Hulders 1 Skrevet 9 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2008 Jobbet med en Nissan Patrol i forrige uke, og oppdaget noe jeg aldri har slitt med tidligere. Da jeg jobbet med Megs 83 for å korrigere swirls fikk jeg plutselig store problemer med å buffe den av lakken etter endt polering.. På testområdet hadde jeg overhodet ingen problemer med å tørke av polishen. Det virket nesten som om den tørket ut og festet seg til lakken.. I motsetning til vanlig når jeg buffer av polishen måtte jeg nå virkelig jobbe for å få den av. Prøvde å spraye litt vann på, men det hjalp stort sett ingenting. Hadde selvfølgelig glemt alkoholen, men det hjalp heller ikke å spraye med qd.. Som informasjon hadde jeg fuktet paden som vanlig med bittelitt vann/ qd. Jeg gjorde noen korrigeringer med produktene og teknikken for å bli ferdig med bilen, men hva kan ha skjedd, og hva kan gjøres for å unngå dette igjen?? Orange Lake Country pad Makita på DA innstilling Megs 83 Megs quick detailer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 9 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2008 Jobbet med en Nissan Patrol i forrige uke, og oppdaget noe jeg aldri har slitt med tidligere. Da jeg jobbet med Megs 83 for å korrigere swirls fikk jeg plutselig store problemer med å buffe den av lakken etter endt polering.. På testområdet hadde jeg overhodet ingen problemer med å tørke av polishen. Det virket nesten som om den tørket ut og festet seg til lakken.. I motsetning til vanlig når jeg buffer av polishen måtte jeg nå virkelig jobbe for å få den av. Prøvde å spraye litt vann på, men det hjalp stort sett ingenting. Hadde selvfølgelig glemt alkoholen, men det hjalp heller ikke å spraye med qd.. Som informasjon hadde jeg fuktet paden som vanlig med bittelitt vann/ qd. Jeg gjorde noen korrigeringer med produktene og teknikken for å bli ferdig med bilen, men hva kan ha skjedd, og hva kan gjøres for å unngå dette igjen?? Orange Lake Country pad Makita på DA innstilling Megs 83 Megs quick detailer Jeg har iallefall erfart det slik at MG83 bryter ned veldig fort, og man må vekke den til "live" med QD underveis. Det kan være at du jobbet for lenge med den... Sånn sett er SIP bedre. Noen har sikkert bedre svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 9 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2008 Jeg har hatt samme problemet med #83 og #80 noen ganger.Trodde ikke spesielt #80 kunne tørke så fort men jeg så at det tørket etter maskia når jeg rubbet.sykt og se på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 9 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2008 Kan ikke være en type sticky paint du jobber med da? Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne 89 Skrevet 9 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 9 Oktober, 2008 (endret) Næh,tror ikke det. Dette var på gamle bilen (saab 9-5) som ble polert titt og ofte,men fikk dette bare ett par ganger,og jeg sto inne i samme garagen alle gangene med samme temp og alt. Endret 9 Oktober, 2008 av Arne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 10 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 10 Oktober, 2008 Mener jeg selv var borti dette med m80.. Løste problemet med å sprute litt detailer på paden etter jeg hadde spredd produktet tror jeg. Varmen og tørrheten som gjør at den tørker og fester seg... Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusWathne 0 Skrevet 10 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 10 Oktober, 2008 holdt paa med en 1985 saab 900t for en tid tilbake, hadde samme problemet. jobbet med roterende, roed pad og meg lutra cut 105. Lakken var saa oksydert og toerr at paden ble toerr og polishen festet seg slikt du beskriver. fikk bort det aller meste med last touch, men noe maatte jeg claye. saa clay ble loesningen for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 10 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 10 Oktober, 2008 Synes det er veldig rart at folk har hatt dette problemet med 80! Synes den er kjempegod å jobbe med! Kan drive lenge med den, og føler den gir veldig bra utseende! 83 har jeg ikke brukt så mye enda, men har ikke hatt problemer hittentil! Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorke 379 Skrevet 10 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 10 Oktober, 2008 Synes det er veldig rart at folk har hatt dette problemet med 80! Synes den er kjempegod å jobbe med! Kan drive lenge med den, og føler den gir veldig bra utseende! 83 har jeg ikke brukt så mye enda, men har ikke hatt problemer hittentil! Jeg synes 80 er bedre å jobbe med enn 83.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders 1 Skrevet 11 Oktober, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 11 Oktober, 2008 Mange gode svar her! Jeg er enig i at MG80 er mye lettere å jobbe med enn MG83, men det er jo to vidt forskjellige produkter, da.. Føler ikke at #80 cutter nok når jeg skal korrigere annet enn lette swirls. Må si jeg ble lettet når jeg hørte at jeg ikke var alene om dette problemet. Får prøve å være litt mer raus med qd'en neste gang. Det kan godt være jeg jobbet for lenge med produktet, og det var også dette som ble løsningen når jeg jobbet med Nissan'en. Jeg jobbet aldri med produktet mer enn 4 pass før jeg tørket av. Det eneste er at når jeg ikke jobber mer med produktet er jeg redd for at jeg ikke jobber nok med det, og dermed ikke får et fint, LSP klart resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 11 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 11 Oktober, 2008 Første gang jeg brukt Meguiar's#83 var på en oransj LC, det var ikke det beste jeg har prøvd akkurat.. På en cut eller polishpad fra meguiars er det mye bedre, får den oransje LC er så inn i gamper.... stiv. Prøv med en annen pad, så hjelper det kansje det er mitt tips.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders 1 Skrevet 12 Oktober, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2008 Et av problemene med Makita da maskinen jeg har kjøpt er at jeg har ikke funnet ut om det går å bytte backing- plate på den. Dette vil di at jeg ikke kan bruke Megs putene pga da vil backingplaten min spise opp padden. Edge er jo et alternativ. Jeg har ikke hatt gidda til å undersøke dette nøye etter jeg fikk maskina da jeg har hatt det travelt med å bruke de produktene jeg allerede har. Er i grunnen ganske godt fornøyd med LC- putene, men kommer nok til å velge noe annet når jeg går over til ren roterende maskin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 12 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2008 Makita rotary anbefales! Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders 1 Skrevet 12 Oktober, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2008 Kommer nok til å kjøpe denne snart, ja. En kompis var med å detailet en bil med rotary og en skikkelig bakplate, og det var sinnsykt digg å jobbe med. Makita- kvaliteten er jo udiskuterbar, så dersom prisen er levelig kommer jeg til å slå til om ikke lenge. OT, men noen som vet hvor denne maskinen kan fås billigst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual 83 Skrevet 12 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 12 Oktober, 2008 Koster 3090 inkl. moms her iallefall: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/4...d=70&gid=68 Siter Scandicshine Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 13 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2008 Fikk min for ca 2000 hos maxbo tror jeg det var... Hadde en del rabatt da Og Huldres, det går fint ann å bytte backingplate på makitan Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders 1 Skrevet 13 Oktober, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2008 Har du prøvd på BO6040? Har ikke fått prøvd ut og sjekket dette skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 13 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 13 Oktober, 2008 Har ikke testet den nei! Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders 1 Skrevet 14 Oktober, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 Oktober, 2008 Ser nok ut til at det blir 9227C på meg før jeg får prøvd å bytte bakplate. Satser på denne fra Jegard i tillegg til 3M bakplata. Gleder meg som en unge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 15 Oktober, 2008 Rapporter Share Skrevet 15 Oktober, 2008 Du kommer absolutt ikke til å bli skuffet Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.