Gå til innhold

Polere hvit bil, skimt ettet tidligere logo, råd?


Sunde

Recommended Posts

Hei.

Skal gå over en hvit varebil nå, det har tidligere vert logo på bilen, denne viser litt enda i rette lyset. Pluss att noen har slipt rust på siden av bilen så det er litt rustflekker etter sprut bort på denne. Men jeg tror jeg skal klare og få disse vekk med clay da det er helt laust, tar det bort med neglen.

Men så kommer det til produkt osv, bilen har forholdsvis lite riper, så tenkte denne fremgangen:

Scholl S17+ og gul pad for å rubbe ned.

Scholl S40 for å fjerne hologram/kjørespor og polere opp. (er det noe annet som er bedre på hvit bil)

Oransje pad på S40?

Evt noe voks/sealer til slutt? NOen som har noe erfaring?

Endret av Helge Sunde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Vi har MYE av post/varebiler som har gått i næring. Så blir de solgt billig til en oppkjøper som får oss til å polere bort reklamespor etc.. ripene er ikke så farlig:() Om du bruker Da-maskin tror jeg du kan gå rett på s3gold, tror s17 klarer det, men må kanskje ta flere runder. Har du lakkdybdemåler er du jo ganske safe og kan kjøre til du er fornøyd. Om du ikke har bør du kanskje være litt mer forsiktig. Personlig kjører jeg et par-tre runder med Grov pad og f.eks s3gold/mg105/wurth p10 etc.. Før jeg avslutter med f.eks wurth p30/mg205/s30+ en eller to runder. Det blir som regel bra og mer enn bra nok for han vi gjør jobber for.(og for prisen). Om man skal kjøre dcno style kan du(bør du?) jo kjøre en runde eller to med s17+. Jeg kjenner ikke s17+ såå godt så skal ikke uttale meg så mye om den:)

Uansett har du jo produkter som fint skal klare jobben:)

P.S han wurth selgeren som kommer innom jobben, anbefalte wurth p20 till hvit ss lakk.. Han sa faktisk at den var laget for det fomålet:) Er det noen her inne som kan bekrefte det? synes det hørtes litt rart ut, og ikke for å si noe galt om selgeren, men tror han har mer greie på verktøy etc.. enn bilpleie og polering. For å si det sånn:)

Dette er jo bare mine personlig meninger, og om noen er uenige så er det bare å hyle ut:)

  • DCN Poeng 1

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Hvit ss lakk er knallhard lakk.Ihvertfall den jeg polerte sist :) Fant aldri en skikkelig kombo.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/9175-ss36-peugeot-partnerlett-detail-paa-firmabilen/page__hl__%2Bpeugeot+%2Bpartner__fromsearch__1

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...