Kjetil Bj 0 Skrevet 23 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 23 April, 2012 Jeg holder på å shine en Subaru WRX, og alt har vært fryd og gammen, helt til passasjerdøra fremme. Her begynte helv.... Har kjørt hele bilen med orange Über og S17 på Flex DA, og detta har lagt igjen veldig svake kjørespor. Men på passasjerdøra virket det som om puta ble kjørt veldig fort tørr, og når jeg skulle buffe av, hang MF kluten godt i panelet. Og noen syke kjørespor!!! Deretter har jeg godt over bilen igjen med grønn Über og S30. Dette fjernet kjørespor, og resultatet ble jeg meget fornøyd med! Så kom turen til problemdøra igjen. grønn Über og S30 fjernet kjørespora, men lager holos så det holder! Ser faktisk ikke klokt ut i mine øyne... Prøve også å kjøre med blå Über sammen med S30 med varierende press, og hastighet uten at det hjalp nevneverdig. Er det noen som kan ha noen tips? Har alle regnbuensfarger fra Über bortsett fra svart, og har Scholl S03ge, S17+ og S30+... Det skal også være sagt at deler av bilen er oppigjen lakkert her i landet, menst døra det er snakk om er oppigjen lakkert i USA, visst dette skulle være av betydning. Håper det er noen kloke hoder som kan hjelpe meg.. Siter Kjetil Bjørløw Løvold2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 24 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 April, 2012 S30+ med rett pad og rett teknikk burde kunne løse det. Rens/vask pad godt før du setter igang, kjør med litt press først så bare juveller de siste passene. Vent en stund etter at du har kjørt ferdig, slik at panelet rekker å bli kaldt før du buffer. Legg gjerne ut bilde også, mange opplever at de får noe som ligner hologrammer og så er det faktisk oljerester etter polishen. Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyggern 1 740 Skrevet 24 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 April, 2012 Om du er "uheldig" å har havnet borte i noe skikkelig sticky............ Du kan prøve å ta på en form for wipedown, som løser opp polishen før du tørker vekk. Noen ganger om lakken er skikkelig sticky lar den seg ikke tørkevekk uten videre. Jeg har vert borte i tilfeller hvor polishen tørker ut på "spre" passet og ligger igjen som om det skulle vert 5 år gammal polish som har stått i solen... Siter Mvh Torgeir Thorud "just looking for that perfect shine"Min S&S "samletråd" noen av mine jobber ||| Porsche 964RS 100t Detail ||| Porsche 996 GT3 MKII ||| TAS on Facebook ||| Mine biler BMW E24 635CSi og fler ||| TAS Instagram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 24 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 24 April, 2012 DA-maskin med tvungen rotasjon som igjen skaper for mye lokal varme kan også være årsaken her. Så en "frøken-fin" kjøring tror jeg også er påkrevd her. Spre på trinn 1, null press, med S30+ og orange Über. Legg på litt mer S30+, og kjør over 2-3 pass på trinn 2/3 med minimalt med press. Så ned til 1, og "skum over overflaten" (dvs du løfter nesten pad litt) 1-2 pass. La panelet stå i fred i et par minutter, så tar du en varsom wipedown og sjekker for holo. Hvis holo fortsatt - sjekk om de forandrer retning etter en ny wipedown. Får du det ikke holofritt på denne måten over her -> DA-maskin uten tvungen rotasjon, eller juvellering med roterende og RPM ca 7-800 med _null_ press. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Bj 0 Skrevet 24 April, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 April, 2012 Legg gjerne ut bilde også, mange opplever at de får noe som ligner hologrammer og så er det faktisk oljerester etter polishen. Bilder kommer etterhvert når jeg har fått hjem kameraet. Kan nok kanskje være enklere å forstå hva jeg mener da. Men oljer er det nok ikke tror jeg. Du kan prøve å ta på en form for wipedown, som løser opp polishen før du tørker vekk. Noen ganger om lakken er skikkelig sticky lar den seg ikke tørkevekk uten videre. Jeg har vert borte i tilfeller