Gå til innhold

Diverse problemer med Kwazar flasker.


_Makki_

Recommended Posts

_Makki_

Det er noen som har opplevd diverse problemer med sprayflasker og lavtrykkskanner fra Kwazar.

Mange forskjellige flasker som er ute på markedet. Eldre typer, nyere og de helt nyeste.

Kwazar jobber hele tiden med å utvikle Pro+ serien altså denne vi aller fleste bruker.

For å eventuelt hjelpe litt her må jeg vite konkret hvordan flasken ser ut og hva slags kjemikalie som ble brukt.

Så hvordan problemene oppstår..

Dette er ment for å hjelpe dere med problemene samt vise at Kwazar, som er et polsk merke er interessert å motta så mange tilbakemeldinger fra markedet så mulig. :thumbup:

Alt av tilbakemeldinger og feil kan meldes her og jeg kan se hva jeg klarer å gjøre med det.

Dette gjelder uansett hvor flaskene kommer fra.

Positive tilbakemeldinger kan også meldes her da ;)

Her er noen bilder av bl.a de Venus Pro+ lavtrykkskanner som er ute på markedet.

post-1879-0-21902200-1336122101_thumb.jp

post-1879-0-69908800-1336122108_thumb.jp

post-1879-0-01154400-1336122115_thumb.jp

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Bare positivt fra min side! Fått ned forbruket av kjemikalier drastisk også. :thumbup: $$$

Slik skal det være! :thumbup:

Dessverre så er det noen flasker rundt på markedet som ikke funker helt som de skal.

Dette må fanges opp og rettes på!

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Akkurat begynt å bruke mine til Prickbort, Surfex og Iron-x. Funker gull så langt og veldig kjekt med dobbelsprut.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Kwazar Mercury Pro + Double-Action Spray hos Scandicshine og disse fungerer helt flott på Pricbort, Surfex HD, IronX etc...

Kjøpte også et par Kwazar Venus Pro + lavtrykksprayer 1.5 Liter, -de fungerer også noenlunde greit (Prickbort og Surfex HD), men det hender at det kommer en liten "gufs" med produkt opp langs pumpestempelet når jeg skal pumpe trykk på flasken. (Virker som tilbakeslagsventilen i pumpen fusker litt. Men kanna holder greit på trykket når den først er pumpet opp. Dette har jeg opplevd med begge flaskene jeg kjøpte.

(OrdreID: #933 Dato lagt til: 21/03/2012 Scandicshine)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christoffer H

Jeg har litt problemer med min Kwazar Mercury Pro +

Virker nesten som det er en slags "baresikring" på triggeren.. men når jeg først kommer igang med pumpingen, så er det ikke noe problem.. Lugger litt i triggeren innimellom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg har hatt det samme problemet som Christoffer H, Den er litt hard å trykke ned og blir litt sliten av det, men ikke noe jeg vil kalle defekt heller. Jeg sendte en mail til shinearama(hvor den ble kjøpt) men de kjente ikke til problemet. Kunne fått igjen pengene, men synes det er litt volsomt..

Dette er vel ikke den nyeste typen.

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Kan dere Christoffer H og cocos legge ut et bilde av de flaskene dere har?

Gjelder det uansett samme stoff dere har i flaska?

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Øyvind G

Kwazar Mercury Super 360 Pro+ 0,5 liter

Mine sprayflasker har til nå hvert feilfrie, men nå har jeg en stk med defekt sprayhode. Denne har jeg hatt Bilberry 1:10 i. Har brukt den ganske mye, men i det siste har den blitt ganske redusert da den pumper kun den ene veien. Når jeg tok en titt på den nå har pumpen blitt enda dårligere og dette gjør at flasken ikke lenger kan brukes. Ellers så ser jeg at slangen har blitt gul, men den er fortsatt myk og fin. Loddet blir også svart, men dette tror jeg ikke går utover produktet.

Har også en flaske med SurfexHD 1:10. På lik linje som flasken jeg nevner over så har også denne blitt brukt mye Denne fungerer fortsatt utmerket. Her er også loddet svart, men produktet ser ikke missfarget ut. Slangen er hvit uten missfarging, men har blitt stiv.

Den siste flasken min har ikke blitt brukt like mye som de andre så denne er i tipp topp stand. Denne har jeg Espuma revolution 1:10 i. Loddet er også missfarget her, men her er fargen mere grå/grønn aktig.

kwazar%20-%200,5l%20360.jpg

Si ifra hvis du trenger flere bilder her Makki.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Makki: Mercury Pro-flaskene jeg kjøpte av deg funker som en kule, bortsett fra at de har tendenser til å skru seg opp under bruk, så jeg må etterstramme sprayhodet etpar ganger på en runde rundt bilen. Bortsett fra det har jeg ingenting å utsette på dem. Dette er versjonen som kom like før 360-utgaven.

Elite Car Care-klonene jeg har har ikke dette problemet, men knirker litt. Disse er vel modellert etter utgaven før de jeg har, om det har noen som helst betydning.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Kwazar Mercury Super 360 Pro+ 0,5 liter

Mine sprayflasker har til nå hvert feilfrie, men nå har jeg en stk med defekt sprayhode. Denne har jeg hatt Bilberry 1:10 i. Har brukt den ganske mye, men i det siste har den blitt ganske redusert da den pumper kun den ene veien. Når jeg tok en titt på den nå har pumpen blitt enda dårligere og dette gjør at flasken ikke lenger kan brukes. Ellers så ser jeg at slangen har blitt gul, men den er fortsatt myk og fin. Loddet blir også svart, men dette tror jeg ikke går utover produktet.

Har også en flaske med SurfexHD 1:10. På lik linje som flasken jeg nevner over så har også denne blitt brukt mye Denne fungerer fortsatt utmerket. Her er også loddet svart, men produktet ser ikke missfarget ut. Slangen er hvit uten missfarging, men har blitt stiv.

Den siste flasken min har ikke blitt brukt like mye som de andre så denne er i tipp topp stand. Denne har jeg Espuma revolution 1:10 i. Loddet er også missfarget her, men her er fargen mere grå/grønn aktig.

kwazar%20-%200,5l%20360.jpg

Si ifra hvis du trenger flere bilder her Makki.

Jeg har samme problem med 1 litern som det står poorboys apc i, det har den gjort siden den var ny. Den funker kun på presspump uten at jeg har sjekket den nøyere.

http://bilnerden.no/index.php?main_page=popup_image&pID=240

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også 2 Kwazar Mercury Super 360 Pro+ 1Litere. Den ene inneholder Espuma 1:10 og den andre har jeg ikke fått brukt enda. Jeg har også merket meg at loddet har blitt litt missfarget, men utover det funker den helt plettfritt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

Kjøpt noen av disse Kwaser flaskene selv. Kjempe gode de 2 første ukene. Så slutter dem å pumpe, eller så sklir pumpehode av flaska. Nå går det i noe billig Atomiza pumper rett i "cola" flasker. Funker mye bedre!

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min faste Kwazar Mercury Super 360 Pro+ med Prickbort er nå ute av drift. Var ute å dynket bilen da slangen på flaska ga seg. Gummislangen har stivnet fullstendig og vil ikke lenger henge fast på pumpa, så da var det bare å finne frem noe billig avfetting og tømme på bilen. Er det noen som har et godt tips til hvor jeg kan finne ny gummislange?

EDIT: Ser man bort ifra akkurat dette prickbortproblemet, så er jeg superfornøyd med sprayflaskene!

Endret av Olimaen

1995 Toyota Corolla - Rød (Solgt)
2010 Skoda Superb - Titanium Grey (Solgt)

2017 Volkswagen Golf - Tungsten Silver

2005 Opel Vectra - Beige Metallic (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Kjøpt noen av disse Kwaser flaskene selv. Kjempe gode de 2 første ukene. Så slutter dem å pumpe, eller så sklir pumpehode av flaska. Nå går det i noe billig Atomiza pumper rett i "cola" flasker. Funker mye bedre!

De holder da mye lenger enn 2 uker. Hvis du mener dette så har du hvert meget uheldig.

Min faste Kwazar Mercury Super 360 Pro+ med Prickbort er nå ute av drift. Var ute å dynket bilen da slangen på flaska ga seg. Gummislangen har stivnet fullstendig og vil ikke lenger henge fast på pumpa, så da var det bare å finne frem noe billig avfetting og tømme på bilen. Er det noen som har et godt tips til hvor jeg kan finne ny gummislange?

