Øyvind G

DA eller roterende på SS lakk (3M)

Min 240 med rød SS lakk ble korrigert skikkelig med roterende og 3M ifjord, men når er det noen steder som har blitt matt igjen.

Spm er da fungerer det greit å fe det vekk med DA maskin (DAS-6 Pro) eller bør jeg bruke roterende (Flex)?

Det jeg har av produkter nå er 3M Perfect it III.

Kommer til å ta med begge maskinene når jeg skal sette igang, men det er jo greit å være litt forberedt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo mer av den "dårlige" lakken som blir fjernet, desto lengre holder den seg fin, og da er vel grønn 3m på roterende et soleklart valg.

Har selv hatt lyserosa 601 rød 945, og den trengte noen runder for å holde seg fin mellom poleringene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Probemet er at jeg begynner å få litt tynn lakk noen steder. Jeg får se hva jeg bruker. Kan jo bruke roterende der det er matt (nedre paneler) og DA der det ser greit ut som på bla taket. Der jeg vet at jeg har tynn lakk (bakre hjulbuer og på takluka som jeg allerede har gått igjennom på) kan jeg jo også bruke DA.

Det går nok noen ganger før bilen seg holder seg mellom poleringene ja troga. Må spandere litt lakk på den bilen med tida tenker jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tyder jo på at du ikke fikk vekk all den døde lakken sist du polerte også. for normalt når en bil har godt med beskyttelse skal den ikke falme så fort, og denne brukes vel bare på sommer halvåret i tillegg?

Tror også dette kan være noe av grunnen til at du sliter med å få LSP til å henge på over tid.

La også bilen få de oljene den kan, kjør med blå 3M og ikke bruk noen form for wipedown/avfetting før du legger på voks.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan hende det Torgeir. Det er stort sett nedre paneler som jeg mister LSP på først når det gjelder denne bilen og det er også der bilen er matt nå. Begynte så vidt med bilen igår. Fikk vasket den, så den er klar for korrigering.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive