Gå til innhold

Meguiars DA vs Das-6 PRO | haster litt :)


Glenn L

Recommended Posts

Hei! Sitter og lurer på hvordan jeg skal få fatt i da maskin til påske, og siden shinearama er utsolgt for das-6 pro lurer jeg på om jeg skal bestille en megs da.

Sett bort fra pris, hvordan står disse maskinene opp mot hverandre? :)

Håper på kjapp respons så jeg får bestilt idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Tror at Meg's sin maskin er den samme som DAS-6 (ikke pro).

Edit:

Når jeg ser på den, så er den ikke helt lik. Mener å ha lest et sted at den er lik mtp effekt osv.

De har jo DAS-6 pro på lager med UK plugg. Bestill den også skifter du kontakt når du får den. (Link)

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at Meg's sin maskin er den samme som DAS-6 (ikke pro).

Edit:

Når jeg ser på den, så er den ikke helt lik. Mener å ha lest et sted at den er lik mtp effekt osv.

De har jo DAS-6 pro på lager med UK plugg. Bestill den også skifter du kontakt når du får den. (Link)

Skifte kontakt? Hvordan da?

Endret av Glenn92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det er veldig enkelt. Du klipper av UK pluggen og kobler på en som passer i norske kontakter som f.eks disse.

Vet ikke om disse er jordet, men tror ikke det. Hvis den er det, så skal den gule/grønne ledningen på jord i kontakten og de 2 andre på hvert sitt stikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Jeg bruker meguiars sin maskin mye på jobben, og har das-6pro selv. Jeg må si at das-6pro er nesten overlegen.. Den tåler mye mer press uten å miste turtall, og det er jo ganske viktig. Også er det fint med dobbelt så ang ledning.(uten at jeg har målt..) Du merker med en gang du fyrer opp at her er det mye mer krefter. Så uten at jeg skal si at meguiars sin er dårlig, for det er den absolutt ikke. Men med tanke på pris og det jeg nevnte ovenfor, synes jeg du bør kjøpe das-6pro. Er det ikke gruppekjøp?

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble das-6 pro da ;)

Endte opp med denne listen for øyeblikket :P

Fantastiske priser der borte, så er det bare å krysse fingrene for at det kommer frem til påske ^_^

Eurow Shag Weave Microfibre Towel 10-Pack (10x 12x16 inches)

Meguiar's Mirror Glaze #105 Ultra Cut Compound (8oz)

Meguiar's Mirror Glaze #205 Ultra Finishing Polish (8oz)

Meguiar's Supreme Shine Microfibre Bundle (3 pack)

Kestrel DAS6 PRO UK Plug (kit)

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Polishing Pad (7 inch)

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Finishing Pad (7 inch)

Meguiar's Soft Buff 2.0 Foam Cutting Pad (7 inch)

California Scents Spillproof Organic Laguna Breeze (42g)

Endret av Glenn92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Kommer nok til fredagen:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
eplesjekk

Har en liten ting å utsette på den (das-6 pro), det er at hastighetsjusteringen er helt bakerst på maskinen, man har med andre ord ingen mulighet for å nå denne uten å skifte grep. Nå har jeg ikke jeg prøvd særlig mange andre maskiner, men det virker litt tungvint.

Jeg fant ut at det var lettest å slå den av etter å ha spredd på 1, for deretter å sette på høyere hastighet og slå den på igjen, for å ha best mulig kontroll. Er dette lurt/unødvendig?

En annen ting, jeg prøvde ikke noe særlig høyere hastighet enn 4 (går til 6), pleier dere å gi full pinne med DA-maskiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Pleier selv å stoppe maskinen før jeg endrer hastighet (enig i at plasseringen av justeringshjulet er idiotsik). Det er jo ikke noe problem, men det hadde jo ikke gjort noe om den var plassert på siden av maskinen sånn som f.eks Flex roterende.

Nå har ikke jeg kjørt så mye DA hittil, men det er ikke noe problem å kjøre på høyeste hastighet ved korrigering. Har lest at flere gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanesak, tror jeg. Har selv ikke noe problem med å bytte hastighet mens jeg bruker maskinen, stopper den ikke først.

Du kan kjøre den opp til 6, men da går produktet fortere tørt. Jeg liker å spre på 3 og så gå opp til 5 og holde den der.

Endret av Dr_S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vanesak, tror jeg. Har selv ikke noe problem med å bytte hastighet mens jeg bruker maskinen, stopper den ikke først.

Dette.

Kjørte mye på 6 når jeg korrigerte, syns ikke det var noe stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...