Gå til innhold
tommy_sn

Mazda 6 skal shines - trenger litt produkttips

Recommended Posts

tommy_sn    4
tommy_sn

Hei

Har en Mazda 6, fra 2008 (nytt karoseri) med fargen Stormy Blue Mica.

Planen var å ta en full shine på den i de nærmeste dagene, men trenger litt hjelp med tanke på poleringsprodukter og komboer..så slipper jeg kanskje å prøve meg frem i en evighet før jeg finner noe som funker bra.

Lakken har fått noen små skader her og der i form av steinsprut og småriper. Ikkeno store saker, men vil gjerne prøve å bli kvitt det.

Det jeg har til rådighet er en Hitachi roterende, og de fleste av scholls puter og polisher. Noen komboer her som passer bra som er utprøvd? Har litt våtslipesaker å som er så godt som uprøvd..

Kan gjerne ta noen bilder av småskadene om det er til hjelp.

Har igså ei flaske med farge, og ei med klarlakk for steinsprutene, men litt usikker på fremgangsmåten der pga de 2 flaskene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

• Begynn alltid med mildeste kombinasjon polish og poleringspute.
  • Hvis ikke det gjør jobben etter et par runder går du ett hakk grovere.
  • Når du har funnet en polish/pute kombo som fjerner det du ønsker, sjekker du om finishen er bra
  • Hvis det er noe å hente på glans, bør du gå over med finere kombo igjen før du legger på voks/beskyttelse.
  • Prøv først på noe det ikke er så farlig med og bli kjent med utstyret og hvordan produktene oppfører seg.
  • Når du synes du har fått oversikten og mestrer å fjerne riper i lakken, kan du prøve deg på våtsliping.

Lykke til! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Ville prøvd orange scholl pad og s30+ først, så s17 på sort scholl pad, hvis ikke dette tar nok så prøver du s03 med gul/lilla scholl pad :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tommy_sn    4
tommy_sn

S17 på sort fjernet det meste av riper osv men...det laget et hologramhelvete!

Gikk over med S30 på orange etterpå, og hologrammene forsvant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig