Gå til innhold

Bilberry vs P21S..


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard

Vasket over bilen til svigermor her om dagen, som ikke er vasket siden jeg polerte den i april :blink: Så felgene (og resten av bilen) var ikke ett veldig vakkert syn..

Tenkte at når jeg ha så møkkete felger for hånden så kan jeg jo prøve Bilberry opp mot P21S (US vers), jeg tok da hver sin framfelg da disse var omtrent like møkkete.. Bilberry var blandet med 2 deler vann og en del konsentrat.

Begge felgene fikk sprayet på produkt når de var tørre, fikk virke i 1 min, ingen børster o.l ble brukt,spylt av med HT.

Først kommer bilder av felgen på passasjersiden(Bilberry):

post-141-1223503609_thumb.jpg

post-141-1223503664_thumb.jpg

post-141-1223503738_thumb.jpg

Totalt sett syns jeg Bilberry gjør en veldig god jobb uten mekanisk arbeid..

Så bilder av førerside(P21S):

post-141-1223503788_thumb.jpg

post-141-1223503839_thumb.jpg

post-141-1223503902_thumb.jpg

Som Bilberry gjør også denne en veldig god jobb.

Jeg kunne ikke se noe forskjell på disse 2 typene.. Kan godt tenkes at det er større forskjell på "vinterfelgene" nå møkk, salt osv sitter mye bedre.. Men så lenge Bilberry er såpass mye rimeligere og man kan blande den ganske drøyt ut så er den en vinner hos meg.. Grunnen til at felgene ikke er helt rene enkelte steder er kun slurv fra min side.. Jeg gikk over alle felgene med børste og felgrens etter bildene..

Del gjerne deres erfaringer ang disse 2 eller andre felgrenser for den sakens skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Bernhard

    11

  • truhaa

    6

  • Yngvejos

    4

  • Hulders

    3

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Fin test Bernhard. Har gjort samme test som deg(bruker den tyske versjonen av p21s), og må si jeg er utrolig imponert over begge to.

Jeg syntes kanskje p21s er hakket råere til og fjerne skikkelig inngrodd møkk, noe jeg kanskje tror har med konsistensen å gjøre. p21s gel konsistens "henger" bedre på felgen

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvd på samme selv (men med prompespray'en), ser omtrent ikke forskjell når jeg bruker HT. En annen ting som er fint med bilberry er at man kan blande den fint ut med 1 del bilberry og 2 deler vann for oss som vasker bilene ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Har selv ikke vasket felgene med en kost eller noe etter jeg kjøpte bilberry, bare spruter på, og bruker HT for å ta det av igjen og alt er borte :D

Bruker pusseskinn til å tørke felgene mine og ikke en flekk å se på pusseskinnet når alle 4 felgende er tørket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

For oss som vasker ofte holder det med 4 deler vann og 1 del "saft".. Ihvertfall det jeg bruker på min bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Bra test! Jeg liker slike tester som kommer til en klar konklusjon. - selv om konklusjonen er at det ikke er en stor forskjell. Da må vel pris være utslagsgivende for hva en bør kjøpe. Bruker selv prompegel'en, og den fungerer som et skudd. Det gjør forsåvidt turtle nano sprayen også, men jeg stoler på ekspertene som sier at den syra er knallhard mot felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra test Bernhard :) Vesentlig billigere den Bilberry'en + at den lukter bedre... Så den er mitt førstevalg. Allikavel føler jeg at P21S Red Wheel Gel "tar" litt mer, men den lukter ikke akkurat nystekte vafler for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Meg bekjent så er vel 5 litere bestilt, men frakt tar litt tid..

Hulders: Fordelen som jeg ser med Bilberry er at man kan bruke den ublandet om man føler før det, og da burde den jo være ganske kraftig, til en fortsatt hyggelig pris, 170kr for 1l, og 200kr for 0,5l P21S US type, så til syvende og sist så syns jeg at Bilberry er veldig mye for pengene og absolutt min favoritt nå...

Gleder meg nesten til vinteren med noen skikkelig møkkete vinterfelger, for da å teste dette opp mot hverandre igjen.. Tenkte også å få tak i den tyske versjonen av P21S aka "Prompegel" og prøve den da samtidig..

Men so far, Bilberry :thumbs: Great success..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint test Bernhard!

Var og hentet en liter Bilberry på posten i dag, så i morgen blir det vask og prep av både sommer og vinterfelger. Ser ut til at Bilberry kan bli en favoritt hos mange med tanke på prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra test Bernhard...

om du tar 5 literen til P21s til 575,- og deler den opp i 1/2 litere er den ikke så kostbar, da er det 57,50 pr halvliter el ca 120 for 1 liter med den, så ublandet er bilberryen dyrere en P21s power gel (Tysk type) Men bilberyen er vel grei også utblandet med vann helt opp til 1:4 regner jeg med, samt om du har på litt autobahn voks så trenger du ikke mye sterk avfetting heller.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Der må jeg rette litt på deg Truls. Bilberry 5l koster 375kr, altså 37,50 for 0,5l... Så den er ganske mye billigere..

200kr billigere for en kanne, pluss at du kan spe den ut til endel liter ekstra da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra test! Jeg liker slike tester som kommer til en klar konklusjon. - selv om konklusjonen er at det ikke er en stor forskjell. Da må vel pris være utslagsgivende for hva en bør kjøpe. Bruker selv prompegel'en, og den fungerer som et skudd. Det gjør forsåvidt turtle nano sprayen også, men jeg stoler på ekspertene som sier at den syra er knallhard mot felgene.

Prøvde en felgrens fra Turtle Wax, extreme tror jeg den het... gjorde vondt i lungene omtrent, sånt er ikke bra for felger.. huff huff..

plast på felger blir vist ganske fort gult av sånne felgrenser

Der må jeg rette litt på deg Truls. Bilberry 5l koster 375kr, altså 37,50 for 0,5l... Så den er ganske mye billigere..

Genial sak ;) 1 liter som jeg kjøpte på våren har gleda meg leeenge, billig og veeeldig bra shit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sorry my bad, så bare 1 liter til 170 kr jeg. tenkte ikke på den i 5 liter..

75 kr litern det da mot 120 for P21s sin, da er det noe forskjell ja..

Noen som har testet ut å blande P21s da? det er jo fryktelig økonomisk mht til Bilberyen da, du kan jo tyne ut si 15 liter felgrens for 375 av den da.... eller mer...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden den røde er ekstra sterk så burde det vel gå ganske fint å blande den ut med to deler vann hvis felgen er ren? men blir vel litt anderledes konsistens?

Noen som vil prøve?? :) skulle gjerne gjort det selv, men har ikke mer p21s...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Leste om det på DB her om dagen og de anbefalte ikke å blande ut P21S.. Blander du den ut til 15 liter så har du en veldig god felgrens til 25kr pr liter... Da begynner vi å snakke rimelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

P21s US type eller Tysk typè?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...