Steinar33

Ei lita vaskehistorie fra i dag

Ikke noe spesielt her, kun en trivelig vaskehistorie fra Trondheim :)

Fikk endelig mulighet til å ta en grundigere vask i dag, har en sølv Passat stv der skitt har en tendens til å sette seg noe hinsidig på nedre del av bakluka, over kromlista (2006 mod)

Pøsa på med Surfex HD 1:10, begynte med bakluka siden den var verst. Bilen har vært vasket en gang siste 6 mnd pga vær.. kun HT + såpevask på Statoil...

Pøste på med ukjent avfettingsmiddel fra Torshov, ikke spesielt gode greier, skal bare bruke den opp.. og gikk amok med IronX.

Gikk så inn en tur, stinka så mye kjemikalier av meg at samboer mista matlysta :thumbs:

Spyla av skitten, det aller meste forsvant. Vaska panel for panel med hanske. Noen 100 asfaltflekker gjenstod. Pøste på med mye mere avfetting og et brukbart produkt fra Autoglym som heter TAR remover. Er ikke så aller verst den, tar mye med den (påføres manuelt med klut/mykt papir)

Etter ny skylling ble det claying...så kom beskjeden "hei, snart ferdig? blir snart hentet jeg og skal på fest på Fosen for gravide" :eek::angry: klokka var 17 og dattra på 2.5 år legger seg når det er mørkt ute.

- Snart ferdig fru blom, jeg kaller ikke to dører for ferdig men sånn er det :o

Inntyrkk: med denne vaske komboen ble det veldig lite skitt å ta for hansken, uforskamma lite, med tanke på hvor lenge siden det var siden bilen fikk SKIKKELIG vask var det trivelig å vaske i regnværet :thumbup: lite naboer og uforstyrrende elementer ute når det regner. Claying i regnvær var også brukbart, det pøsregna ikke, kun litt lett regnskyll. Digg egentlig! Ren bil er verdt å slite for og når man bestemmer seg for noe skal ting fullføres samme hva det koster.

Clayingen tok mye tid. Altfor mange sorte flekker, artig lell pga resultatet er så fett :thumbs:

Blir å fullføre vaskinen i morgen, hat å ikke kunne gjøre seg ferdig.

Innskytelse: utrolig hva som kan komme en for ørene fra andre folk, men tidligere i dag, lenge før noe vasking var planlagt var vi og henta dattra som hadde vært på overnatting med noen i familien, så sier passeren "vi så dere komme, var så skinnende og REN bil..." :eek: :eek: :eek: i hvilken verden lever enkelte i.. bilen var ikke vaska skikkelig på 6 mnd, og bilen har ikke engang vært HT vaska på Statoil på 3-4 uker. Enkelte ser jo ikke forskjell på fluesopp og kantarell :rofl1:

Tydeligvis var bilen ren pga den var regnvåt. Jeg må le når jeg tenker på dette. Folk er jo gal.

Uansett, det som jeg nå ser som imponerer meg er at voksen fremdeles funker såppass godt, etter 6 mnd så renner vannet av nesten like lett som når den var nyvoksa. Trodde avfetting og ganske heftig SurfexHD skulle ta dette vokslaget, noe redusert er det nok men utrolig å se lell. Uansett så skal bilen vokses på nytt, beste morroa spares jo til slutt :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tross været høres det ut som om du har kost deg!

Er det nå jeg skal dele at jeg vasket broderen sin bil på fredag i 25 grader i solen, en liten mengde prickbort, surfex og foam meg nxt + håndvask og bilen var Helt rent. Alt ble borte, hehe. Bilen har ikke vært vasket før i vinter og har stått parkert langs veien når den ikke har vært brukt. Prøvde til og med claye for gøy, men kom ingen ting. :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjedelig å ikke kunne gjøre seg ordentlig ferdig, kjenner til det:) er nok litt forskjell på hva du synes er reint og hva andre føler er reint:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du har mange gode opplevelser med produktene :) Iron x er ett maa ha produkt.

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste biler ser ren (og våt) ut når det regner :D

Hvilken voks har du på bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosa meg noe hinsidig i regneværet ja :) høres ok ut med 25grader, men faktisk så synes jeg det var konge i går. Tror faktisk at regnet gav meg krefter til å fortsette.

Mista litt piffen til i dag. Giddalaus. Fullførte ene framdøren. Polerte bort noen svake men lange stygge riper, (15cm lange sikkert, veldig tynne riper, nylakka bil i fjor så lakken er fin) brukte Megs 205 på gul Megs pad.. Forsvant som en drøm.

Voksen jeg bruker er Collinite 845. Kom ut i stad og hoppet nesten når jeg så hvor fint vannet perlet seg på siden. Muligens så har møkka beskytta voksen, ikke vet jeg.

Endret av Steinar33
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 har meget god holdbarhet, så det er ikke overraskende at det fortsatt er bra med liv i den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive