Gå til innhold

Chip mazda


Norfoc76

Recommended Posts

Norfoc76

Hei, vurderer å få litt mere guff i nye bilen men det er visst umulig å chippe bilen via diagnosekontakten.

Ser mazda forhandleren selger DTE bokser men de er dyre, hvor stor forskjell er det på bokser??

Kan få en slik boks full digital til under 1000 ifra utlandet, har god erfaring med boks på gamle passaten min, den brukte mindre diesel og røykte ikke, noen med innspill her??

Bilen er altså en mazda 6 2009 140 hk 2.0 diesel

Endret av Norfoc76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Sånn som jeg har skjønt det bør man virkelig holde seg unna disse billigvariantene fra ukjente leverandører/produsenter.

De rimelige variantene har gjerne mindre avansert/enklere programmering som ikke nødvendigvis "tar hensyn" til alt.

Vet flere som har trimmet bensinbiler med slike megabillige ebay varianter, de får knapt litt effekt og et vanvittig forbruk, så her er det gjerne tatt en del snarveier i programmeringen. Hvordan dette vil påvirke bilen og dens komponenter over tid, har ikke jeg lyst til å finne ut... Og ofte er det knapt programmeringer, kun motstander som "tvinger" bilen til å levere og bruke mer drivstoff.

Gamlingen leverte sin V70 til et firma i sverige som hadde bilen en hel dag på rulla mens de programmerte, og forskjellen til f.eks noen hundrelapper på ebay er enorm. Det koster selvfølgelig nesten femsiffret istedet for tresiffret, men på sikt vil jeg tro det lønner seg på mange måter ;)

Janko: Du har vel ikke kjøpt deg en oljebrenner?

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

Svogeren min hadde en 2005 mod Mazda 6 stv som han chippet.

Mener chip'en skulle øke effekten fra 120hk til 150hk.

Bilen gikk iallefall merkbart bedre, og brukte mindre diesel.

Men det var viktig å kjøre den god å varm før noe skikkelig pådrag, ettersom toppakningen var ganske utsatt på disse sa han.

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn boks som du sett i,, kan fjernes og monteres på minutte. koster jo bare 3K ca.. Funker bra. Brodern har hatt den i, i mange år.kjøpt hosen bilforhandler :P

Trogha: Jepp har nok det.. kjekt når eg skal slepe henger og campingvogn.. men treng ikke chippe min... holder med 185 hk og 400nm orginalt :)

Endret av Janko
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trogha: Jepp har nok det.. kjekt når eg skal slepe henger og campingvogn.. men treng ikke chippe min... holder med 185 hk og 400nm orginalt :)

Kjekt med litt trykk i dieseln :)

Jeg tenkte mer på at bla. Harila (toyota) har jo nylig gått ut i media og sagt at det er over og ut for biler med diesel (ihvertfall i nord), og at det meget snart stort sett kun vil være bensinbiler tilgjengelig hos forhandlerne. De sier at verditapet på dieselbiler de neste to årene vil være dramatisk, og at de vil være vanskelig å bli kvitt uten å gi de bort. Men de sier jo så mye rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...