Gå til innhold

Kranzle Klubben


Fenwick

Recommended Posts

Ser det nå er flere som har fått øynene opp for Kranzle så tenkte det kunne være kjekt med en egen Kranzle tråd hvor mann kan skrive om erfaringer, test og tips osv.

Selv så såg jeg det var en her inne som hatt fått påmontert en Starlet lanse i butikken ved kjøp. Kunne du lagt ut bilde av den og fortalt litt om hvordan den er?

Hvem andre her inne har Kranzle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok meg ja :)

Starlet lansen er ikke så hard å klemme inn hendelen på. Husker ikke helt hva som var hovedforskjellen, men selger mente det var en litt bedre pistol da jeg spurte om Kranzle sin pistol var god kvalitet. For 200kr, så sparer jeg ikke på det når maskin koster 10500kr :P Så beholdt selger Kranzle sin pistol selvfølgelig.

Maskin er helt super synes jeg, eneste er at den må ligge under bruk, men er dog mye bedre å rulle ut slangen synes jeg.

Slangen føles veldig bløt og lett å håndtere. 2160TSTen min er veldig stillegående pga. 1400rpm motoren. Står på en 16B (kvikk) sikring uten problem, eneste er at lyset i hele huset dimmer når jeg kjører maskinen :P (Hus fra 60-70 tallet).

Jeg har testet vannmengde, får ca. 11L på et minutt i en dunk som lovet og det er hvertfall godt trykk i den kjenner jeg.

Mange vil kanskje mene de er overpriset, men disse maskinene kan ikke sammenlignes med Karcher eller Foma i "billig klassen".

Hadde en Foma 825 tidligere og var fornøyd med den til mitt bruk, men pistol er litt svak kvalitet.

Får starte med litt bilder av selve maskinen: http://s1099.photobucket.com/albums/g399/regeli/Kranzle/?albumview=slideshow

Skal få ta litt bilder av pistolen i løpet av helgen, stay tuned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg er også med :) Fikk underspylingslanse og vannfilter idag til spyleren min, gleder meg til å teste ikveld :)

Og det er himmelvid forskjell mellom Foma 747 og 1151T :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har også fått deg Kranzle Bernhard..cool :thumbup: Ser du har den samme som meg. Hvor lenge har du hatt den?

Må få en oppsummering etter du har testet underspylingslansen..

Som du sier er den himmelvid fra det jeg også har hatt tidligere. Har bare funnet en feil med akkurat denne modellen, det er at jeg synes håndtaket burde hvert noe høyere..nå blir det litt å krumme ryggen når mann skal trille den.Men har tenkt å løse det med å lage meg et høyere håndtak som jeg monterer med 2 gode klammer og det skal være en enkel sak.

Ser ut som modelen til egeli har høyere håndtak og det er ok på den.

egeli..fin bildeserie du hadde der...venter i spenning på å se bildene av starlet lansen din :)

Ser at dere skriver den skal ha 16B sikring..jeg har bare brukt den på 10 og det har også fungert bra.

Jeg synes også det er en fordel at den ligger under bruk siden jeg nesten aldri har behov for å flytte den med 15 meter slange, er kun ved husvask jeg flytter den 2-3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jepp, veldig fornøyd.

God kvalitet, bredt spylemønster og du kan velge hvilken lengde du vil ha på lansen.

Har en ekstra, samt vannfilter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av pistolen: http://s1099.photobucket.com/albums/g399/regeli/Kranzle%20K2160TST/?albumview=slideshow

Her er info jeg fant om den:

Top-of-the-line professional replacement gunjet. Made in Germany by Kranzle, this high quality gunjet features a drop forged brass body and stainless steel seat, ball and actuator pin. Totally rebuildable, the easy and comforatable grip make the Starlet 2 the choice of many professionals. 22MM female fitting on barrel, 22MM male fitting on gunjet handle. Rated 3750 PSI, 12 GPM, 300 degree F.

Endret av regeli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har forresten oppgradert til TST 2160 og for en spyler, det merkes god forskjell fra 1151 og 2160.

660 l/t og 160 bar.

Angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte ny spyler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Gunnar

Er det noen flere på forumet her som har skaffet seg Kranzle i løpet av våren?

Yepp, det ble en 2160 TST fra P&R på meg i Mai.

Storfornøyd med den ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

660l timen og 160 bar, pumpe som jobber på 1400rpm istedenfor 2800rpm.

Og ikke minst 15m slange fremfor 10m :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roy Inge

Ser ut som jeg er uoffisielt medlem i Kränzle klubben her :P

Jeg kjøpte meg en liten artig sak en gang før jul.

Dårlig bilde, men det duger vel

DSC_1286.jpg

Kränzle HD 10/120. 10L/min, 120 bar. Under det hvite dekselet over pumpa er det et manometer, dette viser et arbeidstrykk på 125bar +, så den lader bra ja :)

DSC_1285.jpg

Med en skum-lanse med tank på litt over 1.5L

En stk flat dyse og en stk turbodyse-lanse.

Tror jeg hosta opp ca 5000 for den. En god sak, liten, hendig, enkel i bruk, m.v. Angrer ikke jeg heller!

  • Liker 1

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
FredrikRinge

Ble en 1151t på meg i går gitt. Prøvde i dag, veldig godt fornøyd. Kjøpte den på Foss Eikeland, riiimelig sikker på at jeg så Mercen din parkert der Roy Inge?

Endret av FredrikRinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en 1151t på meg i går gitt. Prøvde i dag, veldig godt fornøyd. Kjøpte den på Foss Eikeland, riiimelig sikker på at jeg så Mercen din parkert der Roy Inge?

Vet ikke hva du mener.

Bilen min har aldri vært parkert på foss eikeland. Jeg arbeider på orstad, det er jo bare et par minutter fra min definisjon på foss eikeland(gamle foss eik mek. verksted, ved brua). Jeg tror du kanskje har vært hos Jan Håkon Nordbø, på orstad, rett oven for der jeg arbeider.

Kan teorien min stemme? :)

MVH
Roy Inge Helland
SERTIFISERT SCHOLL CONCEPTS BILPLEIER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FredrikRinge

Vet ikke hva du mener.

Bilen min har aldri vært parkert på foss eikeland. Jeg arbeider på orstad, det er jo bare et par minutter fra min definisjon på foss eikeland(gamle foss eik mek. verksted, ved brua). Jeg tror du kanskje har vært hos Jan Håkon Nordbø, på orstad, rett oven for der jeg arbeider.

Kan teorien min stemme? :)

Kjøpte den på Norbøe Båt og maskin på denne adressen. Sikkert jeg som har blingsa :)

Orstadveien 128B, 4353 Klepp Stasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har kjøpt meg en Kränzle 1151T og er meget fornøyd med den, i forhold til en liten steinalder Foma jeg brukte før er det som natt og dag.

Deilig med 15m lang stålarmert slange i stedet for en kort fiberarmert. Eneste lille minuset er at den har litt høyt støyniva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...