Tommyk

Høytrykkspyler til 1000-1500 kr

Hei. Jeg trenger en billig og god HT. Har et meget dårlig budsjett siden jeg er student.

HT skal kun brukes til bilen. Er også bra om den er liten og lett.

Hvor mange bar trykk trenger jeg?

Er viktig at HT jeg velger har godt utstyr slik som foam lance. Helst en god og meget rimelig en. (vil ha i pose og sekk)

Håper dere kan hjelpe meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og velkommen!

Til det budsjettet ville jeg prøv å få tak i noe brukt. Nye spylere i den prisklassen gir deg mer frustrasjon enn gleder.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Denne burde kunne fungere godt nok i den prisklassen :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søk etter lignende tråder på forumet, det finnes mange av disse etterhvert.

Mitt beste tips er at høyttrykksvaskeren er det verktøyet du kommer til å bruke oftest. Spar heller på andre dyre ting i starten, og vask bilen i selvvasken til du får spart opp 2-3000 kroner. Ikke kjøp en vasker med fiberarmert (stiv) slange, og kortere enn 8-10 meter. Det kommer du bare til å angre på så lenge (kort) spyleren lever :mellow:

Alt ser greit ut i butikken, men besøk noen kamerater eller forummedlemmer og prøv de forskjellige typene spylere med tanke på stivhet og lengde på slangen samt vannmengde.

Lykke til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Nilfisk til 998,- på Montér for to år siden. Det var en C-serie.

Spesifikasjonene var greie nok, men jeg gikk rimelig kjapt lei av den fiberarmerte slangen (high maintenance), og trykket som i perioder ble for svakt til de jobbene jeg skulle gjøre. Over tid har jeg innsett, som nevnt over her, at det er fornuftig å legge litt mer penger i dette. Det tjener du på over tid.