Jørgen S

Nye felger. Ser ut som baksiden er ubehandlet?

For en stund siden fikk jeg tak i 3 stk helt ubrukte felger billig. I tilleg har jeg fått tak i en som er godt brukt. Har satt i gang med å fikse opp den brukte felgen så forskjellen ikke skal bli for stor.

Det var masse fastbrent bremsestøv og valgte å bruke Rust-vasken fra den lokale fabrikanten Ferrobet. Dette fungerte utmerket. Baksiden av felgen har fått en del oksidasjoner opp igjennom årene, så jeg tenkte å pusse ned, og legge på ny lakk. Fant fram en av de ubrukte felgene, for å se hvordan disse er lakkert, men det ser ut som disse er ubehandlet. Det er bare lakkrester som har kommet mellom eikene under lakkering av forsiden som ligger inne i felgen. Ellers er bakre felgkant helt blank aluminium. Kan dette stemme, eller ligger det klarlakk der? Dette er originale Subaru Impreza GT felger.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med dette jeg å. Kjøpte STI felger, og det var fullt i bremsestøv. Fikk de faen ikke vekk, så jeg sendte di til sandblåsing og lakkering.. Er det noe spesielt med Subaru felgene sin lakk? Eller bare dårlig vedlikehold hos forrige eier?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk bort mesteparten av bremsestøvet med Ferrobet sin rustvask. Men det ser ikke ut til at felgene er lakkert på baksiden i det hele tatt. Da er det isåfall ikke rart at bremsestøv og møkk setter seg fast.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive