arve28

Reparere Foma 780 eller kjøpe ny. Hvilken?

I fjor sommer hadde jeg med Foma 780 høytrykkspyler til hytta. Det tar jeg vann fra en innsjø med pumpe. Spylte taket på hytta et par timer. Neste dag vil når jeg trykker på startknappen starter den, men pelier å få opp trykket etter noen sekunder og stopper. Men nå bare går og går den uten at den får opp noe trykk.

forslag til hva det kan være? Sitter en sil på innløpet av vannet på Foma'n. Der var det litt sand. Ser også ut som er lite hull i sila så kan kanskje ha kommet inn noe småkorn?

Forslag til hva det kan være? Noen som har tegninger på hvordan jeg eventuelt skrur den opp?

Titter også på en ny. Har kun 10A sikring. Foma 780 har en veldig stiv og lite håndterlig slange. Hvordan slange kan dette være?

Leste litt om Kärcher K5.700. Er denne på vei ut? Hva er erstatteren?

Leste også litt om Foma 747. Er denne også på vei ut og hva er erstatteren her?

Håper dere har noen tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Karcher K5.700 er ikke utgående så vidt jeg vet. Har den selv og er godt fornøyd med den. 140 bar og 460 l/t. Mener Karcher har en oppstartsmåte som er snill mot sikringer. Foma 747 er vel marginalt kraftigere og koster 1000 lappen mer enn Karcher K5.700. Vet ikke om 747 er utgående modell.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kärcher kjører vel litt sært på tilkoblinger osv. Foma slange kan du kjøpe hvorsomhelst og bare få klemt på gjenger :-) og har du Foma fra før sparer du der med mindre du gjør som meg og kjøper pro/semipro utgave som starter på 825. Da er det skrukobling og ikke "hurtigkobling" som på hobbyutgavene

Du finner tegninger på foma hos foma.no, eller ring dem :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på tilkobling av ekstrautstyr så har Foma 825 bajonett tilkobling på dette :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du tenker på tilkobling av ekstrautstyr så har Foma 825 bajonett tilkobling på dette :)

Nei, det er nok desverre feil nå, de gamle 825 (røde) hadde bajonett, men de nye som er grønne har skru...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da er den grei :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke alle på Foma som har fått det med seg heller så det går nok greit skal du se :-)

Det bytta nå nettop, ser ut til att FOMA er full fart til å bytte navn til IPC, samt logo bytte.

Min står det omtrent ikke FOMA på nemlig, derimot IPC :-) Samt den har ett annet navn enn 825 på seg også..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg vet ikke hvor du holder til i landet, men har du en OBS Bygg i nærheten så har de begge HT'ene der. Både den nye utgaven av Foma (grønn) og den eksisterende av Kärcher. Var innom der i dag og de hadde begge i Trondheim i alle fall.

Se forøvrig ut som om Foma 747 fortsatt er i salg på Fomas hjemmesider:

http://217.22.226.215/nor/ipcfoma/catalogue.asp?category1=627&nazione=&searchDone=1&numPage=1

Endret av Lysholm
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive