Yngvejos

Fastbrent bremsestøv på rustfritt stål

Klinte ett helt sett med bremseklosser utover felgene mine i fjor sommer og har enda ikke greid å få bort alt på kanten. Jeg har prøvd sikkert 20 runder med p21s, bilberry og diverse bensinstasjonfelgrenser uten særlig hell.

Noen tips til hvordan jeg kan få dem helt rene? Kantene er i ulakkert rustfritt stål.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med iron-x eller Ferro bet Alu ren, og en litt stiv felgbørste?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klinte ett helt sett med bremseklosser utover felgene mine i fjor sommer og har enda ikke greid å få bort alt på kanten. Jeg har prøvd sikkert 20 runder med p21s, bilberry og diverse bensinstasjonfelgrenser uten særlig hell.

Noen tips til hvordan jeg kan få dem helt rene? Kantene er i ulakkert rustfritt stål.

Hei

Jeg har noe greier du kan få prøve gratis.

Men jeg holder til på Skedsmo ved lillestrøm og dette er SYREbasert ønsker derfor ikke å sende per post.

Kjenner du noen som kan ta med for deg så send meg en pm.

Regner det som 99% sikkert at den gjør jobben og at dersom du ikke er forsiktig er det 100% for at du matter felgen.

Du kan få en halv liter.

Dersom "Yngvejos" ikke ønsker å prøve å noen andre event har lyst til å ta noen felger som er "umulig" å rengjøre så si i fra.

Må da hentes i oslo eller i nærheten av skedsmo og lages en mini test her.

Dette er IKKE et forbrukerprodukt....enda.

Instruksjoner fåes på pm eller ved overlevering :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd Ferro bet alu ren. Den gjorde omtrent samme nytten som å sprute på rent vann. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd Ferro bet alu ren. Den gjorde omtrent samme nytten som å sprute på rent vann. :(

På mine chrome american racing fikk jeg fastbrent bremsestøv nedi kanten, umulig og komme til skikkelig med børster, og finish går fort til helvette, men IronX gjorde jobben der ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer også for Iron X. Du må ikke finne på å bruke noe syrebasert på den ulakkerte metallflaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klargjorde et sett vinterhjul nettopp. Eier hadde byttet bremseklosser da de gamle var helt nedslitte.

Med nymonterte klosser har det kommet masse bremsestøv som har brent seg fast på hele innsiden av felgen.

Jeg kjørte først 2 runder med Sonax felgrens som fikk virke en stund og dette tok noe men langt fra alt. Videre ble det kjørt 3 runder med Iron-X, god virketid og børste. Da ble felgen ren.

Her er etter 2 runder med Sonax felgrens og første runde med Iron-X. Bildet tatt umiddelbart etter påføring. Iron-X virker lynkjapt :)

post-1419-0-57483100-1333789188_thumb.jp

Etter 3 runder med Iron-X og børster.

post-1419-0-72954100-1333789308_thumb.jp

Endret av Reidar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Iron-x er basert på englestøv, herregud for ett mirakelmiddel det er!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta det bokstavelig talt much? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått vaska felgene ordentlig nå? Jeg bor jo ikke så altfor langt unna, så hvis du vil prøve ironX, kan jeg nok donere litt til en god sak:)

Venter på både ironX og Snorres vidundermiddel i posten, men jeg reiser på jobb før posten er ferdig med påskeferien så jeg blir nok nødt til å vente 14 dager før jeg får prøvd det. :/

Men takk for tilbudet ;)

Endret av Yngvejos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yngvejos: Jeg er mye i Sveio for tida. Kan ta med meg noen gode saker og vi kan se på felgene sammen en dag.

Hvor lenge har du hatt på P21S om gangen? Altså, denne kan godt ligge og virke på felgene så lenge det ikke er i sola osv.

Har du prøvd Scholl Rim7?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer for IronX

Jeg hadde en vinterfelg som var felgen fra helvete. Grunnen var at jeg i vinter kjørte ca 25 mil med bremser som lå på (caliper låste seg), resultatet var en glovarm felg som hadde ca 1 bremsekloss med støv godt fastbremt. Jeg trodde aldri i livet at den felgen skulle kunne se bra ut, dere tror ikke hvor jævli den var. Tenk dere selv en hel bremsekloss som sammen med salt og møkk har blitt fastbrent.... Fy faen, jeg vurderte seriøst og ikke gidde prøve en gang, og hadde faktisk planer om å bare kjøpe en ny felg, men så tenkte jeg at det kunne være verdt å donere en god del IronX for å se først...

Oppskrifta var først 1 runde med PB for å få av litt dritt. Deretter ble det vel kanskje 3 runder P21S, deretter 3-4 runder med IronX. Brukte forøvrig en Jordan oppvaskkost som felgbørste, funka som fjell det.

Resultatet er forbløffende, IronX er et vidundermiddel, felgen er 99% rein nå.

Men jeg synes også at P21S gjorde en suveren jobb på de moderat skitne vinterfelgene mine, men alle fikk 1 runde IronX etter P21S behandlinga, og det var en killer-kombo for min del

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yngvejos: Jeg er mye i Sveio for tida. Kan ta med meg noen gode saker og vi kan se på felgene sammen en dag.

Hvor lenge har du hatt på P21S om gangen? Altså, denne kan godt ligge og virke på felgene så lenge det ikke er i sola osv.

Har du prøvd Scholl Rim7?

P21S har stått på opp til en time om gangen. P21S har tatt det meste av støvet, men det er noen harde rester som sitter igjen.

Sånn så det ut ved første påføring. :P

IMG_9180-1.jpg

Er veldig spent på å prøve Snorres middel og IronX. Hvis ikke det nytter, får du en kaffeinvitasjon. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man kjøpt IronX over disk noen steder, eller må det bestilles? Isåfall, fra hvor?

Har noen originale vanlige S4 felger som har div. gule områder. Vet ikke om det er saltet som har skylde eller hva det er for noe, men jeg vil iallefall ha det vekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel kjøpt det hos Parts&Retards og hos Scandicshine.. vil tro P&R er nærmere deg enn SS :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parts and Retards i Ås.

Slike gule flekker har jeg god erfaring med IronX på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd IronX på felgene. Her er ett par bilder fra første påføring:

IMG075.jpg

IMG076.jpg

Jeg har tro på at IronX kan løse problemet mitt hvis jeg er tålmodig. Det brune ruststøvet har jeg ikke sett med andre felgrenser, så det ser ut til at IronX løser opp endel mer.

Jeg tok 5 runder med IronX på felgene idag, men regner med at hele posen går med for å få felgene helt rene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive