Gå til innhold

Ny bil, nye spørsmål. Spesielt om roterende


tharshan

Recommended Posts

tharshan

Hei!

Holder på ta en helt ny golf 6 svart farge. I den anledningen har eg endel spørsmål.

1. Prøvde roterende(metabo), men kvifor er den så vanskeleg å føre? Til tider blir det så mye motstand at eg blir redd for å brenne lakk.

2. Og kvifor kan den plutseleg hoppe?

3. Kjørte på med s40 og orange pad. Det gav hologram. Går det??? Bytta så over til DA, endel bedre, men eg finner litt.

4. S40 låg uheldigVis ute i heile vinter. Er produktet ødelagt? For med roterende klumpar produktet seg rimeleg fort og det blir vanskeleg å buffe av. Er også slik at ertene eg legger på paden er meget synlig etter endt korrigering.

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Prøv å styr maskinen dit du vil ha den, ikke dytt eller dra. Prøv å få en jevn og fin flyt på maskinen. Her er det bare øving som gjelder. Jeg fikk mye bedre kontroll på maskinen etter 2-3 biler.

2. Sannsynligvis fordi det er for tørt. Ta på 4 erter på paden, fordel dette utover området du skal kjøre, før du starter maskinen. Spre deretter godt ut på laveste hastighet. Jeg liker å kjøre et pass eller to på 900-1000 før jeg går opp til 1500-1800 for å få i gang korrigeringen skikkelig. Hvor stor område kjører du? Hvis du kjører for stort område blir det fort trøtt.

En ting til. Om du har for mye produkt på paden kan det hende den tetter seg, da blir det fort hopping også. Prøv å vask den med zalo, og begynn på ny, Litt mer polish på første runden, deretter 4 små erter. Prøv som sagt å fordel produktet litt utover området før du starter maskinen.

3. Alt er mulig, men det hørtes litt merkelig ut. Sikker på at hologrammene ikke var der fra klargjørerne? I så tilfelle kan det hende du ikke får fjernet det med så mild kombo. Har du sjekket at det ikke er produktrester? Ta wipedown etter du har kjørt, og sjekk på ny.

4. Her må andre svare. Prøv med S30 omdu har den,og se om du får den til bedre. Regner med du har ristet s40 skikkelig før du tok den i bruk i alle fall.

Endret av johnsta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tykk bakplate med litt mykt skum (f.eks 3M eller scholl) vil gjøre maskinen lettere å føre, etterhvert vil du også lære deg litt teknikker i.fht å tilte maskinen bittelitt for å få den til å "gå dit du vil".

At "ertene" synes godt etter en runde er helt vanlig, men du kan jo prøve å prime pad`n med produkt første gangen , også kun bruke 3-4 erter ved de neste rundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tharshan

Øving og bakplate høres veldig fornuftig ut!

Bilen har ikkje vore gjennom klargjørere. Det er jeg som fikk den oppgaven :)

Det var rett og slett fælt å kjøre roterende. Men slik som dere sier, så fann jeg hologram bare på de plassene jeg hadde kjørt med roterende først. Resten såg bra ut :)

Skal nok gå til innkjøp av skikkeleg bakplate.

Eg syns at polishen blir brukt opp ganske fort. Har ganske mykje, 4 store erter på paden. Men alt forsvinner fort...

Golf VI bluemotion 11'
Honda Civic 97' VTiR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Hvis lakken er sticky, så vil på en måte lakken trekke til seg litt produkt. Dermed vil du ikke ha like lang kjøretid som på en lakk som ikke er sticky. Det man gjerne vil oppleve da er at produktet plutselig blir tørt og det spruter smuler av produkt hvis du kjører panelet varmt.

Har du sticky lakk, så vil produktet brenne seg fast i lakken om du kjører panelet litt varmt.

Nå vet jeg ikke om lakken du er borte i er sticky, men tenkte jeg skulle dele noen av kjennetegnene med deg.

Viser det seg at det jeg har skrevet her stemmer med det som skjer på lakken du korrigerer, så vil jeg anbefale deg å ikke kjøre alt for hart, så du unngår varme. brenner du fast en flekk med produkt fjernes denne ved å kjøre over igjen, wipedown eller clay (Wipedown fungerer i de aller fleste tilfeller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...