Gå til innhold

Rens lyst interiør mondeo 06


ronnys

Recommended Posts

Har en 06 mondeo som går som familie buss og jeg hater setetrekk så da må det vaskes jevnlig, har leid en tepperense maskin med møbelrense tlbehør et par ganger i året men nå synes jeg ikke dette riktig holder lengre. Har brukt rense midlet som hører til maskinen tror det het scanclean eller noe sånt, kan det funke bedre å spraye feks Green Clean rett i setet og suge det rent med en våtstøvsuger?...setene blir ganske rene med maskinen men de er liksom litt grå og ikke lyse brune som de var før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ein APC på setene. (f.eks Green Clean) Bruk ein børste og jobb APC´n inn i setet.

Sug dette opp med våtstøvsuger. Spray på vann og sug opp dette med våtstøvsuger.

Det finnes nok fleire måter å gjere dette på, eg nevnte ein. Eg bruker varmt vann til å blande ut APC og til etterpå.

Kanskje innpregnering vil fungere bra hjå deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APC = all purpose cleaner? Ja jeg spekulerte på den fremgangsmåten...Impregnering har jeg ikke tenkt på, det kunne vel kanskje holdt setene mine rene lengre..

Har kjøpt et børste sett til interiør, kanskje det er en sete børste der..bør vel kanskje ikke være så hårde børster om det skal brukes på sete trekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APC er All Purpose Cleaner ja.

Eg har ikkje testa impregnering sjøl enda, men det høyres ut som det kan være greit i bilen din. Da blir det verre for dritten å legge seg på setene og lettere å tørke vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.jula.no/t...t-1400-w-230019 dette må jo være gode greier til rens av seter? (link stjålet i annen tråd her)...fikk orntli lyst på den..

Sikkert grei den, men følger det med munnstykke som passer i bilen? Bør være litt smalt og ha gjennomsiktig plast so det er lett å sjå om vannet er reint eller ikkje.

Og det er sikkert masse tråder om våtstøvesuger her! (eg har ein so eg følger ikkje so mykje med på sånne tråder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Nå er det endelig klart til rens med eget utstyr, har vasket interiøret før i sommer men nå er det klart for vask med karcher våtstøvsuger, foma munnstykke og green clean..skal sette av to dager en slik at jeg har tid til å gjøre dette skikkelig! Gleder meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...