Morganx

Hvilken DA maskin skal jeg velge?

Hei,er på utkikk etter en DA maskin som jeg skal bruke på foreløbig 5 biler (tyske biler) som jeg skal ta ca 1-2 ganger i året. Jeg har fra før en Milwaukee AP12E roterende poleringsmaskin med div Scholl små og medium orange og lille puter+grønn Uber og Blå Uber,og har Sholl S17 og S3 gold og S30 og S40 polish som jeg skal bruke.

Jeg vil ha en DA maskin i tilfelle det kommer hologrammer fra den roterende. Hvem ville dere valgt om dere skulle tatt 5 biler?

Jeg har sett på to forskjellige DA maskiner: Kestrel das 6 pro og Flex 3403 VRG,er det verdt de ekstra kronene opp til Flex?

Jeg får 10% gjennom bilklubben så noe billigere blir det enn ordinær pris.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med grove produkter og pads er det ingen vei utenom hologrammer, men de fjerner du uansett med finere produkter og pads.

Det går helt fint å fjerne hologrammer med roterende, selv om det er kjekt å ha en DA hvis man støter på trøblete/myk lakk.

Hvis du allerede har en roterende hadde jeg personlig gått for Das 6 Pro, flex`n har tvungen rotasjon som også kan gi hologrammer på myk lakk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar... Det er mercedes,audi,bmw... altså tysk lakk den skal brukes på,så det er vel ganske hard lakk.

Men hva er forskjell på tvunget og ikke tvunget rotasjon.. fordeler/ulemper?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du skal ta biler med mest sannsynlig hard lakk, og det må være en DA, så ville jeg helt klart gått for Flex DA! Fordelen er at den er så sterk at den kan nærmest korrigere som en roterende, uten at det er like stor "fare" (selvom du helt klart kan oppnå høy varme pga. den tvungne rotasjonen). Største ulempen med tvungen rotasjon er at den lettere kan lage hologrammer på myk lakk, men det tror jeg ikke blir noe problem på dine biler. :)

Angående pads så ville jeg kjøpt den minste bakplata til Flex DA og CG Hex-logic pads (gul, grønn og blå + evt. hvit), da tror jeg du kommer langt. Også må du finne ut om du vil gå for Scholl, 3M eller CG sine polisher f.eks., selv bruker jeg 3M og er nokså fornøyd med dem. Grønn 3M funker bra til å fjerne defekter på hard lakk, også med Flex DA. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har korrigert MYE med Krauss DA, Gul Scholl og S3 Gold. XC60, Polo og Golf :) Hard lakk på alle :) Kongemaskin :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt forvirret jeg nå... kom gjerne med flere erfaringer..

Jeg MÅ ikke kjøpe en DA da jeg har roterende fra før,men fikk høre at man kan lage hologrammer med den selvom man kjører S30/S40 med orange sholl pad eller blå uber pad og jeg vil unngå og pluttselig stå der med en bil full av hologrammer og uten mulighet til å fjerne dem.

De abefalingene jeg har fått til nå sier dere jo mot hverandre ang flex med tvungen rotering og hologrammer.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les deg gjerne opp på maskintråden i signaturen min.

Siden du har roterende fra før og kommer til å bruke den til grovkorrigering, og kun skal ha en holofjerner, ville jeg kjøpt das6 eller das6 pro.

Hovedårsaken til å velge Flex er tvungen rotasjon og bedre korrigeringsevne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor velger man tvungen rotasjon og omvendt? Skriv gjerne noe om fordeler og ulemper.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvungen rotasjon sånn som Flexen, har større korrigeringsevne enn uten. Kraussen har ikke tvungen rotasjon = mindre korrigeringsevne, og derfor mindre sjangse for hologrammer :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la til dette i maskintråden:

Fordeler med tvungen rotasjon:

Korrigerer mer, og du kan oppnå en fin lunk i lakken som gjør det lettere å korrigere.

Ulemper med tvungen rotasjon:

-Maskinen er mer som en roterende å føre på lakken, der den kan ha tendenser til å stikke av. Alt etter lakktype, padtype og polishtype selvsagt. Grovere = værre.

-På supermyk lakk vil det kunne være vanskelig å bli kvitt kjørespor 100% med en som har tvungen rotasjon.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker for god informasjon. Det blir nok en Kestrel das6 pro da jeg mest sansynlig kommer til å bruke den roterende polerings maskinen mest,og Kestrel das6 pro kun om det blir hologrammer etter korigeringer.

Men har lyst på en roterende Flex PE 14-2-150 i stedet for Milwaukee poleringsmaskinen jeg har nå.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive