Gå til innhold

Langsgående riper.


ANM

Recommended Posts

Lars Petter Flaatten

Klarer ikke å se for meg hvordan en dekk maskin kan lage de ripene, i hvertfall den vi har på jobben er den eneste som befinner seg inne i felgen knottene som holder fast felgen og spinner rundt med felgen etter som den går rundt. Men det fins sikkert mange forskjellige typer dekkmaskiner.

Jeg ville holdt en knapp på at noe har lagt seg imellom caliper eller bremseskjold men rart at det har skjedd på 2 felger o.O

Hvor god klaring er det mellom felgene og resten av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en 4-5cm klaring. De dypeste ripene befinner seg på ca samme sted på de to felgene. Hjulene ble montert første gang denne vinteren, leverte bilen inn igjen grunnet vibrasjon. De brukte et par timer på å justere. Er det ingen alltså sjanse for at maskinen kan ha sluppet og skrapet opp innsiden?

Endret av ANM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg ser så er ripene helt rette, eneste som forandrer seg på de er dybden. Tviler virkelig på at det har vært stein eller noe slikt, de ville ikke laget sånne riper. En dekkmaskin kanvære tilfellet ja, er litt vanskelig å si nøyaktig hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er veldig "pene". Det er snak om totalt tre-fire parallelle riper pr felg, ikke noen hakk eller annet noe sted. Husker verkstedmannen sa at han slet veldig med hjula så.... Ringer nok Bilia mandag morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke første gang i bilens 11mnd gamle liv at jeg har måtte påpeke mangler ved arbeid utført på det merkeverkstedet. Lovt meg selv å ikke bli irritert før åpningstid mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hadde felgene kostet et par tusenlapper og de hadde vært brukt noen sesonger hadde ikke jeg brydd meg, men rett skal være rett. BMW skal ha skjorta pluss venstrearmen for orginalfelgene sine, de er brukt 1 sesong og arbeidet ble utført ved merkeverksted. Klart de skal ordne dette om de er ansvarlige, og det gjør de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å se for meg hvordan en dekk maskin kan lage de ripene, i hvertfall den vi har på jobben er den eneste som befinner seg inne i felgen knottene som holder fast felgen og spinner rundt med felgen etter som den går rundt. Men det fins sikkert mange forskjellige typer dekkmaskiner.

Jeg ville holdt en knapp på at noe har lagt seg imellom caliper eller bremseskjold men rart at det har skjedd på 2 felger o.O

Hvor god klaring er det mellom felgene og resten av bilen?

At det bare har skjedd på to felger gir jo så absolutt mening i det tilfellet, da det som regel er større skiver og kalippere forran enn bak. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville vært en plausibel deduksjon om ikke et av hjulen ikke var bakhjulet. Har vært i kontakt med verkstedet og de trodde hverken på dekkmaskin eller pukk. The plot thickens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er omleggingsmaskina som har lagd, har opplevd det engang selv hvor den rett og slett dro felgen med rundt en runde når dekket skulle på og selve gummin'n var litt for stram til å gå på... Dette er vel eneste forklaringa på hvorfor du har det på 2 stk også vil jeg tro. Hvis det er forskjellig dim på for og bakhjula så vil jeg tro dette er på bakhjula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...