Gå til innhold

JMossige's BMW E38


JMossige

Recommended Posts

JMossige

Da tenkte jeg det var på tide å lage en liten showcase tråd om min nyinnkjøpte BMW. Har nå hatt den i 2 uker, og er storfornøyd.


Bilen er en E38 (1996) 728i med en 2.8 liters rekkesekser på 193hk og 280nm. Den er gått 230.000km og er veldig godt vedlikeholdt. Absolutt ingen rust i eksteriør eller noe alvorlig i understell.

Har allerede byttet motorolje (Castrol Edge), oljefilter (orginal bmw) og kjøleveske, da motorolja var 20.000km gammel og kjøleveske 3 år gammel.

Lakken heter Orientblau Metallic, og er nydelig.

Felgene heter Toora T196, og er 8,5x18 ET18. Disse blir muligens vinterfelger eller solgt når Alpina felger skal handles.

Har byttet litt småtteri allerede:

DCN skiltholdere og nye skilt
Svarte nyrer
Mørke frontblinklys
K&N luftflter
Emblemer på panser, bakluke og felger


Og så til litt bilder.

IMG_7738.jpg
IMG_7740.jpg
IMG_7749.jpg
IMG_7756.jpg
IMG_7737.jpg
IMG_7760.jpg
IMAG0294.jpg
IMAG0296.jpg
IMAG0382.jpg
IMAG0383.jpg
IMG_7530.jpg
IMG_7538.jpg






Takk for titten :)

Endret av JMossige
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig J

Lekkert! Hvilken forskjell i kraftverksrommet! Og skinnet ble jo meget bra.

Men en liten ting som jeg ville gjort. Lakk nyrene blank sort. Det ser mer eksklusivt ut. Det er jo en eksklusiv bil. ;)

Hvor store er de hjula? diameter, bredde og innpress takk :ph34r:

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Takker :)

Nja, syns nyrene ser veldig bra ut matte, men skjønner hva du mener med at det ser mer eksklusivt ut. Kan jo være det detter inn en bestilling på ebay, gjør ingenting å ha 2 par når de koster så lite.

Hjula kom med bilen, og er 18" med 255/45 rundt om, og er faktisk 100% strøkne. Har ikke sjekket eksakt innpress, men skal snart av med dem for å vaske skikkelig i hjulhus og innside felg + voksing av felg, så kan oppdatere første post med litt info da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har du fåt deg kjekk bil :) gratullere, holder selv på med foliering av lister inni ut på bilen :D jeg har 20" det må nesten disse bilene ha, de spisser dekk de hjulbuene så ingen problem :D lykke til videre ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Takker, ja er ikke så veldig glad i trelister, så må få dem foliert så fort som mulig. 20" skal på, alt annet blir smått på disse store grombilene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Takk :) Ja veldig fin farge, gleder meg til å få den polert. Skulle gjøre det denne helga, men måtte utsette det. Håper på å få gjort det neste helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Grattis med lekker "direktørtralle" ser bra ut så langt, men jeg hadde droppet quad eksos, det ser litt "harry" ut på en slik bil.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Takker Tommy. Ny eksos skal hvertfall på, for å få litt mer gromlyd. Om det blir quad eller 2 ovale, det er jeg litt usikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Takker Tommy. Ny eksos skal hvertfall på, for å få litt mer gromlyd. Om det blir quad eller 2 ovale, det er jeg litt usikker på.

Synes dobbel på ene siden ut ser bra ut på disse.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JMossige

Kun ene siden? men e38 har eksos på begge sidene orginalt, da føler jeg det blir litt feil å bytte om til kun på ene siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker ikke nei til det tilbudet. Kjempe :) Men skal nokk finne noe du kan få imot at jeg låner krukka skal du se :)

Går bra det :)

Send en PM så tar vi google-maps detaljene o.l. der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksosen syns eg skal være gjemt på disse, men litt mer lyd er altid bra vis du fjærner de bakre lyddemperene med noen mindre da disse er store. Å behold katalisatorene blir det bra :D ser litt rart med 2x2 på disse nor de ikke passer helt bakkfangeren. Det er min meining, men ble bra hos meg men eg har jo to ekstra sylundere og da (a)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...