hvor polishen tørker ut på "spre" passet og ligger igjen som om det skulle vert 5 år gammal polish som har stått i solen... Skal teste wipedown før jeg buffer av. Lakken var såpass at jeg måtte "grov" buffe med en klut, for så å "fin" buffe med en annen. Og den siste måtte være helt fri for polish... Og ja, det virker som polishen tørker fort, og da nesten allerede på spre passet... DA-maskin med tvungen rotasjon som igjen skaper for mye lokal varme kan også være årsaken her. Så en "frøken-fin" kjøring tror jeg også er påkrevd her. Spre på trinn 1, null press, med S30+ og orange Über. Legg på litt mer S30+, og kjør over 2-3 pass på trinn 2/3 med minimalt med press. Så ned til 1, og "skum over overflaten" (dvs du løfter nesten pad litt) 1-2 pass. La panelet stå i fred i et par minutter, så tar du en varsom wipedown og sjekker for holo. Hvis holo fortsatt - sjekk om de forandrer retning etter en ny wipedown. Får du det ikke holofritt på denne måten over her -> DA-maskin uten tvungen rotasjon, eller juvellering med roterende og RPM ca 7-800 med _null_ press. Jeg prøvde med fin kjøring, men la ikke på mer polish etter spre passet. Jeg kjørte heller ikke på trinn 2/3, men 4/5 og skummet overflaten som du sier med trinn 4/5... Det virker nesten som måten jeg buffet av på hadde noe å si også, men dette er vel lite trolig? Har ihvertfall fått mange gode tips som skal testes ut senere i dag! Tusen takk for hjelpen så langt! Siter Kjetil Bjørløw Løvold2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 5 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 5 August, 2012 Apropos sticky lakk: finnes det noe triks for å arbeide med sånne bølle-lakk? Jeg ser for meg polermaskin på en ferdigtygga tyggis...? Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 5 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 5 August, 2012 Generellt sett blir det å kjøre DA fremfor roterende og med mest mulig oljete polish. Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 5 August, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 5 August, 2012 Som allerede nevnt en DA-maskin, passe på varmen og bruke en polish som f. eks Meguiar's D151. Den er det omtrent plent umulig å brenne fast og den er lett å buffe av. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roy Inge 201 Skrevet 5 August, 2012 Rapporter Share Skrevet 5 August, 2012 Det jeg ikke forstår(altså grunnen til at jeg spør), er konseptet med varmen som må til for å korrigere ripene i lakken, det er litt begrenset med hvor mye varme man får gjennom en DA-maskin. Det å bruke en oljete polisen er et tips jeg vil ta med meg videre ihvertfall Siter MVH Roy Inge Helland SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 5 August, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 5 August, 2012 Det jeg ikke forstår(altså grunnen til at jeg spør), er konseptet med varmen som må til for å korrigere ripene i lakken, det er litt begrenset med hvor mye varme man får gjennom en DA-maskin. Det å bruke en oljete polisen er et tips jeg vil ta med meg videre ihvertfall Det går fint å korrigere lakk uten varme, men ofte ikke effektivt med skum. Ull på roterende er et alternativ til DA med skum, men det må da uansett ryddes i ugang. Ryddingen krever likevel ikke så mye varme, så ull på roterende funker på hard sticky lakk. Et tips til grovkorrigering så det ikke tar evigheter: Overse litt at en har sticky lakk under kjøring av grovsteget, og bruk moderat med varme for å få korrigert skikkelig. Bruker man som nevnt D151, er problemet minimalt. Når eventuelt polish brenner seg fast, tar du ørlite grann fersk polish rett på det som er brent fast og kjører over med maskin på laveste hastighet. Det fjerner fastbrent polish lett uten at en behøver gnukke med mikrofiber som lager riper, eller søle med IPA. Sticky lakk liker ofte ikke IPA heller, så det er greit å holde den unna. 1 Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.