TRS

Billig liten spyler vs. skumkanon?

Har lært utrolig mye av denne siden, mye bra folk, og høyt nivå på trådene. Takknemlig for det! :)

Så her kommer mitt første spørsmål etter et år med sniklesing;

Hvilke krav til spyler har en skumkanon.? Ser bla. biltema, jula og clas har noe greier til 4-500 kroner. Vil dette gå eller er det bare å legge fra seg tanken med en gang? Største problem vil kanskje bli koblingene, men vil det gå greit med arbeidstrykket til disse karene? Grunnen til at dette er et alternativ for meg, er at jeg har et gammelt beist av en spyler med lang slange og alt det der. Trykkmåleren går opp på 190 bar når jeg spyler, så å matche den har jeg rett og slett ikke råd til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem med trykket tror jeg, men som du nevner er det jo koblingen. Du kan jo ev pakke opp å sjekke? Tror de bosch spylerene har samme kobling som foma.

Så tror det skal gå fint, skal du bare bruke den til cannon, og en større spyler til avspyling?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe problem med trykket tror jeg, men som du nevner er det jo koblingen. Du kan jo ev pakke opp å sjekke? Tror de bosch spylerene har samme kobling som foma.

Så tror det skal gå fint, skal du bare bruke den til cannon, og en større spyler til avspyling?

Ja, riktig. Kun til kanon.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden har jo tilbud idag, da er skumkanonen på tilbud til rundt 500kr

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg nok du bare kan kjøre på, om du finner riktig kobling da:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

svigermor har minste type karcher, sånn balkongmodell K2 eller no. Min originale karcher skumkanon funket ihvertfall like fint på den som på de kraftigere modellene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det virkelig ikke kobling til den spylern du har?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kanskje skrukobling om den er stor og ganske kraftig. Men om du finner frem lansen, kan du jo sjekke den:)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden har jo tilbud idag, da er skumkanonen på tilbud til rundt 500kr

Kanonen er fjernet fra nettbutikken...

Finnes det virkelig ikke kobling til den spylern du har?

Det er mulig, men den er skrudd igjen med loctite.

Det gjorde jeg etter at jeg "skjøt" av lansen under spyling.

Heldigvis bomma jeg på bilen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg forsto det da, så skulle ikke trykk ha så mye å si, så da ble løsningen slik;

-Karcher 210 (250,- på finn.no)

-kanon og kobling fra bilnerden

Så da gjenstår det bare å finne den "perfekte" blanding.

Bestilte med en kanne Bilt-Hamber Autofoam + en flaske med skumshampoo fordi det hørtes gøy ut :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

140520122788.jpg

For de av dere som lurer på slutten på denne visa, så ser dere resultatet av prøvekjøringen av kanonen her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra dette da, Autofoam skal visst rengjøre veldig bra har jeg hørt, men ikke den som skummer mest, men det er jo egentlig ikke det viktigste alltid, men kan være greit at den henger for ekstra lang virketid. Eller at den skal holde på fukten så andre ting du har hatt på før ikke skal tørke i sola...

Autofoam kan visst brukes som forvask om jeg ikke har misforstått helt, altså uten SurexHD på forhånd og slikt. Har bestilt jeg også og er spent på den.

Ser bra ut dette! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autofoam er laget for forvask og kan således brukes uavhengig av andre forvaskemidler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive