Gå til innhold

Ofra Ferrari for pinnsvin


Høydal

Recommended Posts

Karmann63

Jeg er ualminnelig glad i dyr så jeg hadde av ren refleks lagt enhver bil i autovernet, uansett prislapp.

Biler er normalt forsikra. Knuser man den så blir den enten fiksa eller så kjøper man en annen.

Endret av Karmann63

1967 Ford Mustang

1999 Chevrolet Blazer

2003 Chevrolet Tahoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ikkje sendt A4n min i autovernet for eit pinnsvin, og enda mindre ein klassisk ferrari. Etter mi meining finnast det ikkje eit pinnsvin i verden som er verdt 300 000, sjølv om en ikkje må betale det sjølv er det alltids nokon som må ta rekninga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandera

Han fortjener iallefall honør med salutt for valget sitt, uansett om det er refleks eller ikke!

Vet dog ikke om jeg hadde gjort det samme selv for å være brutalt ærlig.

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går mest på refleks. Samme om det var et pinnsvin eller en hund, så vil jeg tro at min naturlige refleks hadde vært å unngå sammenstøt.

Mistenker også litt sensasjonsjournalistikk fra NRK sin side her. Holder en knapp på naturlig instinkt istedet for en unormalt stor forkjærlighet for pinnsvin ;)

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg tror også dette går på refleks.. Jeg reagerer ihvertfall når en liten pip flyr i veien foran meg, så svinger jeg unna den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Han skal ha cred for at han ofra testarosaen. Tror desverre ikke jeg hadde hatt baller til å ofra bilen

Er ikke en testarossa, men en Ferrari 512M Laget i ca 500 eks, og kun i 1995-96

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjordt, som nevnt over, man reagerer på refleks på dyr eller plutselig bevegelse i vei banen. MEN; Et pinnsvin er gaaaaanske tregt... og ser det vel på relativt grei avstand om man følger med? Burde kanskje fått tid til å bremse ned eller til og med stoppe?

Men i Tyskland er jo fartsgrensene noe for seg sjøl så er kanskje ikkje så overaskande at det ikkje var mulig :P

Kjøretøy:

 

[  ] Kawasaki Z800E, 2013, hvit/svart/mattsvart.

[  ] Ford Mondeo Ghia Titanium X stv, 2008, Panther Black...

[X] BMW 320d E46 Sedan 2005, Black Sapphire,Fargekode: 475

[X] BMW 320i E36 Sedan 1997, Cosmos Black, Fargekode: 303
[X] Opel Vectra A 2.0 8v 1994 kvit/grå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Jeg bruker å prøve å unngå påkjørsel av små dyr, men ikke til enhver pris.Skulle testa Omegaen min litt da jeg var i begynnelsen av 20 åra.Var 06.40 omtrent på morgenen og jeg var på vei til jobb utenfor molde.Nådde ganske bra fart da jeg så noe i veien.Stod på bremsepedalen og fikk ikke stoppa før jeg var 3 meter ifra det jeg så.4 reveunger som stod helt rolig å så opp på bilen :) Så gikk de ut av veien og inn i skogen etter en liten stund.Håper det var første og siste gang de så en bil.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i både små og store dyr og bilen min, og har blitt innprentet av min far:

Er det et lite dyr som ikke vil skade bilen så ille at det skader deg, men tvert i mot så kan en unnamanøver være til fare for deg selv og andre trafikanter? Sorry, Bolla Pinnsvin.

Synes det lukter mer av en dårlig unnskyldning;)

Skrivi fra mobilen

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok heller ikke risikert mitt eller andres liv i landeveisfart for å spare et piggsvin selv om tanken er god, men man vet jo aldri hvordan disse refleksene hadde spilt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN; Et pinnsvin er gaaaaanske tregt... og ser det vel på relativt grei avstand om man følger med?

Tvert imot synes jeg piggsvin er overraskende kjappe! Tror du forveksler med skilpadde her. :P Men klart, alt er jo relativt. Morsomme lyder lager de når de har seg å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...