• 0
halldor84

Fjerne polish rester før voks?

Spørsmål

Har en del steinsprut som det legger seg polish rester i som eg gjerne skulle hatt vekk før eg legger sealer. Hvordan er fremgangsmåten da? Vanlig vask og tørk før sealer?

Takker for svar:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

21 svar til spørsmålet

• 0

Ta ein såkalt "wipedown". Det finnes egne produkter til dette som f.eks Scholl Cf02, CarPro Eraser, selvlaget IPA. dette fjerner polishrester og oljer, og gjør lakken klar for LSP (voks, sealer)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Takk for kjapt svar, som alltid :)

Hvilke wipedown produkter kan eg få kjøpt hos Scandicshine? Fant ingen i farten:)

Endret av le0n
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Som regel er det enklere med f.eks surfex og høytrykkspyler, enn å gjøre ren hvert eneste steinsprang med MF og IPA (wipedown).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ok ja mente og ha lest det tidligere. Hvilken blanding på surfex anbefaler du til wipedown? 1:40?

Endret av halldor84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Skal du prøve å løse opp polish i steinsprang (som ikke alltid er like enkelt) kan du bruke surfex i f.eks 1:10-1-40, wipedown bruker du når du korrigerer lakken med maskin for å sjekke resultatet underveis da oljer kan skjule mye rart.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

1:5 bruker jeg! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

1:5 kan du også bruke, men som regel er det høytrykkspyleren som gjør mesteparten av jobben da gammel voks/polish o.l kan være ekstremt vanskelig å fjerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Supert, gleder meg til og sette i gang og prøve nå. Rekner med resultatet blir 100% bedre en ka Ditecfirmaet eg har brukt kom opp me:)

Endret av halldor84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Etter polish, når en påfører f.eks Surfex 1:5 og går over med høgtrykkspyler er det ikkje fare for og "ta vekk" polish da?

Har også varmtvannsspyler til bruk, burde eg bruke kaldt eller varmt vann?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

All polish skal jo bort! ;) Er voksen som ikke skal bort! ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Ja jo stemmer det :rolleyes: Tenkte at det ville ta "resultatet" med det gjør det jo ikkje:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jobber du med håndprodukter skal du egentlig ikke kjøre wipedown, eller annen sterk vask etter noen av stegene. Duragloss produktene legger igjen oljer og beskyttelse i omtrent alle stegene, så vaskingen kan påvirke sluttresultatet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Har kjøpt inn kondensfjerner og batterivann for å lage IPA, men hvilket blandingsforhold bør jeg bruke?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Pluss minus 50/50 bruker å duge.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Jobber du med håndprodukter skal du egentlig ikke kjøre wipedown, eller annen sterk vask etter noen av stegene. Duragloss produktene legger igjen oljer og beskyttelse i omtrent alle stegene, så vaskingen kan påvirke sluttresultatet.

Er nok eg som ordlegger meg feil, altså ingen wipedown men en høgtrykksvask og Surfex:-)

Endret av halldor84
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Hvilke produkter bruker du? Bruker du maskin og polish med slipemidler eller jobber du for hånd?

Endret av Einstein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Pluss minus 50/50 bruker å duge.

Takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 0

Xanderion:

Dersom du har håndpolert trenger du ingen wipedown. Kjemikaliene i disse produktene er som oftest ment for å dekke over riper og diverse, og en wipedown vil da fjerne alt sammen.

Om du har maskinpolert så kan du ta wipe :)

Kun for å presisere...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive