Gå til innhold

Voksvalg på E61


Kim

Recommended Posts

Jeg holder på med en Alpine Weiss og en Carbon Swartz E61 for tiden og trenger tips angående voks.

Til den hvite tenkte jeg kanskje Swissvax sin Glacier er et godt valg siden den er beregnet på hvite biler, men samtidig så vet jeg at blau weiss er en fin voks på BMW.

Dette er voksene jeg har å velge mellom

SV Crystal Rock

SV Shield

SV Glacier

SV Mystery

SV Concorso

SV Blau Weiss

Swissvax Zuffenhausen, Opaque, Reflexus og Scuderia utelukker jeg da disse er i hovedsak beregnet på Porsche, Matt lakk, Toyota/Lexus og Italienske kjøretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Hvis det er snakk om utseende+holdbarhet så er det vel Shield som aldri skuffer. Ellers mener jeg det er ingen vits å legge noe annet enn Glacier på hvit bil.. Den gir jo det lille ekstra på hvit. Alt fra CR til Zymol Royale ser likt ut i hvert fall på ibishvit.

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg mener at det spiller noen rolle så ville jeg nok gått for Glacier på en hvit bil siden denne skal ha spesielle "egenskaper" for dette. At voksen greier å skille mellom forskjellige nasjonaliteter på bilen har jeg mindre tro på.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Jeg går utenfor de alternativene du nevner og sier legg forsegling.

Forsegling gav den hvite bilen jeg hadde den beste looken. Med Glacier på andre plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Wolf's Body Wrap er enestående.. Enormt bra når det kommer til egenskaper mot/med vann, holdbarhet er bra og den ser ikke "plastikk" ut som noen av de gamle forseglingene

Voks så er Glasur fra Zymol det beste jeg har prøvd hittil, og det har blitt noen :) Fantastisk voks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Wolf's Body Wrap er enestående.. Enormt bra når det kommer til egenskaper mot/med vann, holdbarhet er bra og den ser ikke "plastikk" ut som noen av de gamle forseglingene

Voks så er Glasur fra Zymol det beste jeg har prøvd hittil, og det har blitt noen :) Fantastisk voks

BW fra Wolf er bra ja men sååå tungvind... blir alt mulig rart på lakken hvis man legger litt feil.

Glasur har jeg sett og testet sist jeg var i Polen! KONGE voks ja. Har 2 krukker på vei :P

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Admins
truhaa

Concorso på sort bil og feks Duragloss 111 på den hvite.. Sealer på tett hvit lakk er aldri feil, da blir det veldig hvit... selv om jeg akkurat la Collinite på en hvit bil her :D

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...