Gå til innhold

Polering av helikopter


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Hvis det er metall eller plast med lakk på er det vel mye det samme som å polere en bil?

Var egentlig det jeg lurte litt på.. Om det er aluminium eller hva det nå måtte være. Jeg går utifra at det er samme prosedyre, men tenkte å høre om noen har erfaringer med den biten så kanskje de har noe å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Såpass ja:)!.. Ikke flere enn 3stk:)? Jeg har ikke noe erfaring,men tenkte på at det kanskje er en del ss lakk på helikopter? Er det sånn ambulansetype el seaking? De seaking helikopterne synes jeg ser ut som er malt med kost:) Kanskje lagt litt mer jobb i utseendet på "private" typer? Jeg rabler bare i vei her, uten særlig dekning:) Men uansett gleder jeg meg til S&S:) Lykke til!..

P.SDet med forsegling er vel en ting som er lurt på helipoter, både ruter og resten av doningen, er vel en del forurensing i luften om dagen..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Ja han hadde 4 sa han :)

Men uansett... Jeg forhørte meg litt om hvordan de ble vasket, og det hørtes ut som kraftige kjemikalier som ble brukt, så jeg vil tro det blir en del slitasje på lakken. han sa forøvrig at de ikke ble vasket til en hver tid, men så ofte de hadde tid. Det er et privat selskap, men han var usikker på hvilke type lakk det var osv.

Jeg kunne forøvrig komme innom å prøve på halepartiet sa han :) Vi får se hvordan det utarbeider seg, å i tilfelle så blir det nok SS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er Nordhelikopter det er snakk om.

De flyr AS350 og R44, som stort sett er lagd av glassfiber, så det er som å polere en kjempestor frontfanger :)

Få en tekniker til å peke ut de stedene du bør holde deg unna, det er steder du ikke bør polere, og gjør du feil snakker vi enorme kostnader.

Endret av RuneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få også en tekniker til å vise deg hvor pitot portene er (både static og dynamic selvfølgelig) og andre steder man bør maskere og holde seg unna som nevnt over. Ellers skal det gå bra så lenge du tar deg god tid og gjør det forsiktig og nøye. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange småfly og helikopter har vinduer i plast mtp ruteforseglingen

Helt sant! Her har mange brent seg på "ruteforsegling" tidligere, så vær obs!

Få også en tekniker til å vise deg hvor pitot portene er (både static og dynamic selvfølgelig) og andre steder man bør maskere og holde seg unna som nevnt over. Ellers skal det gå bra så lenge du tar deg god tid og gjør det forsiktig og nøye. :)

Og ikke minst det viktigeste! FJERNE TEIPEN fra pitot tube, og static porten(e).!!!! Hugs også på at det er 2 hull i pitot tuben..

Kjetil Bjørløw Løvold

2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er garantert ikke klarlakk på dem, polerer en del fly og helikopter på jobb og de har ikke klarlakk. Det er som oftest veldig tynne lag med lakk for å holde vekten nede

Endret av Snowbiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karmann63

Lexan isåfall, og det er ekstremt ripesensitivt og ikke spesielt glad i forsegling som nevnt

Det er ikke bare Lexan som blir brukt men det er en ganske vanlig type. Derfor brukte jeg fellesbetegnelsen plast siden feks polycarbonate og plexiglass også forekommer(og sikkert enda fler).

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funka for halvtime siden.. Er nok en bug hos imageshack..

Er i alle fall tilsynelatende en polakk som polerer et helikopter, og utifra bildet ser det ut som en gedigen jobb (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Sånt:

Mye rart vennene mine holder på i Polen. Har man penger så har man penger...

Beznazwy-2-1.jpg

post-1879-0-61536200-1335452536_thumb.jp

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...