EDIT: Ser man bort ifra akkurat dette prickbortproblemet, så er jeg superfornøyd med sprayflaskene!

Den slangen tåler ikke PB. Det er det andre som også har funnet ut av tidligere. Alt annet skal den egentlig tåle, men det viser seg at den heller ikke er noe glad i Surfex.

Ang. ny slange så må du bruke fantasien å finne noe som passer. F.eks. en spylervæskeslange. Eller så kan du høre med noen som selger disse flaskene om de kan skaffe løs slange som du kan kjøpe.

Skal du fortsette å ha PB i den så kan du like gjerne finne et plastrør som passer. Vanskelig å finne gummislange som tåler PB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ustrucks

De holder da mye lenger enn 2 uker. Hvis du mener dette så har du hvert meget uheldig.

Den slangen tåler ikke PB. Det er det andre som også har funnet ut av tidligere. Alt annet skal den egentlig tåle, men det viser seg at den heller ikke er noe glad i Surfex.

Ang. ny slange så må du bruke fantasien å finne noe som passer. F.eks. en spylervæskeslange. Eller så kan du høre med noen som selger disse flaskene om de kan skaffe løs slange som du kan kjøpe.

Skal du fortsette å ha PB i den så kan du like gjerne finne et plastrør som passer. Vanskelig å finne gummislange som tåler PB.

Det jeg har hovedsaklig brukt dem til er Surfex, da det er noe jeg bruker under hver vask. og kan ikke si annet enn flaskene er kjempe gode når dem funker. Kjøpte 9 stk i fjor av 0,5l og har bare 1 stk igjen som funker. Men det skal sies at 1 av dem var til korrosol og en til PB. Det var kun for å teste. Så dem ble jo ødelagt rimelig fort. Resten har jeg brukt til Surfex. Så har dem gradevis blitt dårligere.

BMW F30 320D 2012 M-Sport

Vw Passat 2.0 TDI 2009 R-line

Vw Passat 1.9 TDI 2006 Highline

Seat Toledo 1.6 SR 2000

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Ved gårsdagens vask merket jeg at flasken min med Espuma Revolution også begynner å bli dårlig. Produktet renner tilbake over tid slik at det må pumpes frem. Når jeg har fått ut all luft så fungerer triggeren begge veier, men den er ikke som ny lenger da den har redusert effekt, noe som fører til "spytting".

Når jeg helte produktet over i en ny blank flaske ser jeg at produktet har blitt blått. Ser også at det samme har skjedd med Surfex. Tidligere har jeg sett at Bilberry har blitt svart, dette kommer nok fra loddet. Hvor Revolution og Surfex får blåfargen sin av vet jeg ikke.

Tok et bilde av Revolution:

IMG_9683_1920x1280.jpg

Her er slangen lit Surfex flasken. På toppen er den myk, men den delen som har ligget i produktet er stiv.

IMG_9685_1920x1280.jpg

Bortsett fra stiv slange så fungerer Surfex flasken.

PS. Dette er for å informere, ikke for å syte. Disse flaskene har fungert lenge og det er gode flasker av høy kvalitet. Skriver her for å hjelpe Kwazar til å bli enda bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Bare meg som ikke får 360 graders funksjonen "til å virke"? Snur den på hodet, trykker inn, svææært lite produkt kommer ut. Er det sånn det skal være? Synes de burde endre det til "90 grader", da det er svært greit å ha når man vasker felger som ligger på bakken f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Bare meg som ikke får 360 graders funksjonen "til å virke"? Snur den på hodet, trykker inn, svææært lite produkt kommer ut. Er det sånn det skal være? Synes de burde endre det til "90 grader", da det er svært greit å ha når man vasker felger som ligger på bakken f.eks.

Mine har fungert helt fint opp ned, men hvis slangen er stiv slik som på bildet jeg har postet over her så kan det hende at du får knekk på slangen når du snur flasken 180 grader. Er slangen myk og fin og kan bøyes uten at du får knekk på slangen så burde flasken fungere fint oppned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...