Gå til innhold

Alfa Romeo 159 Vår vask :)


Rematch

Recommended Posts

Har enda endel å lære men galskapen på bilpleie er der etter 1 sommer :)

var vel litt sløv med bildene, og føler dette bare blir en brøkdel av hva dere her inne gjør :).

ble litt manko med bilder siden jeg tenkte jeg ikke kommer til og legge det ut på noe forum :P

menmen negative og positive kommentarer tar jeg gjerne imot =)

litt skitten bil :(

20120403_154948.jpg

20120403_154958.jpg

20120403_155006.jpg

så brukte jeg SS sin snow foam, samt med karcher 7700 og SS sin foam cannon og skummet den ned :)

20120403_160031.jpg

20120403_160039.jpg

etter det så ble det surfex HD over hele bilen tok ikke bilder av det desverre,

så brukte jeg maxi suds II såpe med foam cannon

etter det så ble det og blande en grit guard bøtte med maxi suds II og ullhanske (fantastike di hanskene, bruker en t.o.m når jeg dysjer selv :D)

så ble det ca 20m med papp tape, etter fjor vaskene fant jeg ut att det var et H***** å fjerne polish/voks etc fra listene. var utentvil verdt tida :).

20120404_142632.jpg

20120404_142618.jpg

handlet en meguiars polish på bilxtra, (husker ikke navnet ifarten nå) men den kommer ikke til å bli brukt igjen, var sykt vanskelig å tørke vekk, resultatet ble nå bra men..

etter det ble det en ny runde med maskin med poorboys sin black hole, denne er til å anbefale vist du har mørke biler. får fin finish og er lett og jobbe med. http://shinearama.co.uk/product.php?id=PBY-BHOLE-16

så ble det voksing, da brukte jeg collinite 915, anbefaler denne og m.t.p pris er den suveren :)

http://shinearama.co.uk/product.php?id=COL-915-12oz

her er endelig resultat etter 9 timer utvendig arbeid.

20120404_181840.jpg

20120404_181829.jpg

20120404_181816.jpg

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest kuttakmina

Har enda endel å lære men galskapen på bilpleie er der etter 1 sommer :)

var vel litt sløv med bildene, og føler dette bare blir en brøkdel av hva dere her inne gjør :).

ble litt manko med bilder siden jeg tenkte jeg ikke kommer til og legge det ut på noe forum :P

menmen negative og positive kommentarer tar jeg gjerne imot =)

litt skitten bil :(

så brukte jeg SS sin snow foam, samt med karcher 7700 og SS sin foam cannon og skummet den ned :)

etter det så ble det surfex HD over hele bilen tok ikke bilder av det desverre,

så brukte jeg maxi suds II såpe med foam cannon

etter det så ble det og blande en grit guard bøtte med maxi suds II og ullhanske (fantastike di hanskene, bruker en t.o.m når jeg dysjer selv :D)

så ble det ca 20m med papp tape, etter fjor vaskene fant jeg ut att det var et H***** å fjerne polish/voks etc fra listene. var utentvil verdt tida :).

handlet en meguiars polish på bilxtra, (husker ikke navnet ifarten nå) men den kommer ikke til å bli brukt igjen, var sykt vanskelig å tørke vekk, resultatet ble nå bra men..

etter det ble det en ny runde med maskin med poorboys sin black hole, denne er til å anbefale vist du har mørke biler. får fin finish og er lett og jobbe med. http://shinearama.co...id=PBY-BHOLE-16

så ble det voksing, da brukte jeg collinite 915, anbefaler denne og m.t.p pris er den suveren :)

http://shinearama.co...id=COL-915-12oz

her er endelig resultat etter 9 timer utvendig arbeid.

Ser bra ut dette!!

Var det meguairs deep crystal polish??

Endret av kuttakmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt den og venter på den i post.... var du fornøyd med resultatet da?

resultatet ble jo bra, men jeg kommer ikke til og bruke den igjen siden jeg slet ganske mye med og få tørket det vekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest kuttakmina

resultatet ble jo bra, men jeg kommer ikke til og bruke den igjen siden jeg slet ganske mye med og få tørket det vekk

tørket du med engang eller lot du ligge litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørket du med engang eller lot du ligge litt?

tok små sider om gangne, fks halve pansere og tørket av. fant ut vist det lå får lenge på så måtte jeg tørke i 15min får å få det vekk =), det sto ikke noe på flaska om det skulle ligge på litt eller bare tørke av med engang, så jeg måtte nesten finne utav det selv mens jeg holdt på. jeg ville ikke ta får svære overflater om gangen etter min erfaring med den hvertfall, det gikk fårsåvidt greit når jeg tok mindre overflater,

har aldri prøvd meguiars produkter før så jeg fikk litt dårlig erfaring, men det kan fort vende om igjen =)

Ser bra ut det der :thumbup:

Alfane er skikkelig stilige :)

takker =)

ja jeg må si meg enig der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

resultatet ble jo bra, men jeg kommer ikke til og bruke den igjen siden jeg slet ganske mye med og få tørket det vekk

Pleier ikke å være slik, jeg vil nok tro at du har lagt for tykt på. Nydelig bil forresten.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borgermester

Nå er jeg sikkert ferskere enn deg i dette, og det er mulig det er jeg som er treg i avtrekkeren, men jeg forstod det slik at du la skum på bilen før avfetting? Var det noen grunn til det? Jeg har selv forstått det slik at man starter med avfetting, og skum etterpå.. Har ikke helt skjønt dette med skum selv enda.. :blush:

Endret av jonas1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sikkert ferskere enn deg i dette, og det er mulig det er jeg som er treg i avtrekkeren, men jeg forstod det slik at du la skum på bilen før avfetting? Var det noen grunn til det? Jeg har selv forstått det slik at man starter med avfetting, og skum etterpå.. Har ikke helt skjønt dette med skum selv enda.. :blush:

hehe det stemmer nokk det. denne snow foam såpa fra SS, er en forvask såpe som fjerner traffikklim o.l jeg fant den i en pose fra ifjor uåpnet og tenkte jaja bør vel prøve denne og =) skummet la seg greit over bilen iforholdtil maxi suds II såpa ble lite skum fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil! :)

Du skulle ha kjøpt lakkrensen istedet for polishen. Polishen og Black Hole er so like at eg ville berre brukt ein av dei.

Lakkrensen er og viktigare å bruke enn polishen. Eg bruker ofte lakkrensen, men dropper polishen og legger på eit lag med voks.

Begge produktene er lette å jobbe med.

Lakkrens og polish skal jobbes med på eit lite område og tas vekk med ein gang. Halve panseret er ikkje eit lite område. Og du skal bruke minst muligt produkt.

Tørker produktene på lakken, er det berre å legge på eit nytt lag og ta dette av med ein gang.

Du må ikkje være redd for å spørje eller søke på forumet om korleis produktene blir brukt, rekkefølgen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil! :)

Du skulle ha kjøpt lakkrensen istedet for polishen. Polishen og Black Hole er so like at eg ville berre brukt ein av dei.

Lakkrensen er og viktigare å bruke enn polishen. Eg bruker ofte lakkrensen, men dropper polishen og legger på eit lag med voks.

Begge produktene er lette å jobbe med.

Lakkrens og polish skal jobbes med på eit lite område og tas vekk med ein gang. Halve panseret er ikkje eit lite område. Og du skal bruke minst muligt produkt.

Tørker produktene på lakken, er det berre å legge på eit nytt lag og ta dette av med ein gang.

Du må ikkje være redd for å spørje eller søke på forumet om korleis produktene blir brukt, rekkefølgen osv.

takker får tips :). har du noen anbefalinger til en bra lakkrens?. så da vil jeg ta på lakkrens/poorboys black hole også vokse etter det?

ja jeg surfer og leser her inne daglig får det meste så lærer alltid noe nytt ;)

Edit: og ta halve panseret går nå vel bra vist det skal ligge på litt og gogjør seg? :)

Endret av Rematch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker får tips :). har du noen anbefalinger til en bra lakkrens?. så da vil jeg ta på lakkrens/poorboys black hole også vokse etter det?

ja jeg surfer og leser her inne daglig får det meste så lærer alltid noe nytt ;)

Edit: og ta halve panseret går nå vel bra vist det skal ligge på litt og gogjør seg? :)

Halve panseret går greit når ting skal godgjera seg. Men polishen du har brukt skal ikkje godgjera seg. Det vanlige et at ting som gir beskyttelse skal godgjera seg og ting som skal rense skal av med ein gang, (les bruksanvisningen for det er litt forskjelligt ifra produkt til produkt)

Du tenker vel på lakkrens uten maskin? Da er Meguiar´s Paint Cleaner grei. Eg liker og Swissvax Cleaner Fluid. Det finnes og mange andre bra renser som blir selt av firmaene her inne.

Vil du bruke maskin og polish med litt slipemidler, er det og litt å velge imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...