd med sterk Surfex eller Grime Reaper. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk samme "problem" på ett av dekkene på EVO'n i fjor. Tok en litt grundigere runde med surfex på dekket og da ble det plutselig greit. Så jeg konkluderte med att rengjøringen min var for dårlig første runden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det med mattene Larsen?

Har også fått samme problemet med mattene i min V50 2011 etter vask med Surfex 1:5 og påføring av Meguiars Hyper Dressing. Får ikke vekk det brune laget med sterk Surfex blanding og stiv børste :-\

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive