bjovas

Ikke kompis med DAS-6 i fjor, bedre lykke i år?

Min versjon av DAS-6 er da en Dodo Juice Buff Daddy.

Dette var en maskin som jeg kjøpte i fjor fordi jeg mente jeg hadde den perfekte testbilen i min første bil, gode gamle opprinnelig røde Corolla 97-modell, som jeg har hatt siden 2005.

Denne er som man kan forvente fin og rosa, og har noen bulker og skraper, steinsprut, man kan vel oppsummere med å si at jeg ikke var redd for å gå løs på den med en DA-maskin.

Jeg kjøpte da inn DAS-6 som sagt, pluss Dodo Juice Great White Polishing Pad, Dodo Juice Big Red Finishing Pad, Menzerna Super Intensive Polish PO 83 og Dodo Juice Lime Prime.

Jeg gjorde en rask test med rød pad og Lime prime, og så at dette slett ikke gjorde noen skade, så da byttet jeg over på den hvite paden og Menzerna polishen.

Nå er dette et halvt år siden, så det er ikke alt jeg husker igjen, men jeg slet vel litt med støving fra polishen, men det er vel kanskje å forvente.

Men det som var kjipere var at jeg opplevde at den hvite paden rett og slett revnet i festet! Legger ved bilde hvor jeg har tapet tilbake flikene for å vise omfanget. Dette gikk veldig fort, jeg rakk vel ikke å bli ferdig med panseret en gang før festet var halvveis revet av.

På dette tidspunkt hadde jeg brukt flere dager på bilpleie, så jeg var litt lei, så jeg endte opp med å bare spinne over hele bilen med rød pad og Lime Prime, før bilen til slutt fikk et lag med Swissvax Shield. Kan love at corollaen aldri har vært så blank ihvertfall.

Jeg opplevde litt tendenser til den samme skaden på den røde paden men ikke på langt nær så ille.

Men jeg skulle jo gjerne visst hva som gjorde at det gikk så galt med den grove comboen da. Jeg prøvde selvfølgelig litt forskjellig for å unngå å skade paden, men da føltes det som om ingenting funket.

Så jeg antar: Noen tips?

33m8pzm.jpg

Hvit pad nesten helt avrevet.

2f0esl2.jpg

Rød pad antydning til samme

33mbeki.jpg

Så blank og fin som den aldri har vært, tross alt. Hadde dog håpt på mer rødfarge.

Endret av bjovas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er ikke alene om å herpe pads med DA, det gjør jeg også fra tid til annen.

Men jeg har ikke klart å drepe pads med min Buff Daddy enda, den er ikke så fryktelig kraftig og gir lite varme. FlexDA dreper de groveste padsa etter noen timer, og Rupes Bigfoot er verst, den spiser en pad pr bilside fordi den blir alt for varm ved borrelåsen slik jeg kjører DA maskin som korrigering.

Med press og brutal kjøring på kurvete karosseri skal det ikke så mye til med DA maskin hvis den leder varmen over i puta. Med roterende derimot holder pads lengre og man får korrigert langt mer med mindre press.

Roterende og ull høres ut som riktig medisin på Corollaen din ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er er sjølv nybegynner, men eg slik eg opplevde var at scholl padene mine slapp i feste når eg kjørte på das6 pro. Det seies at uber pads tåler mykje juling på DA maskin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp to pads av hver og bytt jevnlig slik at de ikke blir for varme.

CG Hex logic og CG MPT pads tåler varmen litt bedre enn mange andre.

I ditt tilfelle ser det også ut som om selve DA bevegelsene har spist av padden, så bytt merke.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at du kjører for mye press og kjører for lenge i gangen, dette er ganske vanlig på DA maskiner.

Jeg har kun greid å ta livet av 1 pute på DA maskin siste 5 år, og det er fordi at jeg kjører 1-2 panel i ganen så en liten pause, en kjenner tempen på puten også etterhvert.

Men såklart er det større belastning jo mere utslag du har, altså bigfoot maskinen kan være noe røffere for putene dine.

Jeg bruker oftest Krauss, og de har samme utslag som dodo sin osv, fra 7-8 mm.

Og hvis en skal rubbe mye, så er det uansett roterende som er tingen! :)

Er er sjølv nybegynner, men eg slik eg opplevde var at scholl padene mine slapp i feste når eg kjørte på das6 pro. Det seies at uber pads tåler mykje juling på DA maskin

Uber putene er vel av de mest solide på markedet, er puter av meget høy kvalitet!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke tatt knekken på noen puter på Bigfooten og jeg har korrigert mye med den :)

Men alt kommer ann på hvordan man bruker det..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg vil nok prøve meg på nytt i år, med nytt merke på pads, kanskje uber er noe å prøve. :)

Men kan jeg bruke den samme 125mm bakplaten som fulgte med maskinen, eller må bakplaten være samme merke som pads?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk samme bakplaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering her: Uber pads funket mye bedre, ingen problemer!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uber pads fungerer kjempebra her og!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive