Gå til innhold

Erfaringer med plast dip?


Meringdal

Recommended Posts

Meringdal

Heisann..!

Er det noen som har noe erfaringer med plastdip? Jeg har fått i oppgave å farge emblemene på en Audi sort, og dette må jo være noe av det mest geniale som finnes der ute for slike jobber!

Ta en titt på filmen her:

Kan handles fra denne nettsiden:

http://www.plastidip.no/

eller fra utlandet:

http://dipyourcar.com/

Dette må jo være greit til å farge lister rundt vinduer etc. også? Har en sprayboks med matt-sort på vei i posten så jeg kan godt komme med en liten test når jeg får den :)

Lurer på om blank plastdip vil gjøre matt-svarte deler glossy sort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jvhanssen

Testet produktet på min Audi A4 B8 grill. Fungerte som snus, tåler høytrykk, avfetting og lignende.

Imponerende produkt. Samtidig enkelt å fjerne når man blir lei eller skal selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Jeg kjøpte 3 forskjellige spray i høst, og de funker bra, de legger den finishen på panelet som det reklameres for, er panelet glossy, og du sprayer matt, så blir det matt. De er også overspraybare med andre farger/klarlakk.

Den kan pilles/trekkes av omtrent som solbrent hud på en vakker sommerkveld 3. dag i syden.... ;-)

Det var like før jeg la et par lag på hele fronten samt utsatte områder av E61 i høst når jeg fant ut at Wolf`s "the mask" løser seg lett opp i regnvær/fukt.

Morroprodukt, kan anbefale de andre plastidip produktene også.

Edit: her er en tråd ang dette: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=250654

Endret av cesandberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan holdbarheten er. Leste endel om dette da jeg skulle fikse håndtakene mine innvendig. Der er det endel som bruker Plastidip. Men var flere da som sa at det ikke hold skrekkelig godt. Men emblemer blir jo litt annerledes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Ser for meg at å dekke bilen med noe sånt før ferien og pille det av etter ferien kan være noe å satse på :)

Hvor tykt blir dette stoffet når det har tørket, sånn ca?

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at å dekke bilen med noe sånt før ferien og pille det av etter ferien kan være noe å satse på :)

Hvor tykt blir dette stoffet når det har tørket, sånn ca?

Du må gjerne dekke bilen, men da blir det ikke noe vask med Prickbort ;)

Endret av Jac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt plasti dip litt på verktøy på jobb og er ganske fornøyd. var faktisk innom OAG på hillevåg i stavanger idag(plastidip.no). et triks er å bruke primer. og husk tynne lag. over sommeren skulle visst gull og sølv samt svart glossy og gunsmoke komme. blir spennende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spraya denne i går kveld. det er regndråper og ikke ugjevnheter Btw

et lag og skal til med et til. var børsta aluminium. det former seg og tørker godt inn.

så forresten at bil extra hadde plasti inne men var 30,- dyrere enn leverandøren

Ser for meg at å dekke bilen med noe sånt før ferien og pille det av etter ferien kan være noe å satse på :)

Hvor tykt blir dette stoffet når det har tørket, sånn ca?

du kan spraye så mange lag du vil. men 2 max 3 tynne lag er optimalt

post-3644-0-06902300-1332193193_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plast

Hvor er det billigst å bestille dette geniale produktet fra? Norge vs. utlandet mtp. frakt og moms? Noen som har handlet før? :)

www.plastidip.no er skandinavisk importør. er genialt for oss i stavanger området som bare kan svippe innom å hente. fikk også gode tips av de som jobbet der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har også noe som heter hard coat finish som er mer holdbar. er ganske nyskjerrig hvordan denne ville funka som rustbeskytter på eksosen feks. brukes endel offshore og utsatte deler for saltvann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Har nå bestilt rød, hvit, svart og klar.

Jeg kan slenge opp en test til helga om jeg får det til da. Tenkte å ta listene i interiøret i min bmw E90. Så ut som om du tar først matt, deretter klar så blir det glossy. Håper en egen glossyspray kommer ja! :)

Dette kan jo også fungere som en panser-bh ved korte turer ol. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr. Chris

Hvor er det billigst å bestille dette geniale produktet fra? Norge vs. utlandet mtp. frakt og moms? Noen som har handlet før? :)

De sender ikke med fly i og med at det er brennbart og hazardous som de skriver.

Sjekk ut denne siden: http://dipyourcar.com/ Står all informasjon der, for felger og hele biler med video. De regner med 2 gallons for en normal bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...