Gå til innhold

Ny mobiltelefon - Trenger hjelp i jungelen


Terjeo

Recommended Posts

Dersom noen har noe peiling på telefoner her så tar jeg gjerne litt hjelp..

I dag har jeg en HTC desire, som er i ferd med å takke for seg. Den avbryter samtaler i hytt og pine noe som begynner å bli fryktelig irriterende.

Vil ha HTC igjen men kan vurdere andre telefoner også. Iphone er uaktuelt.

Eneste kriteriet jeg har er vel at den ikke må være for stor (den jeg har er 11,5cm x 6cm), og skal kjøpes fra telenor.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bangdalen

Har selv prøvd litt ymse og har funnet ut at Android utgår for meg, til fordel for enten Windows Phone7 eller iPhone. Hva du legger til grunn for at du ikke skal ha iPhone vet jeg ikke, men vi selger litt telefoner på jobben og er veldig få telefoner som er lite "smooth" i bruk som den. Når det er sagt: android har blitt mye bedre den siste tiden men har fortsatt en vei å gå. (Nei jeg sier ikke at iPhone er perfekt, den har absolutt sine svakheter. Spørs hva man vektlegger personlig såklart ;) )

Vil også skyte inn at jeg ikke er noe Apple-hue :P Har ikke Mac eller noe annet fjongt fra den kanten!

Hvilken prisklasse jakter du i? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTC titan er en grei mobil det, den tåler en del og. Windows phone 7 er ganske nytt, så jeg vil ikke satset på det med det første. Skal jeg anbefale deg en mobil som er toppen av markedet nå, så velger du en Samsung Galaxy S2. Den er av den dyrere typen, men du får hva du betaler for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nye flaggskipet til Htc er One X. Den er priset til 5,4k på komplett og er ventet i begynnelsen av april. HTC har endelig fått til å lage en tynn telefon (8,9mm). Du nevner at du ikke vil ha en for stor telefon. Denne er 4,7 det vil si en hel tomme større en den du har. Forskjellen på den tommen er at du med 3.7" fint kan bruke en hånd. Med 4,7" er du avhengig av en stor hånd.

Ville for all del gått for en Androidtelefon fremfor Windows mobile. Utvalget av apps osv er mye bedre.

I tillegg er Samsung galaxy s3 ventet å slippe i løpet av mai. Det meste av specs virker å være røpet og det ser ut til å bli en bra telefon. Går alt etter planen så er den ute i butikk i god tid før fellesferien.

Ville ikke valgt S2 nå, den er for gammel :P S3 er rett rundt hjørne.

Ellers kan jeg nevne at Huawei lanserte en del bra på Mobile World Congress i september. Ascend-serien ser lovende ut. Der får du enten 2 kjerners, 2 kjerneres med digert batteri (2500 mAh), eller 4 kjerners.

Endret av killbox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Samsung galaxy s2 er en knalltelefon, stor skjerm, men tynn så den går fint i lomma.. Kommer det s3 etterhvert, kan du fort finne s2 til bra priser også, def den beste telefonen jeg har hatt her..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung galaxy s2 er en knalltelefon, stor skjerm, men tynn så den går fint i lomma.. Kommer det s3 etterhvert, kan du fort finne s2 til bra priser også, def den beste telefonen jeg har hatt her..

Samsung galaxy s2 er fin den, om man har mulighet til å lade telefonen hver dag, evt oftere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galaxy s2 er flagg skipet til android, og er godt over standaren til andre telefon produseter, når det kommer til android. Så jeg ville i allefall ikke gådd for noe mindere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Alle smarttelefoner sluker batteri og må hovedsaklig lades minst hver natt.

Jeg har en HTC Desire HD og skal ikke ha HTC igjen, utelukkende på grunn av at jeg ikke takler touchtastatur lenger, og jeg utstår ikke Sense.

Da gjenstår det to telefoner med fysisk tastatur, Sony Ericsson Xperia Pro og Mini Pro. Mini pro synes jeg blir litt liten, men den får mye skryt. Pro har normal størrelse, men på grunn av tastaturet blir den jo litt tykkere igjen, men for min del er det en grei tradeoff for å slippe touchtastatur... batteritiden på dem er anstendig også, men lading hver natt må nok påregnes uansett.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung galaxy s2 er fin den, om man har mulighet til å lade telefonen hver dag, evt oftere :P

Word, en på jobben har den tlf. I tillegg til at den har blitt byttet inn to ganger tidligere, er den nå også fucked da mikrofonen ikke virker... Samt at han hele tiden er utilgjengelig fordi han ikke har med seg laderen i baggen...må lade MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Galaxy s2 er flagg skipet til android, og er godt over standaren til andre telefon produseter, når det kommer til android. Så jeg ville i allefall ikke gådd for noe mindere. :)

Dette er da ikke sant, android sitt flaggskip er galaxy nexus.

Min sønn har S2'en og føles mye kjipere enn min nåværende sensation, sense 3,6 er mye bedre enn foregående utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Jacobsen

jeg har hatt min Galaxy S2 siden juni/juli i fjor, og det er den beste telefonen jeg har hatt!

Skriver en del meldinger, ringer, internett, face etc til dagen og kan ikke klage på batteritiden.

Hvis jeg begrenser meg litt med bruken, så varer batteritiden et par dager uten problem (men jeg mener nye oppdateringen gjør at telefonen bruker litt mer batteri).

Det syns jeg ikke man kan klage på.

Nå har jeg hatt det meste av telefoner utenom Iphone, men av android synes jeg samsung sitt oppsett er desidert best.

Nye oppdateringen fra Gingerbread til Ice Cream Sandwitch gjorde telefonen kjappere også.

Telefonen har blitt behandlet ganske røft. Gått i bakken utallige ganger. sist for 2-3 mnd siden da jeg skulle løpe ut døra og ned trappa. Visste jo ikke at trappa var fryst til og totalt islagt, så skled på øverste trappatrinnet og gikk skikkelig på trynet. Mobilen fløy til værs og landa 4m lenger borte på asfalten. Nesten ikke så mye som en ripe på den og fungerer helt fint enda.

Jeg er iallefall skikkelig imponert av Samsung, og skal uten tvil skaffe meg S3 når den kommer :thumbup:

Mercedes Benz W211

Suzuki GSXR1000 K7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha hatt samsung galaxy S en stund nå så holder det for meg ,den er tregere enn den gamle iphone 3gs jeg hadde før .men jeg greier å vente til det kommer ny iphone iår

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...