Gå til innhold
Cobber

Beste produkter for håndpolering?

Recommended Posts

Cobber    4
Cobber

Naboen var i gang med Autoglym Resin Polish og Turtle twist på sin 1 år gamle sort metallic Volvo V70 i går. Bilen ser jo blank ut på avstand, men det er langt fra noe wow. Vi snakket litt og da spesielt om produkter for billakk. Maskin er ikke aktuelt, men naboen er interessert i å kjøpe bedre produkt hvis han kan få bedre resultat. Det er en stund siden jeg ikke brukte maskin, så jeg kan ikke gi gode råd selv. Det kan sikkert noen av dere. :)

Endret av Cobber

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Jeg synes han gjerne kan fortsette å bruke AG SRP flaska, men han bør toppe den med AG EGP, så LSP holder lenge. SRP har visstnok også kommet i ny utgave nå som skal holde lenger, men jeg har ikke prøvd den.

Hvis han bare er interessert i ett enkelt produkt, blir han lykkeligere med ei flaske Meguiar's NXT Tech Wax 2.0. Den renser bra, holder lenger enn SRP alene, fyller omtrent like mye og gir mer dybde og glans. Dessuten følger det med skumpad så han oppdager gleden ved å påføre med den.

Sist men ikke minst, poleringstwisten bør brukes som fyll i bilputa. Lån ham mikrofiber til avbuffing, det er en aha-opplevelse for mange. :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Eg liker Swissvax Cleaner Fluid og ein Swissvax voks.

Har brukr dette på ein svart Volvo V70 (ca 2008 modell) Polerte litt med roterende på store flater først. Voksen vart Concorso.

Bilen vart blank og fin etterpå.

Men for å ta riper og swirls må ein til med maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olekey    6
Olekey

Eg liker Swissvax Cleaner Fluid og ein Swissvax voks.

X2 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Gtechniq sine produkter gir faktisk ganske kurrante resultater ved håndpolering ;) P1 og håndpadden deres, fjerner jo faktisk små swirls ol., istedenfor å bare fylle dem :)

Som LSP er det jo mykje å velge mellom. Som nevnt over er jo SV gode produkter, kanskje litt dyre?

Endret av BChris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg er for det meste høflig, men når noen snakker til meg om polering og ikke skal bruke maskin, ja da er det like greit å avslutte samtalen ;) Avslutter også samtalen når noen skriver eller spør om strøkent resultat, og har ett bittelite budsjett. En får jo greie resultater for hånd også, men det skal ikke mere enn 2 tusenlapper(DA,pads og produkt) til for å få ett mye bedre resultat.År etter år!

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg tror det eneste håpet for naboen er å la han fortsette med SRP og tipse om at han bør legge beskyttelse etterpå, f.eks EGP.

Gi han noen appl.pads og en mf, så åpner det seg en ny verden for ham.

Jeg er for det meste høflig, men når noen snakker til meg om polering og ikke skal bruke maskin, ja da er det like greit å avslutte samtalen ;)

Er ikke det en litt smålig holdning?

Gidder ikke diskutere blank bil med naboen engang, bare fordi han ikke har tenkt å bruke maskin? :mellow:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg tror det eneste håpet for naboen er å la han fortsette med SRP og tipse om at han bør legge beskyttelse etterpå, f.eks EGP.

Gi han noen appl.pads og en mf, så åpner det seg en ny verden for ham.

Er ikke det en litt smålig holdning?

Gidder ikke diskutere blank bil med naboen engang, bare fordi han ikke har tenkt å bruke maskin? :mellow:

Jo, det er det.Det er vel kanskje eneste området jeg er smålig på :) Men jeg anbefaler oftest cleaner fluid og en god voks om jeg må anbefale noe. Jeg bor på en liten plass, og får ofte spørsmål(og tips) om jeg er ute en tur.Har kun en nabo som bryr seg om bilen, og han får låne eller får det han vil fra samlinga mi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Jeg bor på en liten plass, og får ofte spørsmål(og tips) om jeg er ute en tur.

Regner med at naboene som ikke bryr seg om bilen har mange gode tips å komme med :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rs_t    1
rs_t

SRP toppet med Collinite voks er en sikker og billig vinner for hånd. :)

Endret av rs_t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

SRP er full av oljer/fyllere og collinite full av løsemidler, resultatet blir nok ikke veldig annerledes av å kutte SRP å kun bruke collinite ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

SRP er full av oljer/fyllere og collinite full av løsemidler, resultatet blir nok ikke veldig annerledes av å kutte SRP å kun bruke collinite ;)

Jeg er helt på linje med trogha

Bedre å bruke SRP sammen med EGP - det er en knallgod kombo laget for hverandre. Holdbarheten overgår mye av det andre som brukes her inne, uansett pris.

Og vil han holde seg til kun ett produkt og ha noe som gir bedre resultat når SRP er tom, kan han bytte til Megs NXT TW 2.0.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Nanolex har vel mest forseglinger av ymse slag. Ikke noe poleringsmiddel det jeg kan se.

Bilt-hamber's nye cleanser-polish skal være ganske rå i forhold til SRP. Den har lette slipemidler, fillere og beskyttelse. Den har vunnet et par tester i det siste: http://bilthamber.com/pro-introduction.php?cname=Clays,%20Wax%20::%20Polish&name=cleanser-polish

Det er fullt mulig å ha en velstelt og pen bil uten maskin også, selv om man ikke blir kvitt ripene fullstendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Nye SRP holder vel en del ganger lenger en den gamle, du kan gjerne bruke den i flere omganger da den fyller litt hver gang om det er ille riper (den tar jo uansett ikke alt)

Bruker du EGP over denne som flere over her sier, så holder den veldig bra.. Vil han bruke "litt" kr, så kan ha kjøpe seg DA maskin på biltema feks og sonax pads å bruke det sammen med SRP om han vil. Greit på å hvile armen litt også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
svenrik    41
svenrik

Syns Duragloss er fine produkter til håndpolering, samt Meguiars Ultimate Comound.

Som truls sier, en to-hodet maskin er med sonax/cyclo pads er en god investering. Snill pris er det også! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig