Tommyk

Høytrykkspyler til 1000-1500 kr

Hei. Jeg trenger en billig og god HT. Har et meget dårlig budsjett siden jeg er student.

HT skal kun brukes til bilen. Er også bra om den er liten og lett.

Hvor mange bar trykk trenger jeg?

Er viktig at HT jeg velger har godt utstyr slik som foam lance. Helst en god og meget rimelig en. (vil ha i pose og sekk)

Håper dere kan hjelpe meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen!

Til det budsjettet ville jeg prøv å få tak i noe brukt. Nye spylere i den prisklassen gir deg mer frustrasjon enn gleder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Denne burde kunne fungere godt nok i den prisklassen :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk etter lignende tråder på forumet, det finnes mange av disse etterhvert.

Mitt beste tips er at høyttrykksvaskeren er det verktøyet du kommer til å bruke oftest. Spar heller på andre dyre ting i starten, og vask bilen i selvvasken til du får spart opp 2-3000 kroner. Ikke kjøp en vasker med fiberarmert (stiv) slange, og kortere enn 8-10 meter. Det kommer du bare til å angre på så lenge (kort) spyleren lever :mellow:

Alt ser greit ut i butikken, men besøk noen kamerater eller forummedlemmer og prøv de forskjellige typene spylere med tanke på stivhet og lengde på slangen samt vannmengde.

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Nilfisk til 998,- på Montér for to år siden. Det var en C-serie.

Spesifikasjonene var greie nok, men jeg gikk rimelig kjapt lei av den fiberarmerte slangen (high maintenance), og trykket som i perioder ble for svakt til de jobbene jeg skulle gjøre. Over tid har jeg innsett, som nevnt over her, at det er fornuftig å legge litt mer penger i dette. Det tjener du på over tid.

Selv har jeg gått for en Nilfisk i P-serien der jeg har masse power, samt en lang og god stålarmert slange. Det finnes gode alternativer fra Foma og Karcher også, men hos Karcher må du en del opp i pris for å få stålarmert slange. For din del tror jeg det kan være lurt å kjøpe brukt, ellers ville jeg sett på E-serien til Nilfisk. Også har du Kranzle, da....men det koster å være kar.

Jeg vet at det på E-serien til Nilfisk kan variere litt ift hvilke spylere som har stålarmert. Det er verdt å sjekke før man handler.

Ellers bør du søke litt på forumet her. Det er blitt mange tråder om høyttrykkspylere etterhvert. Dette er et viktig verktøy :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en kjapp titt på Finn.no, og fant to interessante spylere ift prisen:

1. Foma 780 til 250,-. Trenger ny slange, men den vet jeg ikke hvor mye koster ny.

http://www.finn.no/f...nnkode=33561668

Denne har 140 bar/500 l/time, men jeg er usikker på om det er fiber- eller stålarmert slange.

2. Foma 660 Pro: http://www.finn.no/f...nnkode=34545254

660 skal ha stålarmert. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Endret av Geir
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor du i nærhet av en bauhaus? Kjøpte en foma 747 der i sommer,men var like før jeg kjøpte en annen de hadde. Husker ikke merket men den var gul og var ikke karcher. Den ene kostet 1000kr på tilbud, hadde stålarmert slange, og den "store" var på tilbud til 1500kr(tror jeg). Disse virket veldig solide, men har ikke testet de så kan ikke utale meg så veeldig. Tror de hadde samme kobling som foma også.

Men som nevnt tidligere i posten, er høytrykkspyleren noe man bruker ofte, og man går fort lei fiberarmert. Om du kan øke budsjettet en tuselapp, kan det kanskje heve kvaliteten noen hakk. Når det er sagt, klarer du deg sikkert med en av de billigste også:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste andre gule spyleren jeg har sett som ikke var Kärcher, er Lavor.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kjenner ikke til meket noe særlig, men så fine ut i butikken.:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har fått meg en nilfisk Poseidon 2 gratis.

Trur den skal fungere, men slangen er helt ødelagt.

Noen som vet hva en ny slange koster? Denne har kabeltrommel, mange dyser osv.

Så får jeg den til og fungere, så har jeg vel fått meg en god ht til en liten sum.

Noen som vet hvem i Tromsø som har service på nilfisk?

Eller kanskje det er noen i Tromsø som har en slik ht, som jeg kan få låne slange av for og teste om den fungerer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har fått meg en nilfisk Poseidon 2 gratis.

Trur den skal fungere, men slangen er helt ødelagt.

Noen som vet hva en ny slange koster? Denne har kabeltrommel, mange dyser osv.

Så får jeg den til og fungere, så har jeg vel fått meg en god ht til en liten sum.

Noen som vet hvem i Tromsø som har service på nilfisk?

Eller kanskje det er noen i Tromsø som har en slik ht, som jeg kan få låne slange av for og teste om den fungerer?

Forhandlere i Tromsø er hvertfall:

Bygger'n Tromsø, Terminalgata 29, 9019 Tromsø.

Byggkjøp, Terminalgata 17, 9283 Tromsø.

Neumann Bygg, Stakkevollveien 15, 9268 Tromsø.

Bilvarehusene NOR AS, Alkeveien 1, Tromsø.

Pers Fargehandel, Solstrandveien 25, 9283 Tromsø.

Byggkjøp, Solstrandveien 53, 9283 Tromsø.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive