Gå til innhold

TEST: Glossworkz Glaze: Del 1


Jkkarlsen

Recommended Posts

Jkkarlsen

God vårdag folkens!

Våren var virkelig til stede i Kristiansand idag og jeg bestemte meg for å skife til sommerdekk på bilen. I denne anledning ville jeg teste Glossworkz Glaze sine egenskaper til å fylle småriper på felgene.

Jeg fant ut at det kunne være lurt å teste denne uten maskin, for å se om dette kunne være et bra produkt for nybegynner som ikke har kjøpt seg maskin. Kan nevne at det kommer flere tester etterhvert når jeg skal til på en bil.

Felgene er ikke veldig fine lenger og har en del riper og er kantkjørte. Jeg gnudde på med en Meguiars påføringspute og med MF.

P1012302.jpg

P1012309.jpg

P1012311.jpg

Som dere ser så fylle den litt, men ikke noe veldig wow effekt. Jeg kunne sikkert jobbet enda mer for å få litt bedre resultalt, men fikk ett greit inntrykk av hvordan produktet fungerer.

Jeg valgte også å teste på ett veldig matt panser for å se om den gav noe glans. Var veldig vanskelig lys å ta bilder i, så får heller si hvordan jeg opplevde det.

P1012325.jpg

P1012329.jpg

Ble en synlig forskjell der feltet jeg behandlet ble sortere og var tydelig at det fylte litt vaskeriper.

Som tidligere nevnt ble alt dette gjort for hånd for å se hvordan det kan fungere for det uten maskin. Personlig hadde jeg ikke begynt på en hel bil for hånd fordi jeg syns det ble for mye arbeid for veldig lite gevinst. Glossworkz Glaze var forøvrig veldig grei og enkel å jobbe med, ikke noe kladding.

Neste del av testen blir med maskin på panser som ikke er korrigert, og en del der halve er korrigert. Kom gjerne med forslag til andre måter å teste Glazen på.

Ble ikke allverdens bilder, men gir kanskje ett inntrykk. Beklager hvis bildene oppleves dårlige, sitter på pc uten kalibrert tvskerm så ser litt mørke ut her.

Takk til ScandicShine for produkt til testing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort og fin test, så ser jeg frem til det kommer med maskin! Synes den måten du skal teste neste gnag virket positiv, og kommer til å bli spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Har brukt denne glazen etter korrigering av noen biler faktisk.. Jeg synes glansen er helt sinnsyk på den, men at den ikke klarer å skjule så veldig mye av vaskeriper og div.

For de som liker å bruke glaze før evt. lsp, så vil jeg sterkt anbefale denne glazen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt denne glazen etter korrigering av noen biler faktisk.. Jeg synes glansen er helt sinnsyk på den, men at den ikke klarer å skjule så veldig mye av vaskeriper og div.

For de som liker å bruke glaze før evt. lsp, så vil jeg sterkt anbefale denne glazen.

Jeg har ikke prøvd glaze før LSP enda, selv om jeg har Glossworkz Glaze stående i samlingen her. Tenker det blir prøving av den neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jkkarlsen

Har brukt denne glazen etter korrigering av noen biler faktisk.. Jeg synes glansen er helt sinnsyk på den, men at den ikke klarer å skjule så veldig mye av vaskeriper og div.

For de som liker å bruke glaze før evt. lsp, så vil jeg sterkt anbefale denne glazen.

Brukte du maskin til glazen? Hvordan gikk du frem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meringdal

Brukte du maskin til glazen? Hvordan gikk du frem ?

Jess.. Glaze/sealer pad. Det er vel blå og sort uber pad. Den sorte er laget til Glaze og sealer, mens blå er glaze og final polish :)

Gikk fint. Den er jo såpass flytende at det skal gå greit. Sparer deg litt arbeid om du ser det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...