Iby

Nybegynnertabbe - Holos på x3 F25

Tok vårshine på X3'en i går. Korrigerte med Flex roterende og S03 gold på lilla Scholl. Avsluttet med Flex DA og S30 på oransje Scholl. Ser nå i dag, i sollyset, at dette har etterlatt seg litt holos.

Skal innrømme at eg ikkje var veldig lett på hånden, og hadde nok endel press på de siste passene også.

Kan dette være årsaken, eller bør eg gå helt ned på S40 som avsluttning?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Øhn sa til Silset her tidligere, så kan det være lurt å gå over med samme kombo som på roterende, altså S03 og lilla scholl på DA.

Det kan også være at du får bukt med det om du prøver S17 først, deretter S30. Prøv deg frem. Disse bmwene er noe slitsomme mtp. holos :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god. Hadde faktisk S17 med roterende mellom S03 og S30.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk og vær flink til å rengjøre pad ofte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte gå på med s17 på sort waffel på DA imellom s03g og s30 på sort vag lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har X3 hard lakk da? Om den er myk som på X5, kan lilla paden lage mye hologrammer/kjørespor tror jeg :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis den evt. har hard lakk, kan det være enklere å avslutte holofritt med roterende og S30 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke inntrykk av myk lakk på den sorte metallic X5en jeg tok (2003-modell), den var minst medium+. Brukte roterende, S17+ og blå pute, mye press og god varme, og det tok vaskeripene og dempet resten. Og så trodde jeg at jeg kunne avslutte med S40 på orange og DA... Og da var det masse hologrammer. Ikke overalt riktignok men det hjelper så lite.

Gikk over hele bilen på strafferunde med DA, sort vaffel og A15 (noe som skal være en kombo et lite hakk under S17+ og blå, med den store forskjellen at det er DA istedet for roterende) og bortsett fra masse vokssvetting som kan ligne litt så klarte jeg ikke finne hologrammer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring med carbonsvart er også at den er medium til medium+ etter årsmodell.

Veldig fin lakk å korrigere.

Fungerer normalt fint å fjerne holos med samme kombo på DA, her feks fra en Black Pearl Golf VI:

IMG_1733.jpg

Etter roterende, s3gold og gul scholl.

IMG_1734.jpg

Etter samme kombo på Flex DA.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex DA, Scholl S30 og oransje pad gjorde susen! Brukte faktisk liten pad på roterende på trange steder, det funka også bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive