Gå til innhold

test: Tar-X og Iron-X soap gel vs pb,surfx osv


Tyggern

Recommended Posts

Tyggern

En rask liten test igjen. (resten av denne tråden dukker nokk opp etter hvert)

Tenkte jeg skulle gjøre en rask liten test også til vasken av denne glideren.

En side med det gamle kjente for de aller fleste her på DCN. Nemlig Prickbort + surfex HD + skum + vask + Iron-x. den andre siden fikk bare et lag men Tar-x også skumlagt med Iron-x soap gel i skum kanon. Selv om det står "dont delute with water" gjorde jeg allikevel det.

Ca 50/50 i skum kanonen også skruen ca midt på justeringen.

Også skulle dette få normal virketid også spyles og vaskes etter normal rutine. Som slutt test skulle Claybar og en føling med hånden være dommer.

Før vask…..

IMG_2880.jpg

IMG_2881.jpg

IMG_2882.jpg

IMG_2883.jpg

IMG_2884.jpg

IMG_2887.jpg

Produktene linet opp å klare til testing..

IMG_2888.jpg

Prickbort og surfex lagt på venstre siden.

IMG_2889.jpg

IMG_2890.jpg

Tar-X legges på.

IMG_2891.jpg

IMG_2893.jpg

Ser ut til å gjøre litt jobb…

IMG_2895.jpg

IMG_2896.jpg

IMG_2897.jpg

IMG_2898.jpg

IMG_2899.jpg

IMG_2900.jpg

Prickbort og surfex jobber også :)

IMG_2901.jpg

IMG_2902.jpg

IMG_2903.jpg

IMG_2904.jpg

Tar-X henger utrolig godt på lakken og den renner ikke bort før du spyler godt på den. Den sheader vann faktisk. Og ikke noe problem å se hvor en har spylt eller om en har bommet på en liten flekk..

IMG_2905.jpg

IMG_2906.jpg

IMG_2907.jpg

IMG_2908.jpg

IMG_2909.jpg

Iron-X soap gel er lagt på en kan faktisk også se antydninger til at den "blør" selv om det syntes dårlig på bildene. selv om det står dont delute with water. funket den meget godt i skum kanon selv om det står at du skal ha den på "svamp" og vaske.

IMG_2910.jpg

IMG_2911.jpg

IMG_2912.jpg

IMG_2914.jpg

IMG_2916.jpg

Valetpro Orange Prewash lagt på motsatt side etter avspyling av "soap gelen"

IMG_2917.jpg

IMG_2918.jpg

Bilen ble rygget inn igjen for å se etter visuelle forskjeller på HS og VS men det klarte jeg ikke se og heller ikke dokumentere, det som er tydelig er i alle fall at det er ikke mye beskyttelse igjen her..

Etter dette ble fører siden dynket i Iron-X for en test.

Ble også lagt Iron-x på felger og baksjerm på den siden som hadde blitt skummet med Iron-X soap gel. Her(hs) klarte jeg ikke se noe tegn på "blødning" men på felgene kunne en se litt, mens på andre siden var det MYE..

IMG_2919.jpg

IMG_2920.jpg

IMG_2921.jpg

IMG_2922.jpg

IMG_2923.jpg

IMG_2924.jpg

IMG_2925.jpg

Tid for vanlig vask med Optimum car wash i bøtta.

IMG_2928.jpg

IMG_2929.jpg

Clay etter dører på høyre side av bilen… Ikke mye å finne her

IMG_2930.jpg

Samme på venstre siden. Ikke noe å se her heller..

IMG_2932.jpg

IMG_2933.jpg

Konklusjon på denne bilen.

2 nye og spennende produkter gjør samme jobben som 5 produkter som jeg tidligere har brukt mye av.

Riktig passer nok denne komboen seg best før en eventuell korrigering eller voksing.

Men ga helt klart mer en godkjent resultat..

Så det er jo helt klart en fordel om en klarer seg med 2 produkter i stedet for 5. for å få gjort en jobb.

Men jeg ville ikke brukt Tar-X uten tilgang på HT da den henger ekstremt godt, og den Må spyles vekk blir ikke borte ved vanlig skylling. samtid tar den veldig mye også veldig godt på felger.

takk for titten og stay tuned for the "S & S"

Endret av Torgeir/TAS
  • DCN Poeng 10

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest igjennom det er en 3-4 ganger nå, men.. Mener du altså at iron-X blødde MER på den siden du hadde brukt iron-x på fra før enn på den siden du kun hadde skummet med soap gel? :blink:

Edit: Rydda litt etter meg og Jac her.

  • DCN Poeng 1

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg har lest igjennom det er en 3-4 ganger nå, men.. Mener du altså at iron-X blødde MER på den siden du hadde brukt iron-x på fra før enn på den siden du kun hadde skummet med soap gel? :blink:

Edit: Rydda litt etter meg og Jac her.

Har lagt til HS som en kommentar, var på den siden det ikke var lagt ironx soap gel

Det blødde mye. Der hvor soap gel var lagt så jeg ikke noe mer blødning bortsett fra litt på felger.

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest igjennom det er en 3-4 ganger nå, men.. Mener du altså at iron-X blødde MER på den siden du hadde brukt iron-x på fra før enn på den siden du kun hadde skummet med soap gel? :blink:

Etter hva jeg kan se var det bare en påføring av "vanlig" ironX - på hele bilen, altså blør det mer på pb&srfx-siden fordi den ikke har smakt noe ironx fra før.

ellers så hadde det vært :blink: indeed.

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Etter hva jeg kan se var det bare en påføring av "vanlig" ironX - på hele bilen, altså blør det mer på pb&srfx-siden fordi den ikke har smakt noe ironx fra før.

ellers så hadde det vært :blink: indeed.

Ikke hele, bare bakskjerm og felger på den siden som hadde fått Soap gel

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En side med det gamle kjente for de aller fleste her på DCN. Nemlig Prickbort + surfex HD + skum + vask + Iron-x. den andre siden fikk bare et lag men Tar-x også skumlagt med Iron-x soap gel i skum kanon. Selv om det står "dont delute with water" gjorde jeg allikevel det.

Ser visserligen ut til at den ene siden har fått smake <Tar X + Iron X soap>

og den andre <Prickbort + surfex HD + skum + vask + Iron-x>

Jeg kjenner jeg har lyst på Iron X soap. Det fikk jeg allerede første gangen jeg så navnet i en S&S på Detailersworld.co.uk (eller hva det heter igjen). Kanskje Tar X også når bare jeg får lønn igjen ^_^

...o.O... småbarnsmor ...o.O...

 

'13 BMW F31 316d og en  '00 BMW E46 323Ci 
x12 Volvo V50 D2, rød (612) - solgt etter 49.365km
x05 BMW E87 118i, sparkling graphite - solgt etter 47.331km
x87 BMW E30 325ix, "sort" (lachsilber originalt) - solgt etter tur/retur Gol
x07 Toyota Avensis stv 2.0 D-4D, blå metallic - solgt etter 5950km
x01 Toyota Yaris 1.0 VVT-i, sort metallic - solgt etter 143.348km
- mangler fremdeles en søt sportsbil
Loggen. S&S: V50, E61, 340R, 996, A3, Mazda2, X5, Lotus Europa, E87, Golf Stv, V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser visserligen ut til at den ene siden har fått smake <Tar X + Iron X soap>

og den andre <Prickbort + surfex HD + skum + vask + Iron-x>

Jeg kjenner jeg har lyst på Iron X soap. Det fikk jeg allerede første gangen jeg så navnet i en S&S på Detailersworld.co.uk (eller hva det heter igjen). Kanskje Tar X også når bare jeg får lønn igjen ^_^

Så lenge vi kan være enig om at den ikke fikk Prickbort + surfex HD + skum + vask + Iron-x + kontrollpåføring med Iron-x og at det blødde mye etter andre påføring. :)

Cred for bra test btw. Var ikke meningen at dette skulle komme i andre rekke :P

Iron X soap gel virker som et knall produkt når det virker så bra selv utblandet.

[b]2006 Volvo V70 2.0T[/b]
[s]2001 Volvo S60 2.4[/s]
[s]2003 Volvo V40 1.6[/s]
[s]1988 Nissan Sunny 1.3[/s]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Iron X soap så bra som den spraybare. Er ikke sikker på hvor bra de er opp mot hverandre i praksis, men er det tilsvarende indikator på begge så er det ikke mye tvil om at den på sprayflaske er bedre, mye bedre... - Fra min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bra test Dette Torgeir..

TarX var bra den, men syntes den tok mindre en Prickbort mht asfalt her, var det mye asfalt på sidene av bilen du testa på?..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...