Gå til innhold

Gummimatter blir grå av grums


Propelluft

Recommended Posts

Propelluft

Er det noen som har noen gode råd for hvordan en kan holde gummimattene i bilen rene/pene?

Jeg har hørt at kombinasjonen avfetting og skurebørste skal være noenlunde effektiv.

Er det noen som har andre tips?

Kongeriket inneholder som kjent mye sand, småstein og salt, så allerede tre uker etter at mattene mine var nye så ser de allerede ut som en dass - På tross av jevnlig støvsuging, tørking med fuktig fille og "babyvåtkluter" :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AcciDabbi

Dette gjør jeg med min bil og kundebiler. Har fått mange positive tilbakemeldinger fra kunder etterpå om hvor godt mattene holder seg i etterkant av behandlingen.

Jeg sprayer først på SurfexHD og lar dette stå å virke i 2-3 min. Litt sterk blanding.

Så tar jeg en stiv børste og skurer mattene rene.

Spyler så av og lar dem tørke. Etter at de er tørket sprayer jeg på godt med Scholl Purple og lar dette trekke inn i mattene.

Når det har gått en time eller noe tørker jeg av overskuddet med en microfiber.. ;)

Etter den behandlingen er de veldig lette å holde rene ettersom at dritten liksom ikke trekker inn i gummien, men lett kan spyles av.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vaskes de med surfex før de får seg en runde med gummifornyer, swissvax pneu matt og duragloss tire&rubber dressing er de jeg bruker mest fordi de ikke gjør mattene så veldig glatt etter påføring.

Edit: la til rett navn på duragloss.

Endret av trogha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øivind S

Jeg bruker bare litt sterk blanding av surfex hd og børste. Funker som gull hver gang :) Fatter ikke hvordan jeg holdt ut før, da jeg brukte bilshampo og svamp. Fikk de aldri helt rene da.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

gode råd for hvordan en kan holde gummimattene i bilen rene/pene?

Blåsokker funker fint og :rofl1:

  • DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

noen som har prøvd Carpro PERL på gummi matter?

PERL på matter fra 2000.

"Her var det vel bilder etter tørking og første runde med mf.."

5ce45e0ba730a1cf.jpg

2bda0938478ddd41.jpg

9327460276d521ae.jpg

2fa143e5696e7d6e.jpg

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Propelluft

Imponerende _Makki_ :shocking2: , hadde det ikke vært for slitasjen på den ene matten hadde jeg mistenkt deg for å ha tatt bilde av nye matter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...