Gå til innhold

HJELP! Merkelig skade på felg!


martin-wp

Recommended Posts

martin-wp

La over til sommerdekk på en bil og kom borti noe jeg aldri har sett før. Noen som har noe idè om hva det kan være og eventuelt gjøres ? ^_^

post-3333-0-60981200-1333126496_thumb.jp

post-3333-0-56981500-1333126537_thumb.jp

post-3333-0-47022200-1333126578_thumb.jp

post-3333-0-14033600-1333126639_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Tror det ser ut som skade av syrebasert felgvask..

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Er bare på den ene felgen, har ligget under en veranda... Har på følelsen at det var den som lå i bunn..

Frostskade da? :P

Hadde noe lignende på kromfelga mine en gang i tiden. Men det var kombinasjon av syrebasert Autoglym felgvask og steinsprut..

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Noe som kan gjøres da tru ?

Har du prøvd å polere litt for hånd?

Kan tenkte meg at kan være litt vanskelig å få bra finish på denne felgkanten pga Momo-skriften.

Så er jo felgkant-polering noe jeg ikke er så veldig glad i.

Prøv med noe mild først før du eventuelt går opp til Autosol og slikt. Bruk god tid..

Kan jo våtslipes slikt og men er noe helvetes arbeid hvis ikke man har utstyr for felgkant polering osv.

Men hvordan Momo-skriften kommer til å se ut etterpå er litt vanskelig å si :P

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er Diamond Cut overflate på disse. Da er det klarlakk på, og typisk at steinsprut eller annen skade på lakken gjør at det trenger inn vann som gradvis ødelegger finishen innenifra. I ytterste konsekvens begynner lakken å flasse. Å polere på utsiden av lakken vil nok ikke hjelpe dessverre.

Har Diamond Cut felger selv (7 år gamle originale volvo cassiopeia 17"). De ser ikke ut :(

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dei har ligger under veranda..kan det være terasserens som har dryppet ned? Noen av dei er ganske kraftige, og om det får ligge på over tid så kan det nok skade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensenjr

Ser at det er Diamond Cut overflate på disse. Da er det klarlakk på, og typisk at steinsprut eller annen skade på lakken gjør at det trenger inn vann som gradvis ødelegger finishen innenifra. I ytterste konsekvens begynner lakken å flasse. Å polere på utsiden av lakken vil nok ikke hjelpe dessverre.

Har Diamond Cut felger selv (7 år gamle originale volvo cassiopeia 17"). De ser ikke ut :(

Jeg hadde "ytterste konsekvens" på sommerfelgene som fulgte med familiekjerra. Var så ødelagt at at det flassa som få. Var bare å selge unna for en billig penge og få seg nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg holder på med et sett BBS RXII som er diamond cut.

Til nå har jeg tatt av dekket og delt felgene.

Brukte Chem lakkfjerner til å fjerne klarlakken.

Våtslipepapir grovhet 180, 400, 1000, 2000 til å slipe ned oksidering og sår etter kantkjøring.

kit fra Jula til å polere felgene, og avlutter med autosol før ny klarlakk.

Burde jeg polere med noe annet i tillegg til autosol før jeg legger på ny klarlakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg holder på med et sett BBS RXII som er diamond cut.

Til nå har jeg tatt av dekket og delt felgene.

Brukte Chem lakkfjerner til å fjerne klarlakken.

Våtslipepapir grovhet 180, 400, 1000, 2000 til å slipe ned oksidering og sår etter kantkjøring.

kit fra Jula til å polere felgene, og avlutter med autosol før ny klarlakk.

Burde jeg polere med noe annet i tillegg til autosol før jeg legger på ny klarlakk?

jeg synes autosolen avslutter litt grovt, så jeg liker å bruke meguiars nxt all metal polysh til slutt. Men om du synes autosol avslutter greit nok, så er det vel det. Gasolin har vel også et sett som skal være ganske brukbart :) vil klarlakken sette seg noe særlig da, når du har polert med autosol? burde vel kanskje vaske over med noe etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil klarlakken sette seg noe særlig da, når du har polert med autosol? burde vel kanskje vaske over med noe etterpå?

Autosol legger igjen litt oljer/beskyttelse som må vaskes bort, men man skal jo uansett vaske over med silikonfjerner før lakken skal på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...