eiko

Meguiars #80 eller #82

Som topic sier, hva skal jeg velge av disse to produktene som ser ut til å nesten være lik? #80 har cut 4, 82 har cut 3. Begge ser ut til å gjøre den samme jobben, og et produkt jeg er på jakt etter, nemlig fjerne lette swirls og riper.

Noen merkbar forskjell på de? Noen med erfaringer?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvifor vil du velge ein av desse 2 produktene?

Kva slags maskin(er), pads og lakk skal dette brukes på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller gått for et par nyere alternativer, som #105 og #205 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvifor vil du velge ein av desse 2 produktene?

Kva slags maskin(er), pads og lakk skal dette brukes på?

Dette er produkter som passer til formålet. Dvs fjerne lette swirls og riper, derav valget. Brukes på roterende med soft pad i første omgang. Bilen er en vw touran såkalt diving blue.

Jeg ville heller gått for et par nyere alternativer, som #105 og #205 :)

Ser 105 har en cut på 10 av 10. Tenkte å prøve noe svakere først. Var vel ikke klar over at dette var "nyere" produkter. 205 derimot kan være interessant.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gamle produkter som er erstatta av #105 og #205. (og kanskje fleire)

So eg ville ha valgt den nyare versjonen.

Eg kjenner ikkje til lakken på vw touran, men vil du berre kjøpe eit produkt, kommer du langt med 205.

Har du erfaring med roterende? Viss ikkje so ta det roligt. Er bedre å ta vekk for lite lakk enn for mykje. (vær forsiktig på kanter og hjørner)

Endret av todleif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#105 og #205 er meguiars nye "moderne" poleringscombo. Disse er non diminishing, som betyr at slipekornene er små og har samme størrelse igjennom hele prosessen. Dette gjør at zenith-teknikk osv for å bryte ned polishen ikke er nødvendig for å få et bra resultat.

Disse polishene har også den fordelen at du kan variere agressivitet/cut ved valg av forskjellige pads i mye større grad enn ellers. #105 kan f.eks med en myk "mild" poleringspad fungere som en veldig mild polish, mens den kombinert med en hard skumpad eller ull kan være veldig agressiv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er gamle produkter som er erstatta av #105 og #205. (og kanskje fleire)

So eg ville ha valgt den nyare versjonen.

Eg kjenner ikkje til lakken på vw touran, men vil du berre kjøpe eit produkt, kommer du langt med 205.

Har du erfaring med roterende? Viss ikkje so ta det roligt. Er bedre å ta vekk for lite lakk enn for mykje. (vær forsiktig på kanter og hjørner)

Vw er vel kjent for at lakken er hard. Har noe erfaring med roterende, og vet om fallgruvene, og vet jeg må ta det rolig. Vil derfor bruke "snille produkter". Tok den i bruk første gang i fjor og ble fornøyd.

#105 og #205 er meguiars nye "moderne" poleringscombo. Disse er non diminishing, som betyr at slipekornene er små og har samme størrelse igjennom hele prosessen. Dette gjør at zenith-teknikk osv for å bryte ned polishen ikke er nødvendig for å få et bra resultat.

Disse polishene har også den fordelen at du kan variere agressivitet/cut ved valg av forskjellige pads i mye større grad enn ellers. #105 kan f.eks med en myk "mild" poleringspad fungere som en veldig mild polish, mens den kombinert med en hard skumpad eller ull kan være veldig agressiv.

Blir nok en av disse to, ser for meg 205. At man kan variere agressiviteten med paden er jo fint også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker mye #80 som jeg synes er en kjempefin polish! Vil påstå at den leverer et like bra resultat enn #82 samtidig som den tar litt mer. Som fler her sier er #205 en kjempefin polish som du kommer til å blir fornøyd med :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På VW lakk hadde jeg heller gått for #82 enn #205... Har endt opp med #82 på min transporter hver gang jeg har polert den. #205 liker jeg ikke av en eller annen grunn, og spesiellt ikke på VW. Spør ikke hvorfor, bare er sånn :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

#82 er veldig bra på følsom lakk. Jeg bruker min flaske #82 med DA i stedet for Vertua Bond og glaze som ofte er litt seig å få av uten å lage merker med mf på kranglelakk.

#80 har jeg ikke brukt så mye, det ender stort sett med #205. Jeg synes 205 er ukomplisert å lese oppførselen på, lett å buffe av og leverer fin finish.

Kjøp #105 også. Den er ikke så grov, selv om den sprengte den gamle Meguiar's cut-skalaen da den kom fra 10 til 12. Du trenger den til riper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble #205 på meg. Satt i går kveld og la inn bestilling fra utlandet. Kan vel fortsatt endre denne og ta med en #80 eller #82 for å ha en av de på hylla også, men får se.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive