Gå til innhold

Prudukter til flex 3401


catober

Recommended Posts

Ser mange anbefaler scholl sine produkter, men er helt nybegynner så derfor jeg trenger hjelp.

har selv en obsidian black pearl subaru som jeg har lyst å shine opp, men kommer først til å prøve på en gul/svart mini.

Hadde vert fint vis noen kunne komt med noen fine anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S17+ er ihvertfall grov nok på Mini, og sikkert på japsen din og.

Du kan prøve Scholl S17+ på sort eller oransje Scholl pad, evt etterfulgt av oransje Scholl og S30+.

Bakplate trenger du, følger ikke med. Både Scholl og 3M lager knallgode 4" bakplater. 3M sin er litt mykere i skummet bare, ellers er forskjellen liten.

Jeg har brukt både Meguiars og Menzerna før, men det begynner å bli noen år siden og ting kan ha forandret seg siden dengang.

Så der må evt andre komme med forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da med bakplate på DA maskina? Var no iallefall det på min.

Eg bruker Scholl S03, S17+ og S30 + gul, oransje og grønn uberpads. Men DA maskina blir ikkje mykje brukt da eg har roterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep. Men jeg vil heller anbefale deg å kjøpe large-pads, da 145mm padsa er noen milimeter for små til bakplata.

Gjør at du virkelig må holde tunga beint i munnen.

Ikke glem mikrofiber til å buffe polishrester underveis og voks til slutt.

Voks kjøper du etter lommeboka og fantasien. :P

Ønsker du holdbarhet foran alt annet er Collinite et godt valg. Ellers er det mye hipp som happ.

Det er da med bakplate på DA maskina? Var no iallefall det på min.

Sorry, jeg blingsa. På DA'en er det såklart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg kjøpe de største pads :)

Har microfiber og mener jeg har mer på vei i posten og :) Men får vel ikke nok MF uansett så om jeg kjøper et par til kommer de nok godt me i samlingen :)

Med voks så har jeg sett litt på Swisswax men føler jeg må ha så mye mer enn bare selve voksen da?

Så muligens det bare hadde vert best med Collinite, spesielt på minien så jeg slipper å ta den for ofte :P

Men er det 915 jeg må ha da eller 845 + 915 på toppen som er best?

Mener på jeg har alt annet jeg trenger nå uten om felgrens/voks som og er på kjøpslista.

Fikk foam gun i dag så nå gikk det som en drøm og vaske bilen :)

Eneste med bakplata er vel jeg kan kjøpe en av mindre typen vis jeg vil ha mindre pads på? så det var en egen til flex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt ang bakplate.

Vil du ha Swissvax, så holder det å kjøpe kun voks. Du tar jo lakken med s30+ først, og da er den klar til voks.

Går du for Collinite, holder det plenty med en voks om gangen. Du får neppe gevinst av å smøre to sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da skal jeg tenke litt på disse typene voks før jeg bestiller i dag :)

Tusen takk for alt info som vil hjelpe meg mye med hva jeg må kjøpe :)

Collinite Får jeg vertfall mye bra voks for pengene ser det ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes Nattys voksene også kan vare et bra rimelig alternativ (Blank Bil) - der finner du også gode Dodo-alternativer (små bokser finnes også- holder til flere biler..)

Men går du for Swissvax blir du helt sikkert fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på den minien vil jeg bare ha noe som holder lenge og ser ok ut. Er jo en grusomt stygg gulfarge etter min mening uansett.

Men vil nok se finere ut når den er blank :)

Skal se litt nermere angående voks, er alt for mye å velge mellom hehe

Men trenger jeg noen spesielle pads eller noe til påføring av voks? har noen somme MF påførings pads vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par pakker med meg pads når jeg tenker meg om :)

Bare så kjipt jeg føler ikke en butikk har alle tingene jeg trenger så må nok bestille fra to plasser.

Så må jeg heller ikke glemme vip medlem her før jeg bestiller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vertfall fått handla en masse ting :) Så får jeg flexen i dag så blir en kjek dag :)

Takk for hjelpen :) Blir vel mer dumme spørsmål når jeg skal begynne å korrigere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...