Are G

Finnes en bra/billig laptop med docking station ?

Noen som vet om det finnes en bra og rimelig laptop som har støtte for docking station?

Har en stasjonær og en laptop jeg skifter mellom å bruke og synes det er litt slitsomt når ting installert på den ene ikke er på den andre og omvendt, i tillegg til dokumenter, tabs i browsere osv.

Jeg ønsker da å ha en laptop som kan erstatte min nåværende 13", men som har tilsvarende størrelse og gjerne er kraftigere.

Det som er viktig er at jeg kan koble på "vanlig" hjemmekontor når jeg er hjemme, dette innebærer fulltastatur/mus + 2x 1920x1080 (dockingen må da støtte 2xDVI).

Har sett at Sony Vaio Z har en slik løsning hvor man har et lite kabinett man kobler til og denne har innbygget ekstra skjermkort som kanskje er en god løsning for mitt behov, dessverre koster dette i området 20 000 kr og jeg tror jeg kan finne bedre måter å bruke 20 000 kr på i dag.

Så da lurer jeg på om det finnes noen billigere og fullt ut akseptable metoder å gjøre dette på.

Jeg er klar over at en del av problemene skissert over er fullt ut løsbare med synkronisering (noe jeg benytter meg av) men det løser ikke irritasjonen over programvare på bare en maskin, så nytenkning må til.

Takker for alle tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne dette i kombinasjon med en MBP være et alternativ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er bra dilemma. Etter å ha vært IT-admin i ett par år så er min erfaring dette:

IMB Lenovo, kjempe PC`er med god kvalitet. Men dockingen suger, etter min mening.

Dell, opplevd en haug med forskjellige problemer osv. Men bra docking, det skal de ha.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den så jo egentlig veldig smart ut.

Men ser ikke at den har støtte for 2x DVI og da blir det et problem.

Samtidig tror jeg ikke at jeg ønsker å gå over på MBP bl.a. grunnet innkjøpte lisenser.

Men ideen er absolutt kjekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive