KiaSportageWhite

låne/leie DA poleringsmaskin Stavanger/Sandnes?

Hei.

Har lenge lurt på om jeg skal prøve å bruke en slik maskin istedet for hånd. og dama maser at det tar så lang tid.

Nå har jeg flunk ny bil og orker ikke gjøre alt for hånd på så store flater.

Er det noen som har lyst å låne meg en maskin for å prøve? pads kjøper jeg selv, men er litt dumt å kjøpe en ny maskin hvis jeg ikke syns det er noe.

Er håndverker så verktøy passer jeg godt på.

Og bilen blir polert i garasje med teppe under så no harm på maskinen.

Og kan jeg bruke MG paint cleaner med maskin og Mg polish step 2 med en sånn maskin?

Skal kun få fekk alt dritten fra bilen og få den blank siden den er kun 3 mnd gammel og håndvasket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først av alt - ingen som har begynt med maskinpolering her inne, har endt opp med å bruke mindre tid på å shine bilen sin. ;)

De rimeligste poleringsmaskinene, som fungerer helt ok, koster ikke mer enn en familiemeny på McDonalds.

Du kan bruke maskin på Deep Crystal serien, men jeg ville clayet først hvis du skal bruke maskin. Du vil ikke at gjensittende partikler havner i poleringsputa og visper rundt over lakken. For hånd er det ikke like kritisk selv om en mild clay da også kan funke.

Med maskin bør du altså bruke clay, og du må uansett, maskin eller ikke, tørke/buffe av hvert panel etterhvert for hånd med mikrofiber. Dermed sparer du ikke mye tid i forhold til å jobbe for hånd.

Hvis du derimot handler inn en skikkelig polish, som også fjerner litt riper permanent (Meguiar's Ultimate Compound f.eks) får du et helt annet resultat.

Da utnytter du mer fordelen ved å maskinpolere. Det tar lengre tid, men blir så bra at dama kanskje ikke maser på tidsbruken. Ellers kan man jo sette bort jobben og sende regningen til masekoppen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive