Gå til innhold

Reklamasjon på lakkeringsjobb?


AWD

Recommended Posts

Har hatt bilen min inne til en liten lakkeringsjobb på bakfangeren, og skal resultatet være slik? Synes det er mye rennemerker, og noen steder er lakken som sandpapir. Bilen var nypolert når den ble levert inn.

(Halve fangeren er lakkert, man skulle ikke se forskjell...)

post-1796-0-07057800-1333635271_thumb.jp

post-1796-0-38204600-1333635414_thumb.jp

post-1796-0-40678400-1333635417_thumb.jp

post-1796-0-04858200-1333635422_thumb.jp

post-1796-0-25125900-1333635447_thumb.jp

Som sandpapir;

post-1796-0-39282100-1333635428_thumb.jp

post-1796-0-63153400-1333635431_thumb.jp

post-1796-0-07859800-1333635435_thumb.jp

Fikk også lakkert "plast-lippa" som hadde fått seg noen skraper, og slik ser den ut:

post-1796-0-13394400-1333635451_thumb.jp

post-1796-0-86634200-1333635454_thumb.jp

Kan legge til at det er en 7 måneders gammel bil, så fargematching skal ikke være noe stort problem. Skal ha bilen inn på en forsikringssak på fremre hjulbue (elsker folk som skal være borti bilen min...) men blir litt usikker nå.

EDIT: Ser også at de har glemt å fylle noen små hakk... bare lakkert over.

De kan selvfølgelig ha vært litt uheldige med min bil, og dette er bare for å få litt informasjon om denne jobben - alle kan gjøre feil iblant.

Bilen før den ble levert:

post-1796-0-33028400-1333636036_thumb.jp

post-1796-0-71734700-1333636042_thumb.jp

post-1796-0-53699700-1333636051_thumb.jp

Endret av AWD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Nå har jeg jobbet i Møller systemet noen år tidligere, og de på skadeavdelingen er ikke mye å skryte over, vi sendte ofte bilene i retur flere ganger før vi fikk ønsket resultat. Det skal ikke være slik som dette, så det er bare å klage.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrerende at det skal være slik. Bare å være uten bilen i flere dager er et mareritt.

Lakkereren AS mellom Hinna/Forus det er snakk om.

Hvordan skal jeg gå frem med dette?

Endret av AWD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krev leiebil når du reklamerer på en jobb.. Skal ikke være nødvendig og måtte komme tilbake og forvente at en skal klare seg uten bil atter en gang. Jeg syntes verksteder som må gjøre dobbelt arbeid burde kostnadsfritt låne vekk en bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverte tilbake bimmern 3 ganger før jeg var fornøyd med bakfangern etter uhell. Kom med typiske MF riper bare synlig under gitte betingelser,men ripene skal jeg lage selv, ikke lakkereren. Klag til det blir perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en forklaring på hvorfor lakken ble så utrolig grov like ved der de har lakkert?... virker ikke som det går bort med det første. Den var glatt da den ble levert.

Endret av AWD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Hmm, å så fra lakkereren, jeg har sett en del lakkeringsjobber fra dem, å det kan levere meget bra resultater. Ta turen tilbake, og snakk med dem, så får vi håpe det ordner seg.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

viss jeg må inn til lakerer,n så sier jeg klart ifra at jeg er super nøye!!å at jeg går igjennom med lupe,da er de klar over det ihvetfall.men gi dem en sjangse til å rett opp så regner jeg med at de ordner opp i det.lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke tatt med meg bilen hjem engang hvis jeg fikk levert noe sånt. Det skal da ikke være rennemerker og følelsen av sandpapir.

Forøvrig tror jeg dette går bra, spesielt når du har holdningen om å komme frem til løsning når du drar dit, dvs at du ikke drar dit med et mål om å krangle. Med åpent sinn og gode argumenter går det som regel alltid bra. I dette tilfellet er det ikke akkurat vanskelig å komme med argumenter på hvorfor jobben ikke er bra nok.

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]


Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stein86

Leverte bilen min tilbake 3 ganger etter lakkering av forsikringskade på Golfen min.

Jeg har alltid en LED lykt i hanskerommet, så når jeg hentet bilen etter lakkering var rekkefølgen slik:

1. Hentet nøkler

2. Hentet LED lykt og sjekke fangeren

3. Gikk tilbake og krevde at de fikset opp og at de stilte med leiebil.

Kan nevne at ingen av gangene kunne de ta tilbake bilen samme dag, men ble avtalt å levere bil 2 dager senere og da hadde de leiebil klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen stod ute i regnet når jeg hentet den, så fikk ikke sett dette før jeg ga den den en lett vask nå nylig for å se resultatet.

Endret av AWD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkereren AS

hei

her har vi vert veldig uheldig,det er sånn som ikke skal slippe igjennom.

men har nok vert en liten svikt i klarjøringa på denne bilen,bare og beklage.

jeg måtte jo bli medlem for å se bildene du mailte på linken.

Dette skal jeg selfølgeli ordne opp i,kom med bilen som vi har avtalt og jeg skal garantere topp resultat,som vi vanligvis pleier og levere :)

Ingen vanskelige folk på Lakkereren.

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john

hei

her har vi vert veldig uheldig,det er sånn som ikke skal slippe igjennom.

men har nok vert en liten svikt i klarjøringa på denne bilen,bare og beklage.

jeg måtte jo bli medlem for å se bildene du mailte på linken.

Dette skal jeg selfølgeli ordne opp i,kom med bilen som vi har avtalt og jeg skal garantere topp resultat,som vi vanligvis pleier og levere :)

Ingen vanskelige folk på Lakkereren.

flott service da :thumbup:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Tenkte meg det ja, her ordner det seg, har som sagt tidligere, bare sett bra arbeid fra Lakkereren, å det å holde på et godt rykte i denne bransjen, er gull verd.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...