Meringdal 2 086 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Heisann..! Noen som har erfaring med polering av helikopter? Jeg har fått en forespørsel på fire helikopter, oransj i farge. Hvordan går man frem? jeg ser for meg en 2-stegers med LSP og kanskje ruteforsegling? Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 20 April, 2012 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Hvis det er metall eller plast med lakk på er det vel mye det samme som å polere en bil? Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meringdal 2 086 Skrevet 20 April, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Hvis det er metall eller plast med lakk på er det vel mye det samme som å polere en bil? Var egentlig det jeg lurte litt på.. Om det er aluminium eller hva det nå måtte være. Jeg går utifra at det er samme prosedyre, men tenkte å høre om noen har erfaringer med den biten så kanskje de har noe å komme med. Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilmagikeren 40 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Såpass ja:)!.. Ikke flere enn 3stk:)? Jeg har ikke noe erfaring,men tenkte på at det kanskje er en del ss lakk på helikopter? Er det sånn ambulansetype el seaking? De seaking helikopterne synes jeg ser ut som er malt med kost:) Kanskje lagt litt mer jobb i utseendet på "private" typer? Jeg rabler bare i vei her, uten særlig dekning:) Men uansett gleder jeg meg til S&S:) Lykke til!.. P.SDet med forsegling er vel en ting som er lurt på helipoter, både ruter og resten av doningen, er vel en del forurensing i luften om dagen.. Siter Min bilpleielogg Bilmagikeren https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148 Kikk gjerne innom å se om du vil:) Swissvax certified detailer Scandicshine autorisert detailer Scholl Consepts certified detailer Mitchell and King approved detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meringdal 2 086 Skrevet 20 April, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Ja han hadde 4 sa han Men uansett... Jeg forhørte meg litt om hvordan de ble vasket, og det hørtes ut som kraftige kjemikalier som ble brukt, så jeg vil tro det blir en del slitasje på lakken. han sa forøvrig at de ikke ble vasket til en hver tid, men så ofte de hadde tid. Det er et privat selskap, men han var usikker på hvilke type lakk det var osv. Jeg kunne forøvrig komme innom å prøve på halepartiet sa han Vi får se hvordan det utarbeider seg, å i tilfelle så blir det nok SS Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneV 0 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 (endret) Regner med det er Nordhelikopter det er snakk om. De flyr AS350 og R44, som stort sett er lagd av glassfiber, så det er som å polere en kjempestor frontfanger Få en tekniker til å peke ut de stedene du bør holde deg unna, det er steder du ikke bør polere, og gjør du feil snakker vi enorme kostnader. Endret 20 April, 2012 av RuneV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karmann63 29 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Veldig mange småfly og helikopter har vinduer i plast mtp ruteforseglingen Siter 1967 Ford Mustang 1999 Chevrolet Blazer 2003 Chevrolet Tahoe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CFM 846 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 (endret) Få også en tekniker til å vise deg hvor pitot portene er (både static og dynamic selvfølgelig) og andre steder man bør maskere og holde seg unna som nevnt over. Ellers skal det gå bra så lenge du tar deg god tid og gjør det forsiktig og nøye. Endret 20 April, 2012 av CFM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meringdal 2 086 Skrevet 20 April, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Det kan være glassfiber ja. Skal høre litt mer med dem å se hva det blir til. Godt med litt bakgrunnkunnskap før man tar seg ut på noe sånt! Siter Liste over Show N´ Shines Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_K 20 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Her er en liten (Gtechniq) helikopter detail om du ikke har sett den: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=88471 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomE 27 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Artig! En S&S er nok på sin plass her :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Bj 0 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Veldig mange småfly og helikopter har vinduer i plast mtp ruteforseglingen Helt sant! Her har mange brent seg på "ruteforsegling" tidligere, så vær obs! Få også en tekniker til å vise deg hvor pitot portene er (både static og dynamic selvfølgelig) og andre steder man bør maskere og holde seg unna som nevnt over. Ellers skal det gå bra så lenge du tar deg god tid og gjør det forsiktig og nøye. Og ikke minst det viktigeste! FJERNE TEIPEN fra pitot tube, og static porten(e).!!!! Hugs også på at det er 2 hull i pitot tuben.. Siter Kjetil Bjørløw Løvold2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 Veldig mange småfly og helikopter har vinduer i plast mtp ruteforseglingen Lexan isåfall, og det er ekstremt ripesensitivt og ikke spesielt glad i forsegling som nevnt Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowbiz 36 Skrevet 20 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 20 April, 2012 (endret) Er garantert ikke klarlakk på dem, polerer en del fly og helikopter på jobb og de har ikke klarlakk. Det er som oftest veldig tynne lag med lakk for å holde vekten nede Endret 20 April, 2012 av Snowbiz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karmann63 29 Skrevet 21 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2012 Lexan isåfall, og det er ekstremt ripesensitivt og ikke spesielt glad i forsegling som nevnt Det er ikke bare Lexan som blir brukt men det er en ganske vanlig type. Derfor brukte jeg fellesbetegnelsen plast siden feks polycarbonate og plexiglass også forekommer(og sikkert enda fler). Siter 1967 Ford Mustang 1999 Chevrolet Blazer 2003 Chevrolet Tahoe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 25 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 25 April, 2012 Lånt fra Swissvax Polen http://img713.imageshack.us/img713/2536/74700422.jpg Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 26 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2012 Lånt fra Swissvax Polen http://img713.imageshack.us/img713/2536/74700422.jpg Ser absolutt ingenting, heller ikke om jeg limer adressen inn i adressefeltet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are G 94 Skrevet 26 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2012 Funka for halvtime siden.. Er nok en bug hos imageshack.. Er i alle fall tilsynelatende en polakk som polerer et helikopter, og utifra bildet ser det ut som en gedigen jobb (!!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 26 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2012 Sånt: Mye rart vennene mine holder på i Polen. Har man penger så har man penger... Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders_Aa 151 Skrevet 26 April, 2012 Rapporter Share Skrevet 26 April, 2012 (endret) Polere et fly ja Da ville jeg ihvertfall brukt noen større pads Edit: Slurvefeil.. Endret 26 April, 2012 av Anders_Aa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.