Gå til innhold

VW Caddy


Stein86

Recommended Posts

Har jobbet med bilen til en kompis i hele dag og det tok litt lenger tid enn planlagt, men i mine øyne fikk den seg en en velfortjent oppfriskning. Litt sliten etter en lang dag så blir mye bilder og lite prat denne gangen.

Slik så bilen ut når jeg hadde fått den hjem.

CIMG0402sladdet.jpg

CIMG0403sladdet.jpg

CIMG0404.jpg

CIMG0405sladdet.jpg

Startet med felgene og hjulbrønnene.

Brukte bilberry blandet 1+4 på felgene og prickbort i hjulbrønnene.

CIMG0406.jpg

ooooh, candy...

CIMG0412.jpg

Denne flasken var helt genial, skal aldri bruke noe annet til bilberryen, viktig å ta av dekselet foran hjulboltene for å få vasket skikkelig rundt boltene.

CIMG0413.jpg

CIMG0415.jpg

CIMG0414.jpg

Og så det endelige resultatet av felgene.

Image missing..... :unsure: Beklager dette, men glemte å ta etterbilder. Men rene ble de ihvertfall.

Før

CIMG0407.jpg

Etter

CIMG0443.jpg

Her gjør Prickbort magien sin, herlig når møkka bare renner av bilen.

CIMG0410sladdet.jpg

Vasket selvfølgelig inni dørene og her bruker jeg Turtle Wax Prewash avfetting. Den syns jeg er genial siden den er i gelform og blir liggende og virke før jeg går over med Swissvax kosten.

Før

CIMG0416.jpg

Etter

CIMG0438.jpg

Motoren ble også vasket med Prickbort og div koster og Autoglym vinyl & rubber care etterpå.

Har kun et etterbilde av motoren.

CIMG0426.jpg

Så startet korrigeringen, her brukte jeg Menz SIP og hvit sonus pute sammen med min Flex xc3401 vrg.

Dette fjernet alt av swirls, men gikk ikke for full korreksjon denne gangen. Altfor liten tid til det i denne omgang.

Håpløst med 50-50 bilder på hvit bil når jeg ikke har brinkmann eller sungun så eneste to bildene jeg har av korrigeringen er disse to.

CIMG0422.jpg

CIMG0425.jpg

Etter korrigering brukte jeg Duragloss 601 + meg NXT wax + Duragloss 111.

Slenger med noen etterbilder, ble dårlige greier siden det pøsregnet ute og lyset i garasjen var heller dårlig.

CIMG0428.jpg

CIMG0432.jpg

CIMG0434.jpg

CIMG0435.jpg

CIMG0444.jpg

CIMG0445.jpg

CIMG0451sladdet.jpg

CIMG0452.jpg

CIMG0453sladdet.jpg

CIMG0454.jpg

Det var alt for denne gang, takk for at du tok deg tid til å lese igjennom dette.

Legger kanskje ut en skikkelig produktliste imorgen, men nå skal jeg sove før en spennende field trip rundt i rogaland og se etter spennende geologiske fenomener. :wub:

Jeg tar forbehold om skriveleif siden jeg bare sitter og gjesper nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ble rent, blankt og pent det er...

bra review..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Nydelig jobb :) Ser ut som du begynner å få teken på flexen nå :D

Syns selv at jeg begynner å litt mer roen på flexen ja, men lærer noe nytt hver gang jeg jobber med den. Det gjelder forsåvidt alle produkter jeg jobber med også. Finner ut noen småtriks hele tiden. :rolleyes:

Ser veldig bra ut det der ja :)

La du Nxt`n før DG111?

Takk skal du ha, la først Duragloss 601 uten å tørke den av og så NXT over denne og tørket av og så la jeg Duragloss 111 som en sealer til slutt ja.

Ble ikke tid til noe voks denne gangen, med tanke på herdetiden til 111.

Så veldig bra ut detta! Blir så mye penere slike hvite biler når de blir vasket grunndig i f.eks mottorrom og dørkarmer osv!

Enig med deg i at det ser bedre ut når hvite biler blir vasket skikkelig i alle krinker og kroker. Vasket også rundt bakdøra, der hadde det begynt å vokse grønske. Men glemte seff å ta bilder av det.

Og til dere andre så må jeg takke for fine tilbakemeldinger. Er litt mer gøy å lage reviewer da.

Bare å si ifra dersom dere har tips til produkter, fremgangsmåter og hvordan jeg skal få tatt skikkelige bilder.

Vanligvis ville jeg nok brukt Duragloss 105 istedenfor NXT, men alltid litt gøy å teste ut nye ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ut det der! :)

Jeg har ei cillit bang flaske jeg bruker til skum :P

Har hørt noe snakk om at en kanskje bruker litt mer produkt når en bruker skum-flaske?

Men det er så gøy med bringebær-skum over hele felgen, så det er verdt det.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvilken spraytut man bruker da..

Men jeg har Meguiars APC flasker med foaming sprayer tut på..

Da bruker jeg 1 liter på 2 felger :P

Så tror dem er bedre egna til interiør..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...