Gå til innhold

Volvo vinterprepp 08


truhaa

Recommended Posts

  • Admins
truhaa

Vel har testet dennne her, så mulig noen har myst på det på hovedsiden, men før jeg kom så langt som til testingen var det noe mer "arbe" først, så her kommer en oppsummering av denne vinter preppen av Volvon til min kjøre kone for vinteren som nå står for døra (gleder meg........NOT)

Vinter prepp er gøy det, men vinter suger, ikke liker jeg ski, ikke snø, ikke is annet en i drinken og ja jeg røyker....men ikke inne, så 15 kalde er ikke noe kult for å si det sånn... men men det er jo mitt problem

Vel før jeg sklir helt ut igjen.... så henter jeg meg elegant inn, og drar rett over på vasken av bilen:

ARO på sider

P21s på Felger

FoamCanbon med Snowfoam og DP såpe

Karcher HT vasker

IMG_3906Large.jpg

IMG_3907Large.jpg

IMG_3908Large.jpg

IMG_3909Large.jpg

IMG_3910Large.jpg

IMG_3911Large.jpg

IMG_3916Large.jpg

Klar til å spyles:

IMG_3918Large.jpg

Det dro av det meste av møkk, og i og med at bilen ble vasket, avfettet og clayet for ca 14 dager siden trengtes det ikke noe mer en en vask nå, og til vaska ble det benyttet:

GritGuard

Swissvax waschpudel (føler meg full hver gang jeg sier det navnet der)

Duragloss 901

Felger:

EZ brush

Swissvax kost

Duragloss 901

IMG_3924Large.jpg

IMG_3928Large.jpg

Tørking med:

The Guzzler

Motor fikk seg en før vinter vask også:

Autoglyms machine and engine cleaner (mener jeg den heter)

Swissvax kost

en runde med Høytrykk etterpå, så fyres alle de 4 hissigen sylindrene opp (eller var det 4 hk det var) motor fikk seg 5-10 min til å tørke litt opp før jeg sprayet ArmorAll tire foam på det som var av plast der. NB: ikke ta denne på for varm motor, svir du fingrene når du tar på noe i motoren, ikke legg den på, men vent til den har kjølnet noe ned. PS: generelt å ta på ting i motorrommet bare du "mistenker" det for å være varmt (etter en biltur feks) er det egentlig ikke synd på deg om du brenner deg... :);)

Så ble det slik etter vaska og med AA påført....

IMG_3929Large.jpg

IMG_3930Large.jpg

IMG_3931Large.jpg

Da er det bare å fyre opp bilen igjen, og la den gå seg varm slik at det fordamper noe produkt, etter 10 min på tommgang ute var det inn i garasjen for å se.. etter en kjapp sveip over med en Microfiber:

IMG_3933Large.jpg

IMG_3935Large.jpg

Er vel en ting ikke kona ser dette her, den dagen hun kommer å sier at det er så rent i motorrommet på Volvon skal hun få en premie, eller meldes UT igjen av DCN..

Så var det tørking og litt hvile før bilen skulle lakkrenses og vokses på samme gang med Meguiars Cleaner wax, og om du har tittet på testen av denne vet du at DA, orange Scholll pad og denne cleaner wax`n ikke var noe heldig kombo (legg den gjerne på for hånd, det er plankekjøring), Cleaner wax gir et helt ok resultat, men som en "troende" DCN medlem er jo nesten ikke noe poeng, Nesten skyter jo som kjent ikke mannen av hesten som de sier i de lærde kretser (har jeg hør rykter om) hva vet vel jeg, jeg syntes fortsatt den nye ketchup flaska til Idun er dustete med skrifta opp ned jeg... nå jha

IMG_3951Large.jpg

IMG_4002Large.jpg

IMG_4013Large.jpg

IMG_4019Large.jpg

IMG_4023Large.jpg

Meguiars Carnauba wax aka Deep Crystal seriens steg 3, flytende carnauba voks. ja den er i allefall en befrielse å jobbe med, har lagt på 2 lag, og det er jo gjort i en fei både på og av, at den ser bra ut er greit det også, hvor lenge den henger fast på lakken i vinter vet jeg som nevnt i testen ikke, men kommer med mer info om det senere.

Når en har barn som ser på nyvaskede vinduer med dugg på, som hvite ark og nye muligheter til å trene på både smileys og navnet sitt trenger en disse her eller noe lignende for å få det bra igjen, det er nok en autograf der om en dag eller to igjen uansett, så.. Værre er vel den "M`n" som er risset inn i sideruta med stein, og den da mistenkte personen har et navn som begynner på nettopp en M, blånekter for at det var henne som gjorde dette, vel det sammen med "dådyr" øyne som bare barn klarer å presse frem på kommando, får en heller takke seg til at det var V40n som fikk den signaturen og ikke en annen dame som er frisk og rask i steget, i en vakker rødfarge. Noe må en bare leve med og heller kreve pengene når de kommer seg i jobb... ;)

IMG_4020Large.jpg

Nesten ferdig med bilen, mangler bare å legge på noe på plasten (noe det er MENGDER av på denne bilen, så Japsene kan bare ta rennafart) og Wolfgang Black Diamond tire gel på dekksider så er det bare å tute og kjøre igjen.

Enjoy

IMG_4028Large.jpg

IMG_4029Large.jpg

IMG_4033Large.jpg

IMG_4034Large.jpg

IMG_4043Large.jpg

IMG_4057Large.jpg

IMG_4058Large.jpg

IMG_4060Large.jpg

IMG_4077Large.jpg

IMG_4080Large.jpg

IMG_4081Large.jpg

IMG_4084Large.jpg

PS en STOR takk til Ketil/Pirex for at han postet KåreVette tråden MENS jeg jobba av siste laget med Carnauba wax`n på V40n, snakker om å ta piffen fra folk du.... din smurf ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona blir nok fornøyd nå.. håper jeg! hehe.. "Ser ikke noe forskjell jeg" - da du gjerne har stått der å holdt på i ti timer.. :)

Ser pent ut B-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Forhandlere
Bernhard

Bra jobb som alltid Truls.. Bare en sak jeg lurte på, er pnaseret på Volvoen lakkert opp? Var ihvertfall ikke mye steinsprut å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Takker

Panseret er ikke lakkert opp, men jeg har "kladdet litt" på en bulk som ble rettet og sparklet for en stund siden, emn denne er det ikke mer en 1 el 2 steinsprut på...

Ja hadde med den sorte i garasjen også, men benyttet den ikke, men i etterpåklokskapens navn skulle jeg nok benyttet den tipper jeg, større porer på den.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...