Meringdal

Hvordan fungerer plastidip? Liten innføring

26 innlegg i emnet

Her kommer en rask liten innføring i hvordan Plastidip fungerer.

Selv om du egentlig ikke trenger å maskere så mye med plastidip, gjorde jeg det likevel på denne jobben da jeg ikke ønsket spor av maling i grill-rillene. Etter litt teiping osv. var det klart for første strøk.

IMG_1272.jpg

IMG_1273.jpg

IMG_1274.jpg

Her er første strøk ferdig sprayet på.

IMG_1275.jpg

Slik ser det ferdige resultatet ut. Dette er ca. 3 lag med plastidip, og med 5-10 min tørketid mellom vært lag. garasjen hadde 17 grader romtemperatur under arbeidet.

IMG_1276.jpg

IMG_1277.jpg

Så var det å lage til en naturlig overgang fra det svarte til det hvite igjen.. Jeg rundet fargen av langs linjene på bilen..

Her måtte jeg legge på mer maling, noe som ikke var noe problem. Malingen la seg fint i mellom og det hadde ikke noe å si om det var lakkert fra før :)

IMG_1278.jpg

IMG_1279.jpg

IMG_1280.jpg

IMG_1281.jpg

IMG_1283.jpg

IMG_1284.jpg

Her er bilen ferdig.

IMG_1285.jpg

Takk for titten. Kort og godt om Plastidip :)

6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Looking good! Liker veldig godt teksturen på sluttresultatet :)

Hvor kjøpes herligheten?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow, så jo rett og slett genialt ut...

Hvordan er strukturen på den? Er det liksom som å ta på gummi?

Du har ikke mulighet til å ta en bitteliten test på et sted der du tar av "lakken" igjen etterpå? Greit å finne ut om den er så enkel å fjerne som den sies å være.

Endret av Hans Marius
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er så lett som det sies å rive av, men husk som med spray cans å rense dysa eller alltid bruke ny boks, spruter godt med klumper viss det er størkna litt

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strålende det her Meringdal :) Kan du ta litt hurtige oppdateringer på hvordan det takler vask osv, og hva du evt har brukt? Jeg har hørt at den er veldig bastant, så lenge man ikke bruker petroleumsbasert avfetting.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow dette ble bra mister:)! Jeg har tenkt på lakkere krom i grillen på våres rexton, en stund nå. Da jeg ikke er noe lakerer, må jeg ev settebort jobben. Hva er dette middelet? Skal du kunne "rive" den av igjen når du vil? Hadde jo vært genialt eventuelt. Slites den fort? Bilen ble fin, og takk for at du la ut bilder og text:)

Ble (som sikkert flere) inspirert, så må vil jeg prøve sjøl:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble jo veldig snasent!

Hvordan taklet du de litt mer pirkete tingene som logo og bokstaver? Spray på og rive av eller maskering?

Og er jo veldig spent på holdbarhet og vaskbarhet, har ikke denne en litt gummiaktig overflate som vil tiltrekke seg skitt veldig lett?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som et genialt produkt som må testes :)

Strålende det her Meringdal :) Kan du ta litt hurtige oppdateringer på hvordan det takler vask osv, og hva du evt har brukt? Jeg har hørt at den er veldig bastant, så lenge man ikke bruker petroleumsbasert avfetting.

Du sa til meg i den andre tråden at du hadde brukt denne selv, og at den ikke tålte prickbort og ikke ble sticky slik at at den var enkel å vaske....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er på sprayboks, og jeg kan garantere at dette er like enkelt som filmene fra youtube.

Overflødig "dipp" går rett av, og det er ikke noe problem å få det bort. Pirk hull, og dra det av.

Holdbarheten er god enda. Denne bilen ble kjørt 40 mil forrige helg, og det er ikke noe merker eller lignende på lakken :) Den har også blitt vasket flere ganger uten noe reaksjon.

Edit: Her er forresten flaska jeg brukte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sa til meg i den andre tråden at du hadde brukt denne selv, og at den ikke tålte prickbort og ikke ble sticky slik at at den var enkel å vaske....

Jeg sa at den ikke tåler prickbort, da den vil gjøre at folien renner av. Vanlig vask nevnte jeg ikke noe om da dette ikke var en mulighet når folien allerede var borte. Da har du nok missforstått svaret mitt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Har testet det selv, og det bare renner av når man spyler, ikke noe sticky"

Ok, har sikkert missforstått litt :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, testet prickbort :) Kan hende jeg har missforstått deg også, men nå vet du hvertfall hva jeg mente ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekker demonstrasjon Meringdal :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet plastidip selv i kveld :)

Ikke spør hvorden den ble slik :) Har ikke råd å lakke enda, så tenkte at den kan være matt, men ikke så lys.

006-4.jpg

Tar meg 5 min å maskere.

008-7.jpg

Ett strøk.

009-6.jpg

4 eller 5 strøk.

011-3.jpg

Ble litt bedre enn før :)

013-5.jpg

River og pirker vekk litt fra lyktene som jeg ikke orka maskere.

014-4.jpg

Voila :) testa på t-taket da, men skulle ikke tulla bort en hel boks på det.ble stygt, så river av i morgen.

018-4.jpg

Håper det er greit jeg la ut dette i denne tråden.Vil ikke at det skal være en tråd bare for å dele mine erfaringer. Ett lett produkt å bruke, men fikk ikke testa det på mormal lakk denne gangen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dippa sommerhjulene mine idag, bare på skoy!

Spent på hvordan det holder seg.. -

Kjipe iPhone-bilder, men men.

Estetisk sett, synes jeg det ble litt vel Batman for min smak. Håper å få fatt på no "glossifier/metalizer" etterhvert. Min lokale pusher har ikke dette.

Så da jeg satte de på, så jeg at det skinner krom igjennom noen steder, tenker å touche opp litt neste gang det skal poleres.

Lurer litt på å prøve meg litt med pensel, har du noe erfaring med det, Meringdal?

Før

31082011410.jpg

Felgene var allerede vasket, leiret og hadde fått ironX.

Så, mest støv som måtte av. Brukte disse to, samt litt trykkluft.

IMG_0435.jpg

IMG_0444.jpg

To the Batmobile!

IMG_0445.jpg

IMG_0447.jpg

Endret av Joenok
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får oppdatere oss på hvordan de tåler alskens vaskemidler så andre slipper å måtte drite seg ut på det ;) hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange lag la du?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne faktisk godt tenkt meg å prøvd dette med grå plastidip på Rondellene mine!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg kjedet meg og var lei meg etter å ha "skutt" bilen med høytrykkspylern (ref vaske bil 17.mai tråden )

så fant jeg ut at jeg ville plastidippe ipad`n min. Den har irritert meg med den sleipe glattheten sin, så da skred jeg til verket:

ipoden.jpg

ipodto.jpg

ipodtre.jpg

ipodfire.jpg

Ikke helt fornøyd med sluttresultatet, er litt ujevn avslutning på plastidippen noen plasser, kuttet rundt maskeringene ca en time etter påføring, mulig det er bedre å vente 12t som instruksjonen sier?

Men den er iallefall bedre å holde, uten at den glir alle veier,

Tenkte jeg skulle teste det på de klassiske plassene på BMW E61 på rattet som flasser samt knotten til å åpne midtarmlene med.

Endret av cesandberg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive