Gå til innhold

Pads til Scholl S30+ @ V70II


cane

Recommended Posts

Ifm. at jeg nå har gått over til å bruke Scholl ved polering, har jeg et spørsmål til valg av pads.

Siden det stort sett er snakk om små vaskeriper fra vinteren, har jeg kun satset på S30+ - og tror og håper det holder. Maskinen er en Flex DA med normal og liten bakplate. Fra før har jeg følgende pads:

Oransje Smartwax Hex Logic 5,5"

Hvit Smartwax Hex Logic 5,5"

Sort Smartwax Hex Logic 5,5"

Uber pads 4" (Også Cyclo) Green

Til S30+ hadde jeg nå egentlig bestilt oransje pad fra Scholl, men da denne ikke var på lager ble jeg enig med butikken om å heller satse på en gul pad fra Scholl. Jeg fikk også tilsendt en Scholl Spiderpad sort/hvit str M - som kompensasjon. Sistnevnte er forresten ikke brandet med "Scholl" så det kan muligens være en tilsvarende pad fra et annet merke.

På flasken til S30+ står det at denne skal kombineres med oransje eller grønn pad. Så spørsmålet mitt er hvordan jeg bør gå frem her. Skal jeg satse på den gule padden likevel, eller skal jeg ta frem en tidligere brukt Smartwax? Jeg setter pris på alle innspill, og det hadde vært ekstra spennende å høre fra noen som har brukt S30+ med gul pad på V70II. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken butikk mente du skulle bruke gul istedet for orange til S30?

Butikken mente ikke at jeg skulle bruke gul i stedet for oransje, men tilbydde meg det alternativet fremfor å vente på oransje pad etter påske. Butikken er for øvrig Scandicshine.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken butikk mente du skulle bruke gul istedet for orange til S30?

Sitat Scandicshine: "Vi Anbefaler å bruke denne med Orange Scholl pute. Hvis man vil fjerne litt dypere riper, kan den brukes med ull/cutting pad, men da må man gå over med orange pute til slutt."

På flasken til S30+ står det at denne skal kombineres med oransje eller grønn pad. Så spørsmålet mitt er hvordan jeg bør gå frem her. Skal jeg satse på den gule padden likevel, eller skal jeg ta frem en tidligere brukt Smartwax? Jeg setter pris på alle innspill, og det hadde vært ekstra spennende å høre fra noen som har brukt S30+ med gul pad på V70II. :)

Grønn "pad" (ikon) på S30+ flasken tilsvarer heavy cut på padsirkelen til Scholl.

Så man kan altså bruke S30+ med cutting pad, men må da gå over med finere pad etterpå for å fjerne holos.

Skjønner ikke hvorfor SS ikke heller sendte med f.eks grønn uber pad eller hex logic pad med ca samme cut som oransje scholl....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ville vel heller brukt blå enn gul, forutsatt at blå er tilgjengelig. :)

Men hvis du har bestilt deg hvit HEX-Logic pad, kan du fint bruke denne i stedenfor orange Scholl. De er omtrent like i konsistensen og har hvertfall samme bruksområder (de er relativt fine poleringsputer, begge to).

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken mente ikke at jeg skulle bruke gul i stedet for oransje, men tilbydde meg det alternativet fremfor å vente på oransje pad etter påske. Butikken er for øvrig Scandicshine.

Okidoki, trodde noen mente at de skulle gjøre samme jobben :)

Sitat Scandicshine: "Vi Anbefaler å bruke denne med Orange Scholl pute. Hvis man vil fjerne litt dypere riper, kan den brukes med ull/cutting pad, men da må man gå over med orange pute til slutt."

Grønn "pad" (ikon) på S30+ flasken tilsvarer heavy cut på padsirkelen til Scholl.

Så man kan altså bruke S30+ med cutting pad, men må da gå over med finere pad etterpå for å fjerne holos.

Skjønner ikke hvorfor SS ikke heller sendte med f.eks grønn uber pad eller hex logic pad med ca samme cut som oransje scholl....

Har prøvd å bruke finpolish med cuttingpad, og synes ikke det var hensiktmessig i det hele tatt, mulig det fungerer annerledes med schollproduktene..

Så heller ikke helt hvorfor man skulle bytte en polishing mot en cutting pad, men det får bli trådstarters avgjørelse, ikke min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! :)

Jeg konkluderer foreløpig med at den gule Schollpadden får ligge til jeg muligens trenger mer cutt i fremtiden. Akkurat nå er det nok mer hensiktsmessig å ta frem min hvite Smartwax Hex Logic. Som Christer mener er nok denne ganske lik den oransje fra Scholl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...