Gå til innhold

TomE sitt bidrag i hmsilsets konk - Sjefens doning


TomE

Recommended Posts

S&S - Sjefens Doning

Innledning:

Jeg er ganske ny på dette forumet og har ikke laget noen S&S enda. Da jeg så denne artige konkurransen, tenkte jeg at jeg måtte prøve å bidra med et lite innlegg.

Dette innlegget omhandler en liten og rask jobb på min sønn sin gåbil :P .

Det ble desverre ikke tid til å ta mange bilder eller noen form for korrigering, da det ble avtalt at jobben skulle utføres mens bilens eier tok seg en powernap (som regel 40-60 min). Så dette ble en jobb med vask, lsp og støvsuging innvendig.

Bilen har har kun gått få meter innendørs og er forholdsvis nyinnkjøpt, den så ganske grei ut da den annkom badet

IMG_5718.jpg

Utstyr:

  • Liten bøtte med grittguard
  • Megs NXT Car Wash
  • Surfex
  • Magifoam
  • CG New Look Trim Gel
  • Collinite 476
  • Megs Watermagnet
  • Megs microfiber vaskehanske
  • Diverse microfiber og svamper
  • Foma PowerVac 1150

IMG_5721.jpg

Først ble bagasjeromet ryddet og støvsugd. Var på sin plass å få gjort dette, da det var en del rester etter boller og kjeks der

IMG_5724.jpg

IMG_5725.jpg

IMG_5726.jpg

IMG_5728.jpg

Så var det over til badekaret for en grundig vask. Først ble Surfex lagt på og fikk virke i noen minutter. Deretter ble hele bilen skummet med Autobrite Magifoam. Ble desverre minimalt med skum da jeg la på Magifoamen med vanlig spruteflaske :(

IMG_5729.jpg

IMG_5730.jpg

IMG_5732.jpg

Etter en grundig avspyling var det ikke mye møkk som var igjen, så da var det tid for hådvask

IMG_5734.jpg

Etter håndvask ble bilen tørket med WatermagnetIMG_5735.jpg

Så over på LSP, i dette tilfellet valgte jeg å gå for en LSP med god holdbarhet; Collinite 476. Da det var meget små overflater og tilnærmet umulig å komme til med maskin, ble denne ble lagt på og buffet av for hånd.

IMG_5736.jpg

IMG_5739.jpg

IMG_5740.jpg

Hjulene fikk en runde med CG New Look Trim Gel og 476 på felgene

IMG_5747.jpg

50/50 av dekkside

IMG_5748.jpg

Dekk og felger ferdige

IMG_5749.jpg

Alle små detaljer ble gått over med Q-tips

IMG_5743.jpg

Ferdig bil

IMG_5758.jpg

Beading på panser

IMG_5756.jpg

Oppsummering

Som nevnt tidligere ble det knapt med tid på denne jobben, men jeg kom akuratt i mål da det begynnte å komme lyder ut av babycallen.

Dette er også min første S&S (hvis man kan kalle det for det) her inne, så kommentarer mottas med takk.

Da bilen ble overlevert eier etter ferdig jobb ble det utbrudt; TUT-TUT og full applaus, så tar det som et tegn på at kunden ble fornøyd :thumbup:

Takk for meg!

Edit: Skriveleif

Endret av TomE
  • DCN Poeng 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Likte spesielt bildet der halve bilen er "jekket" opp og støttet med klosser:)! Tipper eier ble fornøyd..

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg en god latter nå ja! Rått utført arbeid!! :thumbs:

Kjetil Bjørløw Løvold

2006 Audi A6 avant 2.0TDI S-line, 1998 Honda Civic EJ9 1,4iS (X), 1990 Mazda RX7 Cab (X), 1996 Caddilac SLS 4,6L V8 Northstar (X), 1995 Volkswagen Golf CL 1,8 (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for positive tilbakemeldinger, var en artig jobb dette :) .

Synd jeg ikke kunne ha bilen lenger, så jeg kunne få gjort en grundigere jobb. Maybe next time

Ser ut til at jeg har fått mulighet til å ta noen andre jobber i samme gate for Petter og DanielB :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, vokna nettopp sjøl fra ein power-nap, og i det eg såg den bilen, trudde eg fortsatt eg drømte... FY flate som eg lo :P haha cred for oppfinsomhet, likte spesielt at du hadde bilen på støtter under behandling av dekk). Tusen takk for ein fin start på kvelden :P

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, herlig, høres ut som sønnen din kjem til å ver hekta på detailing allereie før han begynne på skulen! Legger merke til at 2/3 bidrag hittil har foregått i badekar, snakkar vi ein kommende trend eller? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble desverre ingen clay eller korrigering denne gangen, tiden var desverre for kort og eieren er veldig opptatt av bilen sin om dagen. Så tok ingen sjanser her.

Kjekt med badekar ja; må'n tro om det kan skaffes til større biler også......... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...