Gå til innhold
Svampebob

Tips til valg av voks som er snill mot plastlister

Recommended Posts

Svampebob    0
Svampebob

Hei.

Emnetittelen sier det meste. Jeg trenger voks som er snill mot plastlistene.

Den siste jeg prøvde på gamlebilen var Chemical Guys 5050, og den var lite snill. Nå har jeg ny bil og vil begynne bra. Jeg kan selvsagt maskere, men om det er mulig å unngå vil jeg det.

Har hørt at Swissvax sine skal være snille mot plastlister av en som driver et bilpleiesenter. Stemmer det? Er det noen spesiell Swissvax jeg bør prøve? Evt. andre?

Bilen som skal få påført voks er en ishvit Volvo V70 2012 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Hva vil det si å være snill mot plastlister?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Kanskje at dei ikkje blir kvite? Det var iallefall mitt problem:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Ok, sånn å forstå.

Da funker f. eks Poorboys Nattys blå, hvit, rød.

Dodo Juice Skull Candy, Purple Haze Pro, Engel.

Migliore Frutta.

Victoria wax Chaos, Victoria wax Mayhem.

De setter ikke hvite merker på ruglete sort plast på verken Nissan XTrail eller Foma 747 i hvert fall. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Xanderion    6
Xanderion

Har samme problemet selv. Hvordan blir jeg kvitt det hvite på listene mine da?

Har kommet borti noen plasser da jeg la Meguairs Cleaner Wax her forleden dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
THolandsli    92
THolandsli

På V70 burde det ikke være noe stort problem siden alt av plast er lakkert med unntak av noen deler på speilhuset. Brukte Seissvax Shield på min og maskerte ikke, men var forsiktig inn mot de få plastikkbitene som var.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svampebob    0
Svampebob

Takker for svar folkens.

ØHN: det var det jeg mente; at voksen ikke misfarger plasten og gjør den hvit. Har enda til gode å finne en plastfornyer som vedvarer over tid. Og det er en lite artig jobb også.

På V70 er det helt riktig som THolandsli sier; det er lite plastdetaljer generelt sett. Men det er likevel nok og jeg vil gjerne slippe å maskere det som er. Mellom panser og fronvindu, rundt vinduene, beskyttelse oppå støtfanger bak og under støtfanger bak.

Noen som har noen god voks å anbefale til denne bilen da? Hvit lakk. Er vel ikke så mye glans å hente. Det blir vel mest for å beskytte og holde den enklere ren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN
Noen som har noen god voks å anbefale til denne bilen da? Hvit lakk. Er vel ikke så mye glans å hente. Det blir vel mest for å beskytte og holde den enklere ren.

Jeg ga deg forslag på 9 ulike vokser i innlegg #4 :ph34r:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Om du har kvit bil, og siden det no er sommer, så er kanskjer SV Glacier et godt alternativ? :) Evt. SV Shield, har hatt god erfaring med denne sjøl, både når det kommer til holdbarhet og utseende. Men den LSPen som skal brukes her nestegang blir Wolf's Body Wrap, så får eg sjå om det blir bra eller om eg evt. fjerner den igjen og legger voks. får sjå på kor bra bilen blir seende ut med Body Wrappen ;)

Men ja, tilbake til topic; SV Glacier, ein kompis av meg ahr nettopp kjøpt den til ein flett ny E-klasse i kvit, og har hørt at denna skal vera bra :) Evt. så har du jo SV Viking som er spesial blandet for Volvo og Saab lakk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Om du har kvit bil, og siden det no er sommer, så er kanskjer SV Glacier et godt alternativ? :) Evt. SV Shield, har hatt god erfaring med denne sjøl, både når det kommer til holdbarhet og utseende. Men den LSPen som skal brukes her nestegang blir Wolf's Body Wrap, så får eg sjå om det blir bra eller om eg evt. fjerner den igjen og legger voks. får sjå på kor bra bilen blir seende ut med Body Wrappen ;)

Men ja, tilbake til topic; SV Glacier, ein kompis av meg ahr nettopp kjøpt den til ein flett ny E-klasse i kvit, og har hørt at denna skal vera bra :) Evt. så har du jo SV Viking som er spesial blandet for Volvo og Saab lakk ;)

Hos meg har både glacier og concorso lagt igjen merker på listene, men det er jo bare å maskere eller være nøye ved påføring :)

Kan dog ikke skryte på meg å ha sett noen markant forskjell i glans på disse to på min sølvfargede bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skaten    5
Skaten

...Har enda til gode å finne en plastfornyer som vedvarer over tid....

Då bør du kanskje prøva ut Owatrol Polytrol. Det er ein platfornyar som ikkje er berre for svarte lister, men falma plast generelt. Den er billig og drøy i bruk. I tillegg slår den f.eks Black Wow ned i støvlane når det gjeld holdbarhet, den er like fin etter 1 år som den var etter påføring.

Ligg ein test av den på forumet her, trur den er gjort på ein Ford Ka :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig