Bangdalen

Polering av matt sølv eksosrør

Halloen!

Ny konebil er på plass. Det ble en BMW '09 E91 316 Touring. Ser ut til å være fint tatt vare på, lite steinsprut og kun bare små små vaskeriper. Eneste slurvet fra forhandler på klargjøringsbiten er eksosrøret bak og noe interiørvask. Eksosrøret er typisk matt sølv og er ikke rengjort på lenge.

Problemet er vel ikke selve rengjøringen, for her har jeg alt av produkter på plass. Eneste jeg tenker på er evt polering av dette? Polerer jeg dette med noe metallpolish vil vel dette bli blankt? Og det vil vi ikke. Kan legge ut bilde om ønskelig :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det skal gå fint med Autosol. Det gjorde susen på eksosstussen på V70'en til svigerfar ihvertfall! Matt og fin finish :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er redd for at Autosol blir for grov finish... Jeg ville vasket ordentlig nøye (DCN-style) og så gått på med metalpolish ala Meg Metal Polysh, og hvis det ikke fungerer så kan du prøve med Autosol :) Gjelder bare å prøve seg frem!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk en metallpolish som så og si kun er en kjemisk rens...

Autosol Antiblau og CG Metal Shine er fine :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... Tenkte også at vanlig autosol kanskje vil være litt vel i overkant. Vil ikke ha stussen blank heller, så en kjemisk rens må jo være midt i blinken.

Takker for svar! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får nok ikke den sølvstussen blank heller...er det nye fra BMW det der. Får jo også sorte stusser nå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt stort hell med Autosol og blå poleringspute fra Scholl, andre puter samt vanlige påføringsputer funker også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive