Gå til innhold

hva er disse flekkene i lakken ??


egniii

Recommended Posts

heisann

jeg har lagt merke til noen (veldig mange) flekker jeg har på bilen min hovedsaklig på tak og bagasjelokk. har prøvd å gå noen ganger over med roterende med gul scholl pad og S17, så swirls osv forsvinner men disse flekkene eller små ringene forsvinner ikke litt engang.

noen som har peiling på hva dette er og hvordan jeg får dem vekk ? må jeg gå mye hardere til verks og dypere i lakken for å få polert dem bort ?

Flekkene vises kun i godt lys..

beklager dårlige mobilbilder :P

20120415_132837-1.jpg

20120415_132931.jpg

20120415_132844.jpg

flekkene befinner seg over store deler av taket og bakluke, men dem opptrer egentlig mest i klynger, litt sånn klynger her og der liksom :P

Bilen er forressten en blå BMW e39.

Mvh Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Ser ikke størrelsen på de.Mulig det er flekker etter dråper med kalk i som har tørka ut også festa seg nedi lakken.Jeg bruker DA på bilene mine mange ganger i året, og alikevel er det noen sånne flekker..

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm, mye mulig du er inne på noe hmsilset ! har zoomet litt inn på bildene for å fange dem opp. de er ganske små av seg men si opp til 3-5 mm i diameter kansje, på det største.

virker som om det har "etset" inn i lakken...

Endret av egniii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Søk på kalk på forumet :) Lignende saker har blitt diskutert flere ganger, men det er kanskje en stund siden.Håper det kommer flere svar her etter hvert.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

my 2 cents: kalkavleiringer som har etset inn i klarlakken. Kan typisk være "drypp" fra tak i parkeringsanlegg eller lignende. Avhengig av hvor langt ned det har etset kan det være litt "major pain" å bli kvitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis det er små etsemerker som i lakken som opptrer i klynger, så tenker jeg fuglebajs... Litt grovere polish eller lett våtsliping burde få det vekk enkelt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er heeelt ny in this bizz, så jeg var veeldig forsiktig når jeg gikk over med roterende og s17. men føler selv at jeg ikke tok noe særlig med klarlakk da RDS ikke forsvant pluss at det er en hard BMW lakk. skal prøve litt S03gold og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Om du ikke har lakkdybdemåler selv, kan du kanskje få lånt deg en ev besøke en som har.. Da har du litt mer kontroll på sakene. Våtslip er vel nesten bedre enn, å polere mange ganger over ett relativt stort området.

